Hoe bereiden jullie je allemaal voor op de kampioenschappen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stalleke

Hoe bereiden jullie je allemaal voor op de kampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 17:56

Ik vroeg me af hoe jullie je allemaal voorbereiden op de kampioenschappen?
Hoe trainen jullie daar naartoe? doe je iets anders dan normaal? ga je je proef tot in den treuren zitten oefenen Knipoog
Ben erg benieuwd!

Anoniem

Re: Hoe bereiden jullie je allemaal voor op de kampioenschappen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:20

Gewoon net als voor iedere wedstrijd... Niet ineens vanalles gaan veranderen of extreem veel en goed willen rijden, krijgen jij en je paard alleen maar spanning en stress van.

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:01

Ik heb 2x meegedaan aan de Gelderse, en het enige wat ik anders heb gedaan, is een keer extra les nemen in de week ervoor, om nog even de proef te oefenen en de puntjes op de i te zetten, en mijn pony toch nog even exra oppoetsen, voor het idee Haha!

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:27

Ik rij niks anders dan normaal..
zorg gewoon dat mijn pony er lol in blijft houden.
dus veel afwisseling..

celintjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 21:36

Ik doe mijn pony een paar keer extra longeren zodat ze beter 'op haar eigen bene gaat lopen' Tong uitsteken
Dat gaat heel goed, en werkt perfect.
Ik poets haar nóg mooier, en neem wat extra lessen Lachen

viefdepief

Re: Hoe bereiden jullie je allemaal voor op de kampioenschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:25

Ik doe gewoon precies hetzelfde Knipoog
Proeven oefen ik eigenlijk nooit

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:34

Deed ik maar mee... ben net terug van 3 maanden Amerika, dus moet de pony helemaal weer opnieuw ''beleren''... ze is net een tijdbom op moment.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 10:37

Gewoon rijden zoals ik altijd doe. Vork

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 12:12

Ik rijd zoals altijd alleen neem nu 2 keer per week les ipv 1 keer. 1 keer gewoon op de vereniging, en 1 keer bij mijn neef en daar gaan we wat aan de proefjes sleutelen

Gjilke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 17:29

Meer lessen, verder niks bijzonders.

Goofy44

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 18:16

Ik rijd op hetzelfde paard bij de training altijd een klasse hoger dan de proeven die gereden moesten worden in een wedstrijd. Het voordeel is dat je nooit een proefje hoeft te oefenen en dat alles wat je in een proef moet kunnen laten zien, er gewoon al goed inzit. Ook kun je per keer 2 proeven rijden en je komt altijd met winstpunten thuis. Je kan per keer wedstrijd dus veel punten sprokkelen. Het motiveert ook beter en je gaat minder op stap voor een proefje van nog geen 15 minuten. Een proef hoeft ook niet voorgelezen te worden. Even doorlezen en in gedachten een keer rijden is voldoende. Een proefje oefenen vooraf heb ik nooit gedaan. Het kost voordat je start met een proeven op een bepaald niveau de eerste keer wat meer tijd, omdat je met de training veel verder moet zijn. Daarna betaalt dit zich met klinkende munt terug. Omdat je je alles mentaal kan voorstellen, weet je letters, diagonalen en lijnen als vanzelf. Er zit in de meeste proeven ook een zekere logica. Dat onthoudt nog gemakkelijker en je bent met rijden onafhankelijk van anderen. Het rijdt daardoor ook veel prettiger en met hoog rendement.
Niveau:
Proef - Training
B - L
L - M
M - Z
etc.

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 11:07

Ik doe mee op 11 aug aan de regiokamp ZH maarre moet zeggen op het moment doeik er vrij weinig of niks aan haha.....zo warm...nee mijn mening is dat het toch niet uitmaakt of je nou maanden traind of niet....het is toch een moment opname misschien voelt je paard zich niet lekker op die dag of jij zelf niet...het zegt allemaal niks tuurlij kzal het wel schelen als je goed heb getraind maar je weet het toch nooit.....maak me daar niet zo druk om leef met de dag....doet ze het die dag voor de wedstrijd goed.....en op de dag zelf niet dan is het jammer.....volgende keer dan weer beter....

