Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
) moet wel es 's ochtends rijden en dan is er pas eind van de middag prijsuitreiking, dus moet ze wachten of gaat tussen door naar huis. Vorige wedstrijd was ze de enige in de M1 dus had ze al gewonnen en kreeg ze een beker mee.
Als je geen wp hebt mag je misschien je coupons al eerder meenemen...maar dat weet ik niet...heb ik geen verstand van...

imd schreef:Maar je kunt dus niet weten of het zinvol is om te wachten?
Of kun je kijken of er drie mensen zijn die meer punten hebben dan jij en als dat zo is weggaan ofzoo..?

Lando schreef:Bij ons is dat elke keer verschillend.
De ene keer is het helemaal aan het eind van de dag voor iedereen, dus ook degene die smorgens hebben gereden....
en willem gaat voor.. die wil ik zo snel mogelijk weer thuis hebben.. zodatie weer ff lekker kan relaxen. Ibalia schreef:imd schreef:Maar je kunt dus niet weten of het zinvol is om te wachten?
Of kun je kijken of er drie mensen zijn die meer punten hebben dan jij en als dat zo is weggaan ofzoo..?
Ik zat zelf jarenlang in de rekenkamer bij de wedstrijden van onze vereniging.
Wij hadden altijd een lijst waar de punten op bekend gemaakt werden. Toen was de regel dat 1 op de 4 voor een prijs in aanmerking kwamen. Dus 24 deelnemers, 6 prijzen.
Wat ik wel jammer vind dat iedereen zo individualistisch bezig is en dus het liefst binnen 2 uur weer thuis wil zijn. Met deze methode is dat dus mogelijk.
carlijn83 schreef:Lando schreef:Bij ons is dat elke keer verschillend.
De ene keer is het helemaal aan het eind van de dag voor iedereen, dus ook degene die smorgens hebben gereden....
Dat mag officieel helemaal niet!!
Er moet binnen 5 of 6 (weet ik niet helemaal zeker) uur na de 1e start de prijsuitreiking gehouden worden! Is een knhs regel.
Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS schreef:De prijzen van individuele dressuurrubrieken dienen, tot een maximum van 15 dressuurringen, binnen
twee uur nadat de laatste deelnemer van de desbetreffende rubriek de dressuurproef beëindigd heeft,
te zijn uitgereikt. Indien er sprake is van 16 of meer dressuurringen dienen binnen drie uur nadat de
laatste deelnemer van de desbetreffende rubriek de proef heeft beëindigd de prijzen te zijn uitgereikt.
De prijsuitreiking van springrubrieken dient bij voorkeur direct na afloop, doch uiterlijk binnen een uur
na afloop van de desbetreffende rubriek plaats te vinden.
) werden de uitslagen als snel bekend gemaakt via een tv scherm. Aangezien we steeds 1 en 2 bleven staan, moesten we blijven. De trailer stond niet in de schaduw, maar er was wel een briesje. Na een paar keer controleren bleek dat het in de trailer dus heerlijk koel was. Het paard stond lekker uit z'n hooizak te eten. Wij hebben ondertussen heerlijk zitten bakken, hamburgertje gegeten en een mini-boktmeeting gehad
. De prijsuitreiking was denk ik rond een uur of 2? Jammer alleen van die lege voerton als extra prijs... moest ik gisteren alsnog muesli halen... daantjuhhh schreef:Dat vind ik niet.
Ik heb ook weleens om 9 uur smorgens moeten rijden (half uur rijden van huis af)
En dat pas om 2 uur smiddags de punten bekend werden gemaakt.
Hallo het is 30 graden, mijn paard wil ook ewl graag van die trailer af en z'n land in na 2 zware proeven.
Maar ik vind dat ook als ik om 12 uur start en om 2 uur is de prijsuitrijking en je punten.
Waarom moet ik wachten op mijn coupon als ik er na die 2 uur wachten achterkom dat ik toch niet bij de prijzen val?
Heeft mijn paard 2 uur voor Jan met de korte achternaam op trailer gestaan!
GeJe schreef:Dit weekend waren we op concours... ja, het was warm en nadat we om 11 uur gereden hadden (mét jasje) werden de uitslagen als snel bekend gemaakt via een tv scherm. Aangezien we steeds 1 en 2 bleven staan, moesten we blijven. De trailer stond niet in de schaduw, maar er was wel een briesje. Na een paar keer controleren bleek dat het in de trailer dus heerlijk koel was. Het paard stond lekker uit z'n hooizak te eten. Wij hebben ondertussen heerlijk zitten bakken, hamburgertje gegeten en een mini-boktmeeting gehad
. De prijsuitreiking was denk ik rond een uur of 2? Jammer alleen van die lege voerton als extra prijs... moest ik gisteren alsnog muesli halen...

imd schreef:daantjuhhh schreef:Dat vind ik niet.
Ik heb ook weleens om 9 uur smorgens moeten rijden (half uur rijden van huis af)
En dat pas om 2 uur smiddags de punten bekend werden gemaakt.
Hallo het is 30 graden, mijn paard wil ook ewl graag van die trailer af en z'n land in na 2 zware proeven.
Maar ik vind dat ook als ik om 12 uur start en om 2 uur is de prijsuitrijking en je punten.
Waarom moet ik wachten op mijn coupon als ik er na die 2 uur wachten achterkom dat ik toch niet bij de prijzen val?
Heeft mijn paard 2 uur voor Jan met de korte achternaam op trailer gestaan!
Klopt het als ik hieruit opmaak dat je je coupon niet mee krijgt vóór de prijsuitreiking?
Neonlight schreef:Vroeger (ja, daar ga ik weer) reed je om 7 uur te paard naar het concours en kwam je 's avonds om 18 uur, als het geen 19 uur was, weer thuis. Onderweg ook nog gezellig aanleggen. De tijden veranderen helaas, mensen willen direct naar huis en noemen vaak het paard als excuus, of het kan niet op de trailer staan, of het is te warm.....terwijl het op stal vaak warmer is. Erg jammer voor de organisatie van de wedstrijden.
Afgelopen zondag ben ik op wedstrijd geweest, aangespannen. Wedstrijd begon om 10 uur, ik moest zelf om 15:05 de baan in. Om 7:30 zijn we aangereden, om 8:30 waren we er. Heerlijk dagje uit gehad, en de pony had er geen problemen mee. Hooinetje, ieder uur laten drinken, en echt warm was het niet op de vrachtwagen, koeler in ieder geval als op stal. Uiteindelijk waren we om 19 uur thuis. Bijna alle rubrieken gezien, mensen aan kunnen moedigen, nog even gebabbeld met de organisatie, en ik verheug me al weer op volgend jaar!