Springen zonder sperriem ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Unseen

Springen zonder sperriem ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 20:12

Hallo,
Weet iemand hier of ik springwedstrijden mag starten met een hoofdstel waar geen sperriem aanvast zit, maar wel het lusje voor de sperriem ? Dat lusje hangt dus "leeg" aan het hoofdstel. Is dit toegestaan?

Alvast bedankt Lachen

DAAHN_

Re: Springen zonder sperriem ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:16

Euh.. ik weet niet of het officeel toegestaan is. Zou je misschien kunnen na-checken bij de knhs site & dan regelementen? Maar ik heb wel eens zo gestard, en ben niet uitgesloten voor de wedstrijd! Haha!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:20

je mag ook bitloos rijden volgens mij, moet je zelf weten.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:25

Nee, met alleen een lusje mag het niet. Dat wordt als incompleet harnachement gezien. Het mag wel wanneer je het lusje er ook afhaalt, dan is het 'dus' een Engelse neusriem.

gekkeils schreef:

Aan dit soort antwoorden heeft niemand iets. Als je het niet zeker weet, geef dan geen reactie. Over bitloos rijden is ook een en ander in het reglement te vinden, maar wat jij zegt, klopt dus totaal niet.

Deetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:25

nee,dat mag dat niet,Of je moet het lusje eraf knippen,Dat had en jury tegen een bekende van me gezegd.Die ook zonder sperriem reed!

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 21:41

nou sorry hoor, maar die jury's kijken ook niet zo nou hoor, ik heb er meerdere keren gezeten, bij springen en dressuur en dat zal vast wel zijn geweest, maar dat zien ze meestal niet.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-06 21:53

Oke, dankjulliewel allemaal Lachen
Ik zal bij dat hoofdstel het lusje eraf halen (daar heb ik namelijk geen sper meer van)
Waarschijnlijk krijgt hij een nieuw hoofdstel, met sperriem, dus moet allemaal goedkomen Lachen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 23:07

Officieel moet je idd een sperriem eraan hebben op het moment dat er een lusje aan de neusriem zit.
In de praktijk ben ik bij het springen nog nooit een jurylid tegengekomen dat er problemen over maakte als het lusje er nog aanzat Knipoog

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 08:02

gomir schreef:
Officieel moet je idd een sperriem eraan hebben op het moment dat er een lusje aan de neusriem zit.
In de praktijk ben ik bij het springen nog nooit een jurylid tegengekomen dat er problemen over maakte als het lusje er nog aanzat Knipoog

Mee eens

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 10:59

Rupsje schreef:
Ik zal bij dat hoofdstel het lusje eraf halen (daar heb ik namelijk geen sper meer van)

Dus jouw reden om zonder sperriem te gaan rijden is omdat je er geen hebt....? Ehm, oke....ik denk die geeft hier een goede reden waarom ze eigenlijk niet met sperriem wil rijden...maar niet dus....

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 15:00

gekkeils schreef:

Dit is niet helemaal waar wat je nu zegt.
Echt niet alles is toegestaan. Maar goed dat gaat offtopic en daar heeft de tpoicstarter niks aan, maar wou het wel even kwijt.

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 18:31

Adil18 schreef:
Rupsje schreef:

Dus jouw reden om zonder sperriem te gaan rijden is omdat je er geen hebt....? Ehm, oke....ik denk die geeft hier een goede reden waarom ze eigenlijk niet met sperriem wil rijden...maar niet dus....

Sorry hoor, maar dat is mijn reden niet. Ik heb mijn reden helemaal nog niet gegeven. Mijn reden is dat mijn pony geen sper gewend is. Hij rijdt altijd zonder sper. Het lusje aan mijn oude hoofdstel is kapot, EN ik heb er geen riempje bij. Bij een nieuw hoofdstel, MET lusje, kan ik hem dus wel laten wennen aan een sper.

Niet gelijk je oordeel geven, vragen waarom is ook een vak Lachen

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 11:51

Rupsje schreef:
Sorry hoor, maar dat is mijn reden niet. Ik heb mijn reden helemaal nog niet gegeven. Mijn reden is dat mijn pony geen sper gewend is. Hij rijdt altijd zonder sper. Het lusje aan mijn oude hoofdstel is kapot, EN ik heb er geen riempje bij. Bij een nieuw hoofdstel, MET lusje, kan ik hem dus wel laten wennen aan een sper.

Niet gelijk je oordeel geven, vragen waarom is ook een vak Lachen

Excuus Bloos , ik dacht echt van die doet er geen sper om omdat ze er geen heeft.... Clown En ik heb niks tegen zonder sper rijden, ik rijdt ook een aantal zonder sper, maar dan met een andere reden dan geen sper hebben zeg maar Haha! Knipoog

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-06 17:46

Haha oke Lachen Ik rijd op dit moment maar 1 paard met sper. De andere 2 beide niet.