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 13:42

Ik ben gister gebeld dat ik alsnog mee mag doen dus ik heb vrolijk ja gezegd maar moet nu wel Alfons terug op stal zien te krijgen. Die staat namelijk al een tijdje fulltime op de wei. Dus ik heb nog drie weken om m enigszins weer in wedstrijdvorm te krijgen! Ik ga gewoon trainen, niet meer maar hopelijk ook niet minder (beetje afhankelijk van het weer) dan anders!

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 11:41

Op vakantie gaan en dan een weekje gewoon dresuurmatig trainen nog een keer springles: Klaar. En dan zien we wel.

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 13:31

Ik train deze volgende week heel lichtjes en vooral op onstpanning. en dan de laatste week even iets meer oppakken, oefeningen nog een x goed doornemen en dan plakken we op de Overijsselse de boel aan elkaar Knipoog

Floor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:24

ik neem altijd nog een keer extra les. De laatste week voor de wedstrijd iets meer proefgericht trainen en op de wedstrijd gewoon ontspannen losrijden en gewoon rijden!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:49

heb eigenlijk nog nooit iets bijzonders gedaan als voorbereiding.

Vorig jaar met NK jonge pony's had pony weekje vakantie gehad, ik had introkamp studentenvereniging. Vrijdagavond naar huis gegaan, training geweest bij NRPS promotieteam en zaterdagochtend ingeladen en naar Ermelo. Werden toch mooi 5de.

Dit jaar mag ik naar de Brabantse en heb ik van de eigenaar lessen gekregen. Maar denk dat anders ook wel zou gaan lessen.

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 11:11

ik bouw hem af zo'n 5 weken van te voren twee weken dus alleen maar laag lang over de rug rijden dan in de derde week gaattie naar de accupuncturist en kraker dan moet hij meestal 2 dagen even rustig aandoen en dan ga ik hem opbouwen 1.5 week alleen maar stelling buiging etc. dan komt de man om naar mijn zadel te kijken zorgen dat het goed ligt en in de laatste week ga ik proefgericht rijden. Dan pak ik ook de echte onderdelen erbij en ga ik proeven rijden. Ik rijd niet alleen de Z proeven maar gooi er ook eens een M proef doorheen voor wat meer afwisseling en zodat hij niet vooruit gaat denken en denkt dat hij de proef al kent Tong uitsteken Een dag van te voren doet mijn moeder hem longeren in een bepaald traininsschema of ik moet pas 's avonds laat starten want dan doet mijn moeder hem op de dag zelf longeren en ga ik de dag ervoor naar buiten. En zo gaat het bijna voor elke wedstrijd bij ons. Alleen voor een belangrijke wedstrijd doen we hem als het warm weer is helemaal wassen. Knipoog Zelf ook al een week van te voren al mijn spulletjes in het vet zetten zodat ik geen zwarte afdruk op mijn witte rijbroek heb Tong uitsteken

Korleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 14:10

Ik ben nooit veel gaan oefenen. De laatste keer dat ik door mocht heb ik 4 maal per week gereden en dit om zeven uur sochtends nog voor mijn werk. Ik zou gewoon lekker ontspannen rijden en niet alleen maar hameren op dressuur of springen. Ik vond af en toe een buitenritje ook wel leuk!

gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 09:03

heb al twee weken niet gereden, ach hij doet alles braaf en ik vind het echt te warm, voor mij en mijn paard. Als het niet te warm is dan moet het gewoon goed gaan, en als het niet goed gaat dan is het jammer, ik heb mijn doel al bereikt en dat was me selecteren voor de regio en das gelukt dus ik ben al lang blij.
Ik ga hem niet extra tergen door ineens superhard te gaan trainen. Vind ik niet nodig.