Motivatie uit Winnen of uit verliezen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Wat motiveert jou het meest?

winnen
43 (81%)
verliezen
10 (18%)

Totaal aantal stemmen: 53

Sjaad

Motivatie uit Winnen of uit verliezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:27

Hoi,

Waar halen jullie je motivatie uit om nóg harder door te trainen voor het volgende concours?

Uit het winnen ( in de zin van het gaat goed, we moeten doorgaan om dit resulaat te behouden. Nog meer zin krijgen en nog meer motivatie)

..of uit het verliezen ( het gaat slecht, dus we moeten nog meer oefenen om toch beter te worden!!)

Bij mij demotiveerd het verliezen en motiveert winnen!

Kady_

Re: Motivatie uit Winnen of uit verliezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:28

bij mij werkt winnen (in ieder geval eigenlijk al een winstpuntje) zeker motiverend! dan werk ik ook met veel plezier en goede moed naar de volgende wedstrijd toe!

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:32

Bij mij hetzelfde.

Ook als is het zeker niet zo dat als ik een keertje slecht scoor dat ik er geen zin meer in heb. Dan pak ik hem net zo makkelijk weer op!

Maar met een winstpunt heb ik zo een positief gevoel. Waardoor de training vaak wel makkelijker gaat.

ml0es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:50

Hetzelfde Lachen

Rachacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:36

Bij mij geeft verliezen juist veel meer een impuls Haha! Als ik win denk ik 'Oh, ok, we kunnen het blijkbaar dus hoeven we ook niet meer te oefenen.' Bloos Zo ben ik bij verliezen/slechte punten meestal veel gemotiveerder en enthousiaster, lees ik mijn protocollen en kritiek goed door, bekijk de video en bedenk wat ik nog beter kan doen en ben ik veel strenger wat trainen betreft, dan wil ik die puntjes waar we volgens de jury nog aan moeten werken ook echt aanpakken en perfectioneren. Lachen Winnen geeft bij mij meer het signaal 'Het is goed zo'.

Marsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 09:23

Idd, dat heb ik ook Rachacha Haha! ! Verliezen geeft mij juist de motivatie om nog beter/harder te trainen, puntjes op de i zetten en dan wil ik de volgende keer gvd wel die winstpunt Tong uitsteken

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:45

Bij mij verliezen! Al helemaal als je altijd bovenin rijd en dan een keer geen wp rijden!! Want anders word ik snel makkelijk.. Laatst heb ik een keer geen wp gereden! Nou en reken maar dat ik 3 weken KEIHARD heb getraind! Toen werd ik even met de neus op de feiten gedrukt dat het niet allemaal altijd vanzelf gaat.. En dat ik echt beter moet gaan trainen!

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 13:18

Dat ligt eraan de hoeveelste keer ik "win" of "verlies"..

als ik normaal altijd heel hoog rijdt bijvoorbeeld, en dan er op een geveven moment niet meer genoeg voor doe, en een keer "laag" rijd, dan motiveert dat wel om weer harder te gaan trainen.. omdat je dan beseft dat niet alles vanzelf gaat en je er toch echt nog wel voor moet werken, ook als het een tijd wel heel lekker gaat op concours.. Lachen

en als ik nooit zulke hoge punten haal en ik ga een keer heel hard trainen voor wedstrijd, en ik win een keer, in de zin van hoge punten of een prijs, dan motiveert dat weer om door te gaan met het harde trainen..

op dit moment werkt het verliezen wel motiverent, althans na de vorige wedstrijd (191 en 180) ben ik er toch maar eens wat meer voor gaan rijden.. als ik nu weer "win" (dus hoge punten haal) dan motiveert dat weer om er toch weer door te gaan met harder trainen..

het ligt dus heel erg aan de periode waar ik in zit.. Lachen

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:11

Nee ik ga voor het winnen.....dat motiveert mij...
Als ik elke keer zou verliezen of geen punten zou rijden zou ik alleenmaar depri worden geloof ik....

