Chipcontrole bij wedstrijd

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

Chipcontrole bij wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-06 22:35

Hoewel ik het nog nooit heb meegemaakt (kan ook nauwelijks, heb slechts 1 wedstrijd gehad) vroeg ik me toch af;

Je hoort weleens dat een chip aan de wandel is gegaan en niet meer af te lezen is.
Stel je nou voor dat dat met jouw paard gebeurd is, en je gaat nietsvermoedend op wedstrijd. Je krijgt identificatiecontrole en wat blijkt; ze kunnen de chip niet vinden.
Krijg je dan inderdaad een boete uitsluiting ofzo? Je kan er dan toch niks aan doen?

oosterhoff

Re: Chipcontrole bij wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:08

Ik denk dat je betreffende wedstrijd dan inderdaat niet mee kan doen maar als hij er toch echt is ingegaan zal je daar onderzoek naar moeten laten verrichten. Of je dan een boete moet betalen. Denk het niet. De chip zit er toch in?!!!

IndianSummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:12

Hoe dat zit weet ik niet precies.
Maar in zijn/haar paspoort staat toch ook het nummer van de chip?
Dat is dat toch je bewijs dat ie er wel in zit?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:39

Pfoei ik heb weleens gestaan met meten dat ze de chip niet konden vinden, daarna is er iemand bij mij op stal geweest die hem in 1x te pakken had.
Als ik op wedstrijd gedonder kreeg moesten ze hem maar bellen heeft hij gezegd.

Merr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:44

IndianSummer schreef:
Hoe dat zit weet ik niet precies.
Maar in zijn/haar paspoort staat toch ook het nummer van de chip?
Dat is dat toch je bewijs dat ie er wel in zit?

Ja maar ze willen juist controleren, wat in dat boekje staat, of dat bij het paard hoort.

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 19:50

Idd melmel!
Paar weken terug had ik wedstrijd en een vriendin van me ook! Dit waren overigens beiden met friezen. Zei werdt toen op chip gecontroleerd en laat het paspoort erbij zien. Zegt die vent ineens: Dit klopt niet, dit is niet het paard wat in het paspoort staat.
Dus zei: HUH hoe kan dat nou? Kijkt ze in het paspoort had zij mijn paspoort en ik dus blijkbaar die van haar! Hoe dat is gekomen zijn we nog steeds niet achter! Want we hebben nooit beide paspoorten tegelijk in handen gehad die dag. En de laatste wedstrijd wel maar toen kan het ook niet gebeurt zijn. We zijn namelijk daarna nog bij de veearts geweest voor inenting en die staat gewoon in het paspoort van mijn paard! Heel vaag allemaal maar het is daar goedgekomen, zij snel naar mij en het paspoort ophalen haha.

Anieke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:57

Ik heb nu nog maar 1 keer chipcontrole gehad maar toen konden ze hem ook niet gelijk vinden... gelukkig later wel Lachen moeten ze maar gewoon goed zoeken Tong uitsteken