Wachten na proef

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Wachten na proef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 16:04

Hoe weet je of je moet wachten op de prijsuitreiking na de proef?
Duurt dat lang bij jou?

Bumba01

Re: Wachten na proef

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 16:06

Hmm, na de proef stap ik uit en dan zadel ik af.. En dan ga ik kijken of mijn coupons er liggen. Als ik 180 of meer heb, wacht ik Knipoog

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:17

De verzorgster van de pony van mijn collega (snap je het nog? Knipoog ) moet wel es 's ochtends rijden en dan is er pas eind van de middag prijsuitreiking, dus moet ze wachten of gaat tussen door naar huis. Vorige wedstrijd was ze de enige in de M1 dus had ze al gewonnen en kreeg ze een beker mee. Clown Als je geen wp hebt mag je misschien je coupons al eerder meenemen...maar dat weet ik niet...heb ik geen verstand van...Haha!

Lando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 20:22

Bij ons is dat elke keer verschillend.
De ene keer is het helemaal aan het eind van de dag voor iedereen, dus ook degene die smorgens hebben gereden. De andere keer is het bijv. een kwartier nadat de laatste heeft gestart van je ring.
Wij vragen het altijd even op de wedstrijd zelf hoelaat de prijsuitreiking is, ook zijn we nog is met heel de club dus voor ons is het makkelijk dat er altijd wel iemand kan/wil blijven.

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 21:28

Volgens mij moet het zo zijn dat een half uur of uur nadat de laatse deelnemer klaar is, de prijsuitreiking moet zijn.
Maar ik weet het niet zeker Knipoog

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-06 21:54

Maar je kunt dus niet weten of het zinvol is om te wachten?
Of kun je kijken of er drie mensen zijn die meer punten hebben dan jij en als dat zo is weggaan ofzoo..?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 22:07

imd schreef:
Of kun je kijken of er drie mensen zijn die meer punten hebben dan jij en als dat zo is weggaan ofzoo..?

Ik zat zelf jarenlang in de rekenkamer bij de wedstrijden van onze vereniging.
Wij hadden altijd een lijst waar de punten op bekend gemaakt werden. Toen was de regel dat 1 op de 4 voor een prijs in aanmerking kwamen. Dus 24 deelnemers, 6 prijzen.
Wat ik wel jammer vind dat iedereen zo individualistisch bezig is en dus het liefst binnen 2 uur weer thuis wil zijn. Met deze methode is dat dus mogelijk.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 05:42

tuurlijk is het jammer dat iedereen weer naar huis vliegt, maar ik geef ze geen ongelijk. Zeker als je te weinig punten hebt voor een prijs en je bent niet met een stel vrienden die wel prijs hebben, wat moet je er dan nog wachten?

Lekker paard naar huis en op het weiland, zo'n beest zal het worst zijn of hij een lint heeft gewonnen!
Wel vind ik het heel vervelend als je met normaal weer naar huis gaat terwijl je wel prijs hebt. Dat is niet leuk voor de organisatie! Het is wat anders als je om 10 uur 's ochtends klets klieder nat bent geregend en je kan om 14.00u je prijs(je) ophalen.....

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 14:41

Dat verschilt per locatie Lachen

De ene geeft tussendoor punten, de ander niet. Of je wilt wachten op de prijsuitreiking is natuurlijk je eigen keuze Lachen

Bij heel warm weer, breng ik toch echt liever snel mijn paard thuis dan te wachten op de prijsuitreiking. Dier wordt echt niet gelukkig van lang in een warme trailer staan

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:12

Lando schreef:
De ene keer is het helemaal aan het eind van de dag voor iedereen, dus ook degene die smorgens hebben gereden....

Dat mag officieel helemaal niet!!
Er moet binnen 5 of 6 (weet ik niet helemaal zeker) uur na de 1e start de prijsuitreiking gehouden worden! Is een knhs regel.

