Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Citaat:Als je paard nog niet nageeflijk is, hoor je niet in het L2.
Vonnie84 schreef:Door omstandigheden (had z'n tastharen afgeschoren, doe ik nooit meer) liep hij niet nageeflijk....
Pjelk schreef:Even iets anders: dat je in de L2 je paard nageeflijk moet rijden maar wat ik raar vind is dat het soms lijkt of dat ook al in de B moet! Maar het is daarin toch niet verplicht? Hoewel ik wel vaak zie dat mensen door een niet nageeflijk paard daar lage punten rijden en ook vaak commentaar als `niet nageeflijk` op hun protocol krijgen. HOe zit dat nou?
Even iets anders: dat je in de L2 je paard nageeflijk moet rijden maar wat ik raar vind is dat het soms lijkt of dat ook al in de B moet! Maar het is daarin toch niet verplicht? Hoewel ik wel vaak zie dat mensen door een niet nageeflijk paard daar lage punten rijden en ook vaak commentaar als `niet nageeflijk` op hun protocol krijgen. HOe zit dat nou?
GeJe schreef:Vonnie84 schreef:Door omstandigheden (had z'n tastharen afgeschoren, doe ik nooit meer) liep hij niet nageeflijk....
Hmm... da's een nieuwe voor mij
Citaat:Een paard dat niet nageeft kan geen voldoende halen voor het wijken.Voor geen enkele oefening!
Een paard dat niet nageeft loopt in zijn gehele lijf niet correct.
Geen ruggebruik, drukt dus de rug weg, niet van achter naar voren, dus loopt op de voorhand, geen stelling en buiging, en noem al die andere onderdelen maar op.
Yvonniej schreef:GeJe schreef:
Hmm... da's een nieuwe voor mij
nou we zijn vandaag met een haflingermerrie naar de keuring geweest. En die werd ook helemaal naar van alles wat tegen haar afgeknipte tastharen aan kwam.
Ze eet op het moment er zelfs moeilijk gras om..
Maar het was echt zo. Pjelk schreef:Even iets anders: dat je in de L2 je paard nageeflijk moet rijden maar wat ik raar vind is dat het soms lijkt of dat ook al in de B moet! Maar het is daarin toch niet verplicht? Hoewel ik wel vaak zie dat mensen door een niet nageeflijk paard daar lage punten rijden en ook vaak commentaar als `niet nageeflijk` op hun protocol krijgen. HOe zit dat nou?
LittleRose schreef:En als je paard nou stukjes nageeflijk is maar niet de hele proef lang?
Want ik zie soms foto's van mensen die een M-dressuur wedstrijd rijden maar dat het paard toch niet lekker nageeflijk is.
KarinvdM schreef:Waar komt het toch vandaan dat mensen denken dat een paard in de B niet nageeflijk hoeft te zijn??? (zie ook punt 27 van de proeven.)
supertammy schreef:KarinvdM schreef:Waar komt het toch vandaan dat mensen denken dat een paard in de B niet nageeflijk hoeft te zijn??? (zie ook punt 27 van de proeven.)
In de B wordt er nu eenmaal minder streng naar gekeken als je paard nog wat rommeliger in de aanleuning is. Ik denk dat dit op zich niet zo erg is. Je paard moet in het begin tenslotte ook nog ervaring opdoen.