Regels wedstrijden belgie

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley84

Regels wedstrijden belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 00:40

Heej
Ik ga waarschijnlijk op een sportstal in belgie werken en kom zelf uit NL, ik weet dat ik mijn licentie A en B moet behalen maar ik vroeg mij af welke klasses (zoalsB,L1,L2 etc) jullie daar hebben en welke oefeningen erin voorkomen. Ook wil ik graag de regels weten en of je met cap of met hoedje rijdt in de dressuur.
Alvast bedankt voor jullie informatie!
Groetjes Kimberley

Urielle

Re: Regels wedstrijden belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:12

Er zijn twee soorten proeven in Belgie, de ene soort zijn de LRV-proeven, dat zijn de oude Nederlandse proeven die nu in Nederland niet meer gereden worden. Ze lopen van B1 tot en met Z2.
Daarnaast heb je de proeven zoals die bij de federatie gereden worden (daar zijn verschillende bonden van, lijkt heel verwarrend) en dat zijn de internationale proeven die lopen van klasse E (vergelijkbaar met een B-proef) tot en met de klasse M(9) (vergelijkbaar met Z2-proef). Deze laatste zijn te rijden op subprovinciaal, provinciaal en nationaal niveau.
De opbouw van de proefsystemen is heel verschillend en ook voor de reglementen kun je het best kijken op de sites van de bond waar jij je aan zou willen sluiten.
De LRV-proeven zijn te vinden op www.lrv.be en voor de federatieproeven kun je bijv. kijken op www.vlp.be

Afhankelijk waar je je aansluit, kun je dus ook navraag doen naar de reglementen (LRV is bijv. in verenigingstenue, met schildje op de cap, witte singel etc. etc.) Er wordt gereden met cap of bolhoed, hoge hoed weet ik niet zeker vanaf wanneer die geintroduceerd wordt.

In Belgie kent men geen ZZ-l en ZZ-Z, je begint dus na wat bij ons de basissport is, gelijk in de Prix St Georges.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 10:59

en dat heb ik nu meteen in de FAQ gezet, dan vul ik het daarna nog aan.

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 15:43

eigenlijk best raar dat jullie geen ZZ-L en ZZ-Z hebben, dan is de overstap direct zo groot... maar ik ben al blij als ik de Z2 haal! :-DBedankt voor de reactie!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 17:18

De M9 proeven van de federatie zijn erg zwaar, overgang van Z2 uit is idd erg groot Ja

Kimberley84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 17:18

wat bedoel je met een schildje op je cap?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 19:34

Je krijgt een stoffen logo van de LRV en die moet je op je cap spelden. Als je op google foto's zoekt van LRV+dressuur zie je van die dingetjes op de caps zitten, dat zijn de schildjes. Ik krijg er helaas geen foto op.

Lynnlovesyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:13

het schilke is zo iets geelig als je op www.galop.be kijkt naar foto's v/d lrv zie je het wel Lachen