Startlijsten.nl storing - een uitleg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty

Startlijsten.nl storing - een uitleg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-06 09:08

Door een storing in Amsterdam is een aantal sites (waaronder Startlijsten.nl) een tijd uit de lucht geweest. Deze storing heeft niets te maken met Startlijsten.nl en ook niet met de provider waar de site gehost is.

4,5 jaar geleden hebben we de website opgestart om op een eenvoudige manier inzage te kunnen krijgen in de startlijsten van wedstrijden. Dit is allemaal een beetje uitgebreid met vraagprogramma’s, uitslagen en digitaal inschrijven.
Er staan nog tal van uitbreidingen op het programma om de site aantrekkelijk en vooral handig te houden.

Door de vele bezoekers op de site en door de vele lijsten die geplaatst worden, hebben wij honderden euro’s kosten per maand en door de vele vragen hebben we uren werk per dag aan de site. Wat men niet beseft, is dat het allemaal vrijwilligerswerk is en we de site altijd gratis toegankelijk voor zowel de ruiters als verenigingen willen houden.
De hostingkosten kunnen we redelijk drukken door middel van adverteerders, maar dit houdt niet over. De uren werk die de site kost is puur liefhebberswerk en zouden ook besteed kunnen worden aan het ontwerp van nieuwe websites.

Wat dan erg jammer is, is dat wanneer de site bij wijze van uitzondering een paar dagdelen slecht bereikbaar is (ga de afgelopen jaren eens na hoe de bereikbaarheid tot nu toe is) wij diverse klachten en zelfs anonieme dreigmailtjes krijgen.
Als het aan de KNHS ligt, is er binnenkort geen Startlijsten.nl meer en wordt de monopoly-positie van de KNHS nog meer versterkt. Uiteraard gaan wij ons uiterste best doen om er met Startlijsten meer dan ooit te zijn voor de wedstrijdruiter en voor de verenigingen.
Alleen moet ik wel zeggen dat dreigmailtjes niet bepaald bevorderlijk zijn voor de motivatie om daar uren, dagen, weken, maanden de tijd in te steken.
Gelukkig zijn er ook mensen die wel begrijpen dat ook deze website mensenwerk is en gelukkig waardeert het merendeel het werk dat we erin steken wel. Voor deze mensen gaan wij dan ook zeker volop door!

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:11

Ja dat ze dreigmailtjes hebben gekregen vind ik echt niet kunnen , je moet blij zijn datje zo je tijd weet.
want iedereen die op wedstrijd gaat gebruikt het!

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:17

jeetje wist niet dat mensen zich er zo aan ergeren tot het sturen van dreigmailtjes.. zie daar het nut ook niet van in! ik ben zelf zo blij met startlijsten en stel het ook op prijs dat het bestaat! Hopelijk krijgen mensen nu meer begrip na dit verhaal!

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:20

Ik vind startlijsten.nl een topsite, jammer de KNHS jullie zo probeert tegen te werken. Is er geen samenwerking tussen jullie mogelijk? Ik kan me voorstellend dat als je regelmatig wedstrijden rijdt, startlijsten.nl een hele handige site is. Bij mijn weten heeft de KNHS zelf niet iets dergelijks online.

Joltsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:27

ik vind het ook een topsite, startlijsten.nl jammer van de storing indd. maar startlijsten is juist een site die anders heel erg snel is.. dus zeker complimenten.

ik ben benieuwd wat de nieuwe ontwikkelingen zijn..
wat mij wel leuk lijkt is een speciale rubriek voor onderlingewedstrijden of oefenparcoursen.. er zijn best wel oefenparcoursen.. maar jah vind ze maar eens.

maar ik wens jullie heel veel succes..

ElskedZ

Re: Startlijsten.nl storing - een uitleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:27

Ik dacht altijd dat startlijsten iets was via de knhs...tis inderdaad een top site!!!
Zeker als je nu hoor dat het vrijwilligers werk is, en het heel goed in elkaar zit....

Klasse hoor, en jammer dat die knhs niet mee wil helpen!!!

Tigger

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 09:38

Ik schrik van het verhaal over de KNHS, het moet niet gekker worden! Ze mogen juist blij zijn dat jullie er zijn!

Ik schrik ook van het onbeschofte gedrag van mensen... Het is niet normaal meer.

Ik hoop dat startlijsten nog lang mag blijven.
Kunnen wij nog iets betekenen voor wat betreft het KNHS?

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 11:08

Ik heb niks meegemaakt van de storing, dus ik heb er ook geen last van gehad.

Ronduit onbeschoft dat mensen gaan lopen mekkeren en zelfs dreigen. Er valt wel vaker een site uit door een storing, maar om nu dreigmails te gaan sturen? Als je er zo gebrand bent om je startnummer te komen te weten, dan moet je gewoon de betreffende organisatie bellen, vind ik.

Ik ben ook één van de vele die blij is met startlijsten.nl. Echt een uitkomst!

Het is niet te hopen dat de KNHS z'n zin doorzet. Ik vind dat startlijsten moet blijven!!

QueJira

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 12:38

Ik heb niets te klagen over startlijsten.nl hoor !!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:32

Je hebt toch mensen, ikzelf besefte juist hoe afhankelijk je bent geworden van startlijsten.nl
Binnen de kortste tijd( een paar jaar) hoeft geen wedstrijdsecretaresse meer de hele vereniging af te bellen voor de starttijd. De verenigingen hoeven geen boekjes meer te drukken en te versturen. Etc. etc.
De ruiters en hun omgeving hebben alle startlijsten, kunnen kijken of ze nog bijgeschreven kunnen worden. Je hebt het emailadres als er iets verandert.....

