Geen winstpunt en toch(kring)kampioen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Charles

Geen winstpunt en toch(kring)kampioen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 14:13

Dit vind ik eigelijk niet kunnen, start je in een categorie in je eentje en rij je zodanig dat je geen winstpunt rijd, ben je alsnog kampioen(in dit geval kringkampioen). Ik noem geen namen of iets dergelijks dit is gewoon iets waar ik me over verbaas. Bij het springen kun je ook geen kampioen worden als je uitgebeld word. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt bij iemand uit de buurt of bij hen zelf? En wie verbaasd zich ook over dit feit? Ik vind dat er eigelijk een regel moet zijn dat je minimaal een winstpunt moet rijden om in aanmerking te komen voor een kampioenschap(regio, kring, club, of zelf Nederlands kampioen)..

GeJe

Re: Geen winstpunt en toch(kring)kampioen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:15

Tussen uitgebeld worden en geen winstpunt rijden zit natuurlijk wel een verschil. Vergelijk je nu dressuur en springen, of alleen maar springen?

digo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:19

Maar om naar de Nederlandse door te mogen moet je met dressuur minimaal 60 % hebben gereden. Dus je kunt dus regiokampioen worden zonder winstpunt maar dan mag je niet door.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 14:22

GeJe schreef:
Tussen uitgebeld worden en geen winstpunt rijden zit natuurlijk wel een verschil. Vergelijk je nu dressuur en springen, of alleen maar springen?

ja dat wel, maar als je geen winstpunt rijd in de dressuur vind ik dat je een kampioenschap ook niet verdient. Haha!

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:50

Daar zit op zich wat in, want er is natuurlijk niks aan als je de enige in die categorie bent, maarja wat moet je anders. Je kan moeilijk het kampioenschap weigeren als iemand geen winst rijd toch? Je was dan wel de beste....ook al was je alleen of met zn 2en.....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:54

in het lang vervolgen verleden van NKB was het zo dat je geen kampioen kon worden als je een verliespunt reed.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:58

Ik ben het helemaal met je eens!
Ik vind ook niet dat je kampioenschapwaardig bent als je geen wp kunt rijden.

Maarja, dat blijft een heel lastig discussiepunt.

Wij zijn er bijvoorbeeld op de club ook mee bezig geweest om deze regel aan te passen.

Alleen dan krijg je weer dat sommigen vinden dat je over t algemeen kun je in de B net iets makkelijker een wp scoren als bijvoorbeeld in de Z. Dan vinden ze weer dat dus eigenlijk een B ruiter de titel niet verdiend boven een Z ruiter omdat ie misschien eigenlijk toch wel (niveau) hoger is.
Blabla, en zo kun je dan uren zitten Knipoog

Wij komen er iig niet uit. Laat staan dat we een voorstel kunnen doen richting KNHS Tong uitsteken

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:59

dat zou betekenen dat als je als je kringkampioen wordt met 2 balken dat ook niet terecht zou zijn.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:07

Ja, eigenlijk niet.

Het is toch veel mooier om een foutloze / winstpuntwaardige kampioen te hebben!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:09

je mag alleen naar de regio als je wel winst hebt gereden... Maar dan wordt je kringkampioen en dan mag je nog niet naar de regio... Het lijkt mij in ieder geval niet leuk..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:10

Mwah. Als je als enige maar twee balken hebt in een pittig parcours, ben je toch terecht kampioen. Dan ga ik uit van tenminste 4 deelnemers, dat dan wel.

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:07

Ja en dat kan met dressuur natuurlijk ook, als je 1ste bent met 179/203 bij en strenge jury kan je best kampioen zijn.......maar dan is het wel een kampioenschap zonder glans. Ik vind het wel terecht dat je dan bijv niet naar de Hippiade mag....daar ben je dan gewoon niet goed genoeg voor.

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:32

Tja jammer dan ik zou in dat geval mijn gezicht niet laten zien op een of andere prijsuitreiking. ik zo umaken dat ik weg kwam en me dood schamen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:17

Kampioen wordt je wel, maar idd zonder glans en zonder dat je door mag naar de hippiade. Maar je was wel de beste van de slechtsten!