Tot nu toe heb ik wel elke keer puntjes gehaald maar nu gaan w eproberen de bekers te halen....en minimaal 2 punten per proef hahaha dat is wel heel streverig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 18:12

Verliezen demotiveerd mij niet zo zeer, maar wel als ik meerdere keren te lage punten krijg, kan ik echt depri van worden. Winnen motiveert mij wel, maar soms wordt ik daar ook wat laks door...

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:04

Wat Justarman zecht heb ik precies ook zo Ja

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:25

ik ga niet harder of minder hard werken als ik verlies of winst rij. ik hobbel met willem gewoon een beetje.. hou hem nog wel in conditie, maar het hoeft allemaal niet zo nodig...
hij houd er niet van als je hem pusht, dan gaat het alleen maar slechter.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 20:25

Ik word zelf áltijd depri als ik slecht rij. Bij mij is het niet zo dat ik dan harder zou gaan trainen, want ik haal iedere dag het meeste uit mijn pony en paard en les 5 keer per week prive. Dus meer oefenen lukt dan eigenlijk niet. Als ik steeds slecht blijf rijden word ik gek en stop ik liever Tong uitsteken

anydale

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:08

Winnen motiveert mij eigenlijk wel, maar soms word ik er ook wel laks door moet ik toegeven Clown
Tuurlijk vind ik het stom als ik geen winstpunt rijd, maar ik denk dan nooit van nou we gaan NOG harder trainen!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:44

Winnen geeft mij over het algemeen een bekroning op m'n training.Maar als ik niet win en wel lekker heb gereden vind ik het ook prima.Alleen als ik niet lekker rijd en dan wel of niet win,dan zit me dat dwars.

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-06 12:17

Zoals Elisa2 zegt...dat vind ik een juiste manier van denken Lachen Al kan ik dat zelf niet.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 17:43

Bij mij motifeerd winnen! Zeker

NoTrouble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:09

_Marinke_ schreef:
Wat Justarman zecht heb ik precies ook zo Ja

das altijd fijn toch, als iemand het toch nog een keer met je eens is..?! Knipoog Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:24

CocoChanel schreef:
Zoals Elisa2 zegt...dat vind ik een juiste manier van denken Lachen Al kan ik dat zelf niet.

Dankje,waarom kun je dat zelf niet?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:41

Beetje verschillend.
Als ik nu net 2e ben (wat ik een jaar lang heb kunnen volhouden, om overal 2e te worden), dan motiveerd het wel heel erg om de volgende keer nu net 1e te worden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:15

Bij mij motiveert winnen.... Gewoon een fijn gevoel, en het nog beter willen doen.... Maar ook het idee hebben dat je op de goede weg zit, overigens heb ik dat ook al met een WP...
Als mn punten minder waren, ga ik natuurlijk wel goed trainen, maar rij je toch met minder zelfvertwouwen de ring in...

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 14:09

Bij mij geld beide eigenlijk wel!

Als ik een keer geen winstpunt heb gereden ga ik proberen te slechte punten te verbeteren zodat we de volgende keer wel weer winst kunnen rijden.
En als dit dan ook lukt is dat natuurlijk een hele goeie motivatie om lekker door te gaan en nog meer te verbeteren!

Als ik echter hard zou trainen om punten te verbeteren en geen resultaat vooruit zou boeken zou het mij demotiveren.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-06 15:06

Elisa2 schreef:
Winnen geeft mij over het algemeen een bekroning op m'n training.Maar als ik niet win en wel lekker heb gereden vind ik het ook prima.Alleen als ik niet lekker rijd en dan wel of niet win,dan zit me dat dwars.

Mee eens Ja

Er blijven altijd dingen waarvan je denkt; "hmm, kan beter" terwijl t misschien wel genoeg was voor een wp en/of prijs. Toch wil ik dan die punten verbeteren dat ik daar de volgende keer een 7 op heb ipv 6