BB springen paarden op Kring of CH??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stacy S

BB springen paarden op Kring of CH??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 10:12

Wat is de gemiddelde hoogte voor het BB springen voor paarden? en wat is het verschil op Concoursen en Kringwedstrijden..?

ik was zaterdag op een kringwedstrijd en daar stond het op maar 60 cm! Ik heb een jong paard van bijna 4 en ik d8 bij mezelf als het zo hoog/laag is kunnen wij aan het einde van het seizoen ook wel een sprongetje wagen! Iemand zei toen tegen me dat je dat idd beter op kringwedstrijden kunt doen.. (springen met jong paard)

Ik d8 altijd dat BB gewoon 10 cm lager was dan B dus 90 cm.. Of zijn ze op de kring gewoon weer veel makkelijker?

jojo23

Re: BB springen paarden op Kring of CH??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:27

jolly dumper meldt zich....bb is rond de 50/60 cm en b is rond 90/1m....op concoursen heb je geen bb allen vanaf b en op concours staat het meestal ook wat moeilijker en is vaak veel kijkeriger.

daarom starte ik ook altijd mijn springpaarden eerst op de kring lekker bb springen, ze leren dan goed ritme te houden en mooi door te springen over de sprong.

Stacy S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 10:31

aha.. jah ik ben echt super a-springen... wacht weer met smart op de zomerlessen van Henny (Coremans)!

jojo23

Re: BB springen paarden op Kring of CH??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:33

zeer leerzaam..heb 4 jaar bij henny gereden met springen altijd erg leuk en zo af en toe ging ik naar hester...maar ik wil binnen kort ook effe een sprongetje maken