wedstrijden in Nederland, hoe en wat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Meikevdv

wedstrijden in Nederland, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 09:54

Hoi hoi!
Ik heb in India wedstrijden gereden en daar gaat het heel anders als in Nederland! ik vroeg me af of er iemand was die mij een beetje uit kan leggen hoe het werkt Bloos ik weet wel dat je begint met B eindigt met Z, en ik hoor elke keer mensen praten over winstpunten enzo??
ik weet t, ik ben een beetje dom Ach gut ik hoef niet een grote uitleg maar gewoon, hoe je verder komt en alles! alvast bedankt Lachen
groetjes sanne

Tatjanaa

Re: wedstrijden in Nederland, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:13

Je rijd dus een proefje met verschillende onderdelen.
De jury geeft er cijfers voor (worden op je coupon geschreven).
Aan de hand daarvan krijg je een bepaald aantal punten. Je kan punten krijgen door middel van hoge cijfers.
1 = -5
2 = -4
3 = -3
4 = -2
5 = -1
6 = 0
7 = 1
8 = 2
9 = 3
10 = 4
Die cijfers erachter worden bij de 180 opgeteld of afgetrokken. Zo kom je dus op een bepaald aantal punten.
Bij de B t/m M2 is het 180, als je allemaal 6-en rijd. Dat is gelijk 1 winstpunt. Heb je meer als 195 punten dan heb je 2 wp (wintspunt) en bij 210 punten heb je 3 wp.
Als je in een cattegori meer als 10 wp hebt behaald mag je over naar de volgende. Bij 30 wp ben je verplicht over te gaan.

Ik hoop dat je het nu een beetje meer snapt Lachen

Hoe gaat het dan bij jou? Lijkt me ook leuk om te weten Haha!

Meikevdv

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 12:14

bedankt! ik snap het al wat beter Lachen
hier gaat het op een hele simpele, en niet zon handige manier Haha!
je heb dus gewoon wedstrijden dressuur of springen. Je hebt groepen.
je begint in groep 1, de jury kijkt gewoon naar hoe je het doet en dan zetten ze je in een volgorde van 1 tot *hoeveel mensen er mee doen* als je bij de eerste 3 zit krijg je toestemming om naar de volgende groep te gaan. ja raar he Clown
mischien ook wel interesant om dit te weten.Op mijn manege was er een nederlands stelletje die daar hun eigen paard hadden. Vroeger hadden ze in Nederland hun eigen pension en alles en ze reden veel wedstrijden, op die manier Haha!! Hun zijn best belangerijk op de manege en ze zitten ook in een soort groep die wedstrijden organizeren enzovoorts. Ze namen mij een keer mee naar 1 van die "meetings" en ze begonnen te praten over hoe ze mischien de die manier moesten gaan gebruiken om wedstrijden te gaan rijden. Toen werd er een beetje overheen gepraat maar ik sprak haar laatst aan de telefoon en ze zei dat ze er nu wel serieus over aan het praten zijn! ze heeft het dus uitgelegt en de mensen vonden het wel een goede manier, vooral omdat deze manier die ze nu hadden niet erg goed werkte! toch wel grappig om te weten dat ze deze manier gaan gebruiken helemaal in India Haha!

Tatjanaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 18:44

Best wel simpele manier ja, maar wel leuk om te weten. Knipoog
Maar hoe doe je dat dan als ej internationaal gat rijden voor India, of gebeurt dat niet?

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 10:54

inderdaad zoals al uitgelegd is.. maar hoe werkt het dan in india?

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 19:59

kijk eens in de faq van dit subforum. Vind je heel veel terug.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 07:48

maar deze specifieke vraag nog niet. Ik heb het daarom open gelaten. zal de FAQ van de week eens aanpassen.