Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

En die is in feb. begonnen rijdt nu L1 met ? wp'en en heeft de B tot 28 wp uitgereden!! Nu gaat ze niet elke week, maar als ze gaat rijdt ze min. wel 1 wp nou dan ga je ook snel.. 

die kan ook nog wel is nog een keer in de Z komen
Ik vind 6 jaar wel jong voor de Z, de meeste zijn dan ook ong. 8 jaar..
_Marinke_ schreef:De meeste beginnen ong. met 4 jaar.. als je zowat elke week op concour gaat, en de wp'en stromen binnen kun je met 5/6 jaar al in de Z zitten ja..
Een vriendin van mij, heeft ook een geweldig paardje onder der kont..En die is in feb. begonnen rijdt nu L1 met ? wp'en en heeft de B tot 28 wp uitgereden!! Nu gaat ze niet elke week, maar als ze gaat rijdt ze min. wel 1 wp nou dan ga je ook snel..
Maar ik denk niet dat 8 jaar te oud is hoor..
Ken ook een pony is nu 13 jaar en al Z geweest, doet het ook nog superdie kan ook nog wel is nog een keer in de Z komen
Ik vind 6 jaar wel jong voor de Z, de meeste zijn dan ook ong. 8 jaar..
snoeppig schreef:ik had een vraagje,
tegenwoordig zie je veel paarden die 5 of 6 zijn en al Z lopen. ik zelf ben het daar helemaal niet mee eens. dat is toch veel te snel??
nou mijn fries is nu 8 jaar en we zijn L2 met 1 winst, is dit oud om nog heel ver te kunnen komen in de dressuur sport??
we zijn vorig jaar september met wedstrijden rijden. ik probeer toch wel 2 x in de maand te startten.

snoeppig schreef:ik had een vraagje,
tegenwoordig zie je veel paarden die 5 of 6 zijn en al Z lopen. ik zelf ben het daar helemaal niet mee eens. dat is toch veel te snel??
nou mijn fries is nu 8 jaar en we zijn L2 met 1 winst, is dit oud om nog heel ver te kunnen komen in de dressuur sport??
we zijn vorig jaar september met wedstrijden rijden. ik probeer toch wel 2 x in de maand te startten.
Urielle schreef:Als jij gewoon voor je plezier wat wedstrijdjes rijdt is daar niks mis mee. Jij voelt je prima als Willem gewoon lekker zijn L-proefje loopt. Maar als jij je vijfjarige koste wat het kost in het Z wil hebben en hem daarom maar 4 proeven per week start omdat je anders niet aan je punten komt... DAAR komen de slechte verhalen van paarden vroegtijdig in het Z vandaan.

Ik heb wel wat tegen overbelasting van jonge paarden, maar het ene paard heeft zijn tijd nodig en loopt daarom pas Z als hij 8 is en de andere doet het met twee hoefjes in zijn neus en daarvoor is de nieuwe regeling gewoon ergerlijk omdat hij zolang thuis gehouden moet worden. gabyfedde schreef:Is per paard verschillend.
En aangezien ik het voor mijn lol doe wil ik ook dat mijn paard het met plezier doet. En dat plezier was bij ons beiden weg.

Elisa2 schreef:Mee eens,je kunt hem wel in het Z hebben op 6-jarige leeftijd,en als je dan 4x per week traint,veel afwisseling etc. etc. dan is er niks aan de hand,dat is zelfs vriendelijk dan een 6-jarige in het L2 die 6x per week hard getraint word en weinig afwisseling en veel op wedstrijd b.v.
mee eens
Jumper is al 15 en start nog maar M1. Word ook vaak tegen me gezegd door mensen die me niet zo goed kennen. "Dat paard is al wel oud om nog mee op wedstrijd te gaan. Hij heeft er zeker moeite mee dat ie er zo lang over doet..." is een veelgehoorde opmerking.
). We zijn uiteindelijk in 4 jaar tijd van niks naar M1 +4 gekomen, en dat terwijl ik er ook nog 2x een half jaar en 1x een jaar uit geweest ben vanwege blessures en ik bovendien maar ongeveer 1 proef per maand rijd. En als ie het blijft doen zoals afgelopen tijd dan halen we de Z ook nog wel hoop ik.
) dan kan ik altijd nog versneld promoveren. Maar ik ga zeker niet jakkeren om haar snel hogerop te krijgen. Bovendien is ze dan al 4 1/2 voor ik uberhaupt B ga starten...
, dus dat zal ook niet zo snel gaan. En ik vind het wel goed zo, ik leer nu veel van Jumper en met Lexie wil ik graag ook nog heel veel jaren vooruit. En misschien krijgt ze tussen door ook nog wel een veulentje, wie weet.