Saskia is ook wel eens kampioen geweest van de Z2 met 155 punten, de rest had nog minder! Maar de strik,deken en geldprijs waren wel voor haar! ( een gelukkig riep de omroeper de punten niet door de microfoon, voor de B had ze dus nog geen eens een WP)

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:26

een paar jaar geleden hebben wij in de kring ook zoiets meegemaakt, toen was er volgens mij varkenspest ofzo...toen kon er uiteindelijk maar 1 selectie gereden worden. En toen waren er ook veel mensen die doorgingen zonder winstpunt.....want er waren ook nog mensen die uit een andere kring startten en zo kon je gerust met een 10e plaats ofzo naar de kampioenschappen....
Hier was het niet anders.....

Maar ik neem aan dat deze persoon toch meerdere wedstrijden heeft gereden en daar de twee beste van gelden......

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:34

sn0tjj schreef:
Dit vind ik eigelijk niet kunnen, start je in een categorie in je eentje en rij je zodanig dat je geen winstpunt rijd, ben je alsnog kampioen(in dit geval kringkampioen). Ik

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 17:16

Je moet ook om je te plaatsen voor de regio minstens 1 selectieproef 60% gereden hebben.
Dus kan je idd wel kringkampioen worden maar niet doormogen.
Niet echt leuke titel dan...

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 10:12

Ik zit in dezelfde kring als Snotje, en wij hebben geen selecties. Alleen het kringkampioenschap, gewoon 2 proeven en wie er die dag 1e word is kringkampioen.

Ponyruiters hoeven zich ook niet te selecteren voor de Regiokampioenschappen in Zuid-Holland maar mogen gewoon vrij inschrijven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:42

Och, met mijn selecties heb ik maar 2 winstpunten gereden, en toch ben ik gekozen uit de 145 deelnemers (6 daarvan gingen door en ik zat daarbij). Ze moeten toch kandidaten hebben, dus als zij wel gewoon normaal gereden heeft, maar geen punt en zij is als enige aangesteld, tja waarom niet? Die kampioenschappen moet toch gereden worden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 12:49

Ik vind eht ook stom dat wij maar 1 dag wedstrijd hebben, dan moet je echt je dag hebben en de jury's mee. Zo kan je verliezen van iemand alleen omdat je ff je dag niet hebt, terwijl als je selecties had gehad je waarschijnlijk wel gewonnen had.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 14:17

Kringkampioen worden staat los van het feit of je wel of geen winstpunt hebt gereden. Doorgaan naar de regionale of nationale kampioenschappen is afhankelijk of je boven de magische 60% grens hebt gereden. Als ik kringkampioen zou worden of uberhaupt 1e zou worden zonder winstpunt...dan zou ik me eens goed achter de oren krabben en denken: oke, ik moet duidelijk wat aan het rijden doen. Gelukkig is de rest nog slechter dan ik...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 16:39

Een rubriek moet min. 3 deelnemers hebben, wil de winnaar kampioen kunnen worden. Dus rubrieken zullen worden samengevoegd of de winnaar is geen kampioen alleen winnaar zoals op een normale wedstrijd.
Dan is dat probleem ook de wereld weer uit.

L0vee_J0ran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 17:36

Bij ons in de kring is het helemaal erg met wel of niet kringkampioen. Ik ben al vanaf de L2 met mijn C pony de enigste combinatie, Ik moest altijd in handicap rijden met de D en E pony`s, Als je dan naar de plaatsings punten keek, dan zou ik kringkampioen zijn van C-D-E M1/M2/Z1/Z2. maar aangezien dat volgens het regelement niet mag, en ik de enigste dus ben in de C-M1/M2/Z1/Z2 vond de kring dat ik het niet verdiend had om de titel kringkampioen te krijgen omdat ik geen tegenstanders had en er ik dan niet voor hoevde te rijden. Wij vonden het echt belachelijk! want wij kunnen er tog ook niks aan doen ik de enigste ben ik die rubriek..

Nu was ik zondag op de overkamping waar daarna de kringkapioenen gehuldigd. ik had helemaal niet verwacht dat ik een kringkampioenstrik kreeg, want die heb ik al 2 jaar niet meer gehad. Ik liep dan echt stomverbaast naar voren! en ik snap het nou nog niet warom ik nu wel ineens een strik krijg, maja ik ben er wel blij mee.. Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 20:44

kan altijd natuurlijk, maar wel zonde..

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:27

Bij ons in de regio(FRL) is op de voorjaarvergadering van de regio hier een hele discussie over gestart. Voornamelijk bij de pony's, ivm wat bijvoorbeeld L0vee_J0ran omschrijft.
Dus dit is zeker ook iets wat er binnen de organisaties speelt...