Ik heb voor mezelf geen standaard wachttijd ofzo.
Ligt er aan hoe ik gereden heb, wat de punten zijn en hoe ik op dat moment sta.
Zie ik dan al dat ik niet bij de prijzen kom, ga ik lekker naar huis. (niet voor ik mn coupons heb)
Ziet het er wel goed uit, blijf ik wachten.
Soms is t zo dichtbij dat ik eerst lekker de paarden naar huis breng en later nog eens terug ga.

Lando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:27

Maar bij ons is het dan zo dat de eerste bijv. om half 10 start, de prijsuitreiking dan bijv. om half 4 is. Dus dat zou officieel nog kunnen. Maar dat is vooral bij concours als er ook afdelingsdressuur bij zit en springen.

Als het dichtbij is brengen wij ook eerst de paarden naar huis zodat ze lekker in de wei kunnen. Dan is het ook makkelijk om daarna ook nog even terug te gaan.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:28

ik vraag altijd hoe lang het gaat duren. willem en ik zijn over het algemeen altijd laatste Haha! en willem gaat voor.. die wil ik zo snel mogelijk weer thuis hebben.. zodatie weer ff lekker kan relaxen.

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:50

Bij ons in de buurt is de prijsuitreiking altijd een kwartier tot half uur na de laatste van je klasse. Mocht het lang duren dan breng ik mijn paard eerst naar huis en rijd dan terug. Nu zijn de wedstrijden in de buurt dus heen en weer rijden is goed te doen... Maar eigenlijk is dat nooit nodig.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 02:57

Ibalia schreef:
imd schreef:

Ik zat zelf jarenlang in de rekenkamer bij de wedstrijden van onze vereniging.
Wij hadden altijd een lijst waar de punten op bekend gemaakt werden. Toen was de regel dat 1 op de 4 voor een prijs in aanmerking kwamen. Dus 24 deelnemers, 6 prijzen.
Wat ik wel jammer vind dat iedereen zo individualistisch bezig is en dus het liefst binnen 2 uur weer thuis wil zijn. Met deze methode is dat dus mogelijk.

Dat vind ik niet.
Ik heb ook weleens om 9 uur smorgens moeten rijden (half uur rijden van huis af)
En dat pas om 2 uur smiddags de punten bekend werden gemaakt.
Hallo het is 30 graden, mijn paard wil ook ewl graag van die trailer af en z'n land in na 2 zware proeven.

Maar ik vind dat ook als ik om 12 uur start en om 2 uur is de prijsuitrijking en je punten.
Waarom moet ik wachten op mijn coupon als ik er na die 2 uur wachten achterkom dat ik toch niet bij de prijzen val?
Heeft mijn paard 2 uur voor Jan met de korte achternaam op trailer gestaan!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 08:11

carlijn83 schreef:
Lando schreef:
De ene keer is het helemaal aan het eind van de dag voor iedereen, dus ook degene die smorgens hebben gereden....

Dat mag officieel helemaal niet!!
Er moet binnen 5 of 6 (weet ik niet helemaal zeker) uur na de 1e start de prijsuitreiking gehouden worden! Is een knhs regel.

De regel zoals die er is iets anders dan dat jij hem stelt. Het gaat nl niet om een tijd nadat de eerste is gestart, maar nadat de laatste is gestart.
De regel is nl als volgt:
Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS schreef:
De prijzen van individuele dressuurrubrieken dienen, tot een maximum van 15 dressuurringen, binnen
twee uur nadat de laatste deelnemer van de desbetreffende rubriek de dressuurproef beëindigd heeft,
te zijn uitgereikt. Indien er sprake is van 16 of meer dressuurringen dienen binnen drie uur nadat de
laatste deelnemer van de desbetreffende rubriek de proef heeft beëindigd de prijzen te zijn uitgereikt.
De prijsuitreiking van springrubrieken dient bij voorkeur direct na afloop, doch uiterlijk binnen een uur
na afloop van de desbetreffende rubriek plaats te vinden.

