Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Naja hopen voor jouw dat je volgende keer wat aardigere jury's krijgt!
dondahsteen schreef:Ongelovelijk!!! Klacht indienen bij de KNHS!!! Ik zie dat je al M2 rijd, nou dan vind ik het helemaal achterlijk, je bent toch niet voor niks in het M2 gekomen!!Naja hopen voor jouw dat je volgende keer wat aardigere jury's krijgt!
gekke_koei schreef:als je bang moet zijn voor iedere jury die je slechte punten kan aan geven dan moet je niet meer starten.
klacht in dienen en daarmee is het gewoon uit. en al zou ze de pik op je hebben? dan die je weer een klacht in. wie weet zijn er meerdere binnen gekomen van haar, maar doen ze er nog niets mee omdat er te weinig zijn, weet jij veel.
nooit zo maar ja en amen zeggen omdat je bang bent voor een volgende keer. als het echt een vervelend mens is dan doet ze het voor een 2e en 3e keer ook nog als je er nix aan doet.
bij een karperrug steken de achterste ruggewervels heel erg uit. je ziet duidelijk in een boog de wervels lopen. willem heeft een hoge schoft en dan steekt de ruggegraat zo'n cm of 3 uit. als het zadel op ligt zie je alleen de 4 achterste wervels er nog uitsteken.
ik heb niet cht duidelijke foto's, misschien dat je in mijn profiel iets ervan kan zien?
wat ik vaak krijg te horen van anderen is datie te mager is, omdat zijn ruggegraat uitsteekt.. dan krijg je van die vuile blikken dat je niet voor je beesie zorgt... pas als je het verhaal verteld krijgen ze begrip. als ik mij daar steeds iets van aan moest trekken.
er zat wat mis bij willem, iets waar hij niet direct last van had... maar ik heb al die tijd ook gewoon winstpunten gereden en complimenten gehad.. dus das echt geen garantie hoor...
oosterhoff schreef:Ik snap best dat je dit niet bevalt. Ik zou er ook van balen. Aan de andere kant meot je het iemand niet direct kwalijk nemen dat hijhet paard niet lekker vind lopen. Ik betreur het wel eens dat er zo weinig juryleden daar juist iets van zeggen. Ik dit geval was het wellicht onterecht maar er lopen genoeg stumpers rond die wel last hebben van de wervels of spieren. ook die komen gewoon door de L heen en ook nog eenheel eind in de M.
Sizzle schreef:Ik herken het ook wel een beetje. Mijn paard is correct gebouwd, maar wel lang in de rug. Toen ik nog L2 was was ze ook nog niet sterk genoeg om echt te sluiten/verzamelen. Verder liep ze wel goed en de beweging is ruim. Kreeg toen ook eens 130 punten (oude telling) van een jury met als commentaar: paard is te lang, bij zowat elk onderdeel. Dat ie verder netjes ontspannen liep was blijkbaar niet belangrijk.
Citaat:Ja zat ook te denken een klacht in te dienen bij de knhs. maar ja.
Stel dat je daar dan de volgende keer treft... kan je het helemaal vergeten met de punten ben ik bang....
ik heb maar gewoon ja en amen gezegd, in de hoop dat als ik haar een volgende tref, ze het herinnert, en misschien op een normale manier kan beoordelen.
Vind het echt heel sneu voor je!!
?
maar zo krijg je dus wel scheve gezichten als er een jury is die wel vind dat je paard niet goed loopt of dat er in hun ogen iets mis is en dat zijn dingen die ik niet vind kloppen.
ff over het algemeen. als ze allemaal eens de scheur open zouden trekken als er bij hun iets op valt dan zou het een stuk prettiger zijn.. maar er lopen ook jurys rond die juist vanwege de reactiesvan bepaalde ruiters hun mond niet open trekken.
dus hou er wel weer over op. Lielle schreef:Ik snap heel goed dat jouw paard moeite heeft met weer lekker bewegen. Het enige wat ik probeer duidelijk te maken is dta het de rol van de jury is om het beeld te beoordelen, daar het bijbehorende commentaar van op te laten schrijven en niet meer. Het is niet de rol van een jury om als instructeur of dierenarts te fungeren en de oplossing van het probleem te bieden. En zo wordt het ook op de jurycursussen verteld.
Misschien had er in jouw geval nog bij kunnen staan dat je paard geen balans heeft.

sjorsie schreef:Ik vind dat een jury je niet de grond in mag trappen voor de bouw van je paard, klacht indienen zou ikzeggen
of topic: Wat is een karperrug?
CGJ12 schreef:sjorsie schreef:Ik vind dat een jury je niet de grond in mag trappen voor de bouw van je paard, klacht indienen zou ikzeggen
of topic: Wat is een karperrug?
Eerst even FORS reageren, en dán pas vragen waar de vraag eigenlijk over gáát vind ik ook niet erg netjes.
Sorry.......
sjorsie schreef:Omdat ik niet precies weet wat een karperrug is betekend nog niet dat ik geen mening mag hebben, als je paard goed loopt maar niet aan het ideaal beeld voldoet vind ik niet dat de jury je daarom automatisch de grond in mag trappen of jij wel? Dit gebeurt nl niet alleen met paarden met een karperrug, dus wat nou niet netjes? Ga ajb een ander dwarszitten
je onderschrift klopt trouwens