In mijn tijd... vroeguh, moest je zoveel moeite doen en nu klagen mensen al ,als ze zelf de P&S moeten pakken om een telefoonnummer te achterhalen??? ( koste mij ook een uur voordat ik dat bedacht had, maar toch!)
Ik hoop echt dat de KNHS zich bedenkt, maar anders moet je het te koop aanbieden aan hun, is altijd goedkoper voor ze dan dat ze zelf het wiel gaan uitvinden!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 13:35

Tja ach storing kan gebeuren toch?

Vind startlijsten.nl een hele fijne site en ik hoop dat jullie ermee doorgaan!

ineke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:49

massaal mailen naar de KNHS een idee misschien ?
want als ik iets niet overzichtelijk vind is het de site van de knhs
ik vind Startlijsten echt ideaal

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:09

Ben altijd heel erg tevreden over Startlijsten.nl, en ben maar wat blij dat het bestaat. Vind het een stuk handiger dan P&S

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:43

Ik ben erg blij met startlijsten!
Zo kan ik snel kijken waar en wanneer er wedstrijden zijn, wat ideaal is als niet wedstrijdruiter.. . Ik bedoel,, vroeger kreeg ik niet zo'n boekje de P&S ook niet, en ik had me ook geen idee waar ik een wedstrijdkalender vandaan kon halen

Ben super blij dat startlijsten.nl bestaat, en hoop zo dat het blijft bestaan. Er zijn genoeg dingen te verzinnen om aan de KNHS te laten zien dat wij (ruiters) absoluut niet willen dat startlijsten.nl stopt!

Wat ik zelf goede dingen vind:
- startlijsten.nl te koop aan hun bieden..
- Handtekening actie

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:51

_Marinke_ schreef:

- Handtekening actie

Aan de KNHS?
En wat denk je dat de KNHS er dan mee gaat doen?

Écht niet wat er nu mee gebeurt, dan geven ze er wel een eigen draai aan.

Ik vind Startlijsten een zeer goede uitvinding.
Je kunt makkelijk en snel zoeken naar startlijsten of uitslagen.

_Marinke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:55

Sizz schreef:
_Marinke_ schreef:

- Handtekening actie

Aan de KNHS?
En wat denk je dat de KNHS er dan mee gaat doen?

Écht niet wat er nu mee gebeurt, dan geven ze er wel een eigen draai aan.

Ik vind Startlijsten een zeer goede uitvinding.
Je kunt makkelijk en snel zoeken naar startlijsten of uitslagen.

Ik heb het ook maar gelezen van Amondi(zie haar post hier boven)
"maar anders moet je het te koop aanbieden aan hun, is altijd goedkoper voor ze dan dat ze zelf het wiel gaan uitvinden!"

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 16:13

Ook hier een zeer blije gebruiker van Startlijsten. En als jullie om wat voor reden dan ook uit de lucht zijn is het toch een kwestie van de vereniging bellen/website checken of er nog veranderingen hebben plaatsgevonden? Misschien is het een idee om de mensen die die achterlijke mailtjes sturen te blokkeren van Startlijsten?

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 17:15

Van mij mag startlijsten.nl blijven zoals het is. Heerlijk, je kunt ten alle tijde je starttijden bekijken en zelfs uitslagen van wedstrijden. Wat wil je nog meer? Nee, aub geen knhs ertussen. Hopelijk blijft startlijsten.nl zoals het nu is: super!

Joltsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 20:28

wat was de KNHS van plan dan? zo te horen wouden ze een vergelijkbaar iets opzetten? dat is toch belachelijk

startlijsten is een super site.. laad snel etc.

de knhs moet blij met jullie zijn.. zou jullie moeten sponsoren.

ik ben wel voor een handtekeningen actie. als alle leden tekenen.... dan kunnen ze er niet meer omheen

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:31

Supersite, en supermakkelijk! Jammer dat er mensen zo reageren als de site er een keertje uit ligt. Maar zie die dreigmail van de positieve kant, blijkbaar kunnen deze mensen niet zonder jullie site en goede werk!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:34

doordat startlijsten.nl uit de lucht was heb ik gister van half 11 tot 6 uur op concour gezeten terwijl we maar 2 x moesten springen (progressief en klassiek)
Maar ik heb heerlijk van het zonnetje genoten en van alle paarden dus mij hoor je niet klagen hoor..
Ik ben blij met startlijsten.nl

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:07

daantjuhhh schreef:
doordat startlijsten.nl uit de lucht was heb ik gister van half 11 tot 6 uur op concour gezeten terwijl we maar 2 x moesten springen (progressief en klassiek)

Zoals eerder gemeld; je kan de vereniging toch bellen/mailen?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:11

Ik was met een vriendin mee.
En zij moest springen..
Ik ging ervan uit dat zij de tijd goed wist..
Ze had gekeken ( 3 dagen ervoor en toen moest ze om kwart over 11)
Toen had ze de dag ervoor weer gekeken en bleek het uit de lucht te zijn gegaan..

Maar goed wat kan er bij springen veranderen denk je dan? misschien komen er 10 deelnemrs bij en start je een half uurtje later...

Maar in plaats daarvan hebben ze het hele programma omver gegooit en eerst ZM toen nog een keer Zm toen L toen nog een keer L en toen B gedaan

Dat had niemand verwacht.
Er waren er veel meer die veeelste vroeg kwamen.

maar zoals ik al zei: ik heb van het zonnetje kunnen genieten en de paarden niet te vergeten..

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:33

daantjuhhh schreef:
Ik was met een vriendin mee.
En zij moest springen..
Ik ging ervan uit dat zij de tijd goed wist..
Ze had gekeken ( 3 dagen ervoor en toen moest ze om kwart over 11)
Toen had ze de dag ervoor weer gekeken en bleek het uit de lucht te zