telling winstpunten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijntje

telling winstpunten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:29

Vraagje: Ik weet voor 99.9% zeker dat ik 10 winstpunten heb, maar mijn briefjes thuis zeggen 9. Ik ben 1 kwijt, denk ik Bloos

De site van KNHS is niet actueel.

Ik wil gaan starten in een klasse hoger. Wat gebeurt er als ik toch 9 wp blijk te hebben?

digo

Re: telling winstpunten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:31

Dan krijg je een brief van de KNHS en wordt je weer terug geplaatst. De eventuele winstpunten die je dan al in de hogere klasse hebt gehaald komen te vervallen.

abcde123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:32

Waarom rijd je niet nog gewoon een extra wedstrijdje in die klasse zodat je 100% weet dat je 10 wp's hebt?

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:34

Weet je dat zeker Digo? Waar zijn dat soort reglementen te vinden?

En Anniek: Je hebt gelijk, maar wil zo graag over..

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:39

Ja dat weet ik zeker. Iemand die ik ken was ook te vroeg overgegaan en kreeg een niet al te vriendelijke brief van de KNHS en werd teruggeplaats. Het is eigenlijk ook wel logisch waarom moet je anders tot de 10 punten doorrijden. Als ze dit niet streng controleren gaan er veel meer mensen te vroeg over.

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:43

Ik heb ook ooit van de KNHS een briefkaartje gehad waarin stond dat ik gestart was in een klasse waarin ik nog niet had mogen starten. Even een belletje erachter aan en het bleek dat het een misverstand was bij de KNHS.

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:46

Ja maar als het niet om een misverstand gaat wordt je wel degelijk teruggeplaatst en je hebt kans op een administratieve boete.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:50

Oh oh

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 14:53

Het is idd zoals Digo zegt, een kennis van me heeft dat ook zo gehad.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-06 14:56

Ik zal het knhs weleens bellen hoeveel punten ik heb. Tenminste die moeten dat toch weten?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 15:30

Zij weten dat ook niet uit hun hoofd. In de computer kunnen ze je stand opvragen t/m wat er geregistreerd is en dat is dezelfde stand als die jij zelf kunt opvragen op internet. Dat wat nog niet geregistreerd is, staat dus nog alleen op je coupons die op de stapel liggen om verwerkt te worden. De KNHS bellen heeft dan ook niet zo veel zin.
Als je zelf maar 9 punten kunt vinden, zou ik voor de zekerheid maar een extra wedstrijd plannen om echt een 10e punt te rijden. Als de administratie van de KNHS nl niet klopt, heb jij ook geen bewijs dat je er wel 10 hebt gereden, je kunt er immers maar 9 aantonen.
En inderdaad, als je over bent gegaan terwijl de KNHS denkt dat je niet genoeg punten hebt, krijg je meteen een vrij dreigende brief thuis met een boete en dat je wordt teruggeplaatst etc. Heb ik ook eens gehad. Heb toen meteen alle coupons gekopiëerd en aangetekend opgestuurd en er nog een belletje achteraan gedaan en toen bleek dat zij een wedstrijd niet hadden ontvangen, maar door de kopieën van mijn coupons kon ik aantonen dat ik wel gelijk had. Toen is dat ook weer teruggedraaid en was ik mijn wp in de hogere klasse niet kwijt en kreeg ik geen boete.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 17:33

Nou doe niet zo moeilijk rij nog gewoon een in de klasse als je dan wp hebt kun je de volgende week gelijk wel een klasse hoger.. Je ben 1 á 2 weken langer bezig dat is niet zo'n ramp tog?

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 18:55

ja, gewoon even een wedstrijdje extra rijden, die paar weekjes maken ook niks meer uit. Beter dan dat je een brief van de KNHS krijgt, dat je weer terug moet naar de vorige klasse, dan ben je langer bezig!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:45

ja snap ook niet dat je nou perse over wil. ik zou juist liever wat langer doorrijden in de lagere klasse zodat je wat beter voorbereid bent op de hogere klasse. ik vind persoonlijk dat veel mensen te snel over gaan naar de hogere klasse omdat dat 'stoer' is ofzo? en vervolgens halen ze steeds geen winstpunten omdat ze er eigenlijk nog niet klaar voor waren.
rij dus gewoon nog ff in de lagere klass, in elk geval 1 wedstrijdje kan toch wel?

ikke_kellY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 21:48

en juist een kennisje van mij kreeg te horen dat ze eigenlijk maar 9 winspunten had omdat ze een keer gedisqualificeerd was en ze dacht dus dat ze er 10 had. ze had inmiddels al 4 wpen in de nieuwe klasse en de knhs had gezegt dat ze alsnog dat puntje moest gaan halen en de andere punten bleven gewoon geldig.. dus het hangt van de situatie af denkik.

mymyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:41

Je kunt het toch ook zelf checke?

naar www.knhs.nl gaan en dan staat er rechts dat je je combinatie nr. in moet typen en dan enter. Je krijgt dan te zien hoeveel punten je hebt!

gr. Lieneke

Hedwigb

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 12:28

Deze standen zijn niet altijd tot de laatste wp bijgewerkt, maar je kunt wel kijken wat je stand is en daar je laatste wp bij optellen ja.

Jenny_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:46

Je kan misschien beter eventjes naar de knhs bellen, ze zijn daar heel vriendelijk, heel behulpzaam Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 14:56

alle oneliners verwijderd

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:42

marlo schreef:
ja snap ook niet dat je nou perse over wil. ik zou juist liever wat langer doorrijden in de lagere klasse zodat je wat beter voorbereid bent op de hogere klasse. ik vind persoonlijk dat veel mensen te snel over gaan naar de hogere klasse omdat dat 'stoer' is ofzo? en vervolgens halen ze steeds geen winstpunten omdat ze er eigenlijk nog niet klaar voor waren.
rij dus gewoon nog ff in de lagere klass, in elk geval 1 wedstrijdje kan toch wel?

Misschien is ze al wel klaar voor de volgende klasse??Ik denk niet dat jij dat weet of wel? Ik vind dat wel een vooroordeel, natuurlijk zie je het veel dat ze er nog niet klaar voor zijn. Maar ik rijd nu een Z paard ook op Z niveau en ik ben nu L1 en ja als ik 10 heb ga ik gelijk door!

**Hoelang is het geleden dat je je laatste wp gehaald hebt dan? Ik zou toch het KNHS maar even bellen dan voor de zekerheid, kunnen je vast wel meer vertellen... En volgende keer coupons goed bewaren he Knipoog