Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Amanda_kiony schreef:Mijn paard heeft een peiphak dus ook afgekeurd door de verzekering....loopt gewoon goed en heeft nergens last van waarom zal ik dan niet mogen starten?????
polly2 schreef:Amanda_kiony schreef:Mijn paard heeft een peiphak dus ook afgekeurd door de verzekering....loopt gewoon goed en heeft nergens last van waarom zal ik dan niet mogen starten?????
Huh? Welke verzekering keurt een paard af op een piephak?
Een piephak is een schoonheidsgebrek. Dat heeft niks met het functioneren van het paard te maken, heel anders dan artrose. Een paard wordt bijv. ook niet op een schiefel afgekeurd?
Ik ben dus heel nieuwsgierig naar het waarom van het afkeuren van jouw paard en welke verzekering dat is!

)
en toen die duidelijk kreupel bleek was het ineens zo dat deze dinge buiten de verzekering vielen etc etc
)
boemel schreef:Volgens mij geeft het problemen bij de verzekering.
Ik ken een afgekeurd paard dat weer in de sport loopt, volgens mij mag dit paard max. L1 starten.
de echte reden is dat ze dan veel geld hebben uitgekeerd omdat het paard afgekeurd werd voor de sport, en dan later alsnog weer de sport in ging en ze als het ware voor niets uitbetaald hebben
blond maar niet dom !!! hahahahaha
blond maar niet dom !!! hahahahahablond maar niet dom !!! hahahahaha
, dat je het belang van het paard voor je eigen belang(en) moet stellen. Als je paard 2 jaar op de wei loopt ivm atrose,afgekeurd is door de verzekering...en je wilt hem nu inspuiten met een of ander middel zodat hij toch kan bewegen, is het wel rieeel om zo`n paard weer intensief te belasten? Kijk na 2 jaar weidegang zul je zowiezo, als dat middel aanslaat, moeten trainen...eerder dat je paard B klaar is, ben je misschien wel een jaartje verder...wie zegt dat jij je paard daar een hoop plezier mee doet? En zul je ooit de top halen? Als je zo graag de wedstrijden inwilt kijk dan naar een gezond (bij-)rij(d)paardje en start die.
mee eens!!!!mee eens!!!! Amanda_kiony schreef:hippo ze kan niet worden verzekerd door haar piephak...?
dat is mij vertelt maar bij welke verzekering kan ik haar laten verzekeren....?
okee ik ga morgen gelijk even informeren.........