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 09:30

Dit weekend waren we op concours... ja, het was warm en nadat we om 11 uur gereden hadden (mét jasje Haha!) werden de uitslagen als snel bekend gemaakt via een tv scherm. Aangezien we steeds 1 en 2 bleven staan, moesten we blijven. De trailer stond niet in de schaduw, maar er was wel een briesje. Na een paar keer controleren bleek dat het in de trailer dus heerlijk koel was. Het paard stond lekker uit z'n hooizak te eten. Wij hebben ondertussen heerlijk zitten bakken, hamburgertje gegeten en een mini-boktmeeting gehad Haha!. De prijsuitreiking was denk ik rond een uur of 2? Jammer alleen van die lege voerton als extra prijs... moest ik gisteren alsnog muesli halen...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-06 10:03

daantjuhhh schreef:
Dat vind ik niet.
Ik heb ook weleens om 9 uur smorgens moeten rijden (half uur rijden van huis af)
Hallo het is 30 graden, mijn paard wil ook ewl graag van die trailer af en z'n land in na 2 zware proeven.

Maar ik vind dat ook als ik om 12 uur start en om 2 uur is de prijsuitrijking en je punten.
Waarom moet ik wachten op mijn coupon als ik er na die 2 uur wachten achterkom dat ik toch niet bij de prijzen val?

Klopt het als ik hieruit opmaak dat je je coupon niet mee krijgt vóór de prijsuitreiking?

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:34

Meestal wacht ik op de coupons, die krijg je hier meestal vrij snel na de proeven terug. Dan kijk ik of er kans is dat ik prijs heb. Als dat niet zo is ga ik liever naar huis, ik vind het onzin om te blijven, de paardjes staan liever niet zo lang op de trailer. Als ik al weet dat ik wacht op niks, dan ga ik naar huis.
Als ik wel prijs heb wacht ik natuurlijk wel. Als het erg lang duurt en de wedstrijd is dichtbij, dan brengen we eerst het paard naar huis en komen daarna terug.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 10:45

GeJe schreef:
Dit weekend waren we op concours... ja, het was warm en nadat we om 11 uur gereden hadden (mét jasje Haha!) werden de uitslagen als snel bekend gemaakt via een tv scherm. Aangezien we steeds 1 en 2 bleven staan, moesten we blijven. De trailer stond niet in de schaduw, maar er was wel een briesje. Na een paar keer controleren bleek dat het in de trailer dus heerlijk koel was. Het paard stond lekker uit z'n hooizak te eten. Wij hebben ondertussen heerlijk zitten bakken, hamburgertje gegeten en een mini-boktmeeting gehad Haha!. De prijsuitreiking was denk ik rond een uur of 2? Jammer alleen van die lege voerton als extra prijs... moest ik gisteren alsnog muesli halen...

Ben je je beautyarrangement met fotografie al weer vergeten? Duivel

nog even een update voor het zelfportret, nog steeds : Afbeelding

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 16:36

En wij maar mennen.
's morgens om 8 uur starten in de marathon, 's avonds om 7 uur prijsuitreiking. En een lol dat wij hebben in die tussentijd!!

Lieve mensen, iedereen op de rekenkamer etc. doet zijn uiterste best. Die mensen zitten er van het begin tot het eind. Kunnen we niet proberen te stoppen met mopperen op deze geweldige mensen?!

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 17:11

Vergeet er niet bij te zeggen Sjonniej dat die mensen het ook nog vrijwillig doen!!!
Als je een groot concours hebt is het heel veel reken werk....

Als het dichtbij is breng ik mijn paard ook eerst naar huis..... Anders wacht ze maar hoor..... Ze heeft eten en drinken en blijft altijd super op de trailer staan...... Paarden hebben geen besef van tijd, en je paard zal dus ook niet weten of ie er nu een half uur of 3 uur op staat......... Als er de mogelijkheid is breng ik dr dus wel naar huis, maar die mogenlijkheid heb je niet altijd.....

Ik ben een keer direct na mn proeven naar huis gegaan.... Ik was de enige in die klasse (omdat ze me verplaatst hadden omdat ik een dag eerder niet kon) En ik zou zo wie zo geen prijs krijgen. Mn proeven gingen echt heel slecht, en mocht gelijk mn coupons mee nemen van de organisatie..... Dan is er ook geen reden om te blijven... Maar verder ben ik er altijd met de prijs uitrijking........

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 20:35

imd schreef:
daantjuhhh schreef:
Dat vind ik niet.

Klopt het als ik hieruit opmaak dat je je coupon niet mee krijgt vóór de prijsuitreiking?

Meestal krijgen we die hier in de buurt wel.
En dan ben ik ook heeel blij.
Maar een keer toen ik dus om 9 uur moest starten en om 2 uur kregen we pas de coupons..
Tja toen was ik wel een beetje sjagie

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 07:06

Vroeger (ja, daar ga ik weer) reed je om 7 uur te paard naar het concours en kwam je 's avonds om 18 uur, als het geen 19 uur was, weer thuis. Onderweg ook nog gezellig aanleggen. De tijden veranderen helaas, mensen willen direct naar huis en noemen vaak het paard als excuus, of het kan niet op de trailer staan, of het is te warm.....terwijl het op stal vaak warmer is. Erg jammer voor de organisatie van de wedstrijden.
Afgelopen zondag ben ik op wedstrijd geweest, aangespannen. Wedstrijd begon om 10 uur, ik moest zelf om 15:05 de baan in. Om 7:30 zijn we aangereden, om 8:30 waren we er. Heerlijk dagje uit gehad, en de pony had er geen problemen mee. Hooinetje, ieder uur laten drinken, en echt warm was het niet op de vrachtwagen, koeler in ieder geval als op stal. Uiteindelijk waren we om 19 uur thuis. Bijna alle rubrieken gezien, mensen aan kunnen moedigen, nog even gebabbeld met de organisatie, en ik verheug me al weer op volgend jaar!

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:04

Waarom maken alleen de ohz-rijders er een probleem van dat ze een gehele dag kwijt zijn?
Ik hoor om me heen precies hetzelfde, Neonlight. Mensen zijn gewoon vroeg aanwezig, er wordt nog net geen gevecht gehouden om wie er als eerste is. Hele dag uit, paard wordt zo af en toe eens van de wagen gehaald als het erg heet is, om wat gras te eten op het windje. Na de prijsuitreiking nog een gezellig drinkje met zijn allen, super dag!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-06 14:08

Neonlight schreef:
Vroeger (ja, daar ga ik weer) reed je om 7 uur te paard naar het concours en kwam je 's avonds om 18 uur, als het geen 19 uur was, weer thuis. Onderweg ook nog gezellig aanleggen. De tijden veranderen helaas, mensen willen direct naar huis en noemen vaak het paard als excuus, of het kan niet op de trailer staan, of het is te warm.....terwijl het op stal vaak warmer is. Erg jammer voor de organisatie van de wedstrijden.
Afgelopen zondag ben ik op wedstrijd geweest, aangespannen. Wedstrijd begon om 10 uur, ik moest zelf om 15:05 de baan in. Om 7:30 zijn we aangereden, om 8:30 waren we er. Heerlijk dagje uit gehad, en de pony had er geen problemen mee. Hooinetje, ieder uur laten drinken, en echt warm was het niet op de vrachtwagen, koeler in ieder geval als op stal. Uiteindelijk waren we om 19 uur thuis. Bijna alle rubrieken gezien, mensen aan kunnen moedigen, nog even gebabbeld met de organisatie, en ik verheug me al weer op volgend jaar!

Nee vroeger had ik daar inderdaad geen problemen mee, maar toen ging ik op de pony met de hele club en konden de pony's daar vast staan.
En water drinken.
Nu is er vaak geen kraan in de weide omtrek.
En al is hij er wel.
Ik heb nu een paard wat gewoon nerveus is op vreemd terein,
Hij drinkt en eet niet.
Waarom zou ik hem dat aandoen als dat niet nodig is!
Ik vind niet dat mijn paard een flauw excuus is.
Ik geef enorm om dat dier en als hij zich op die trailer niet happy voeld wil ik hem daar zo kort mogelijk hebben staan!
Als er een stal is op het terrein die ik eventueel zou kunnen huren voor 2 uur had ik dat wel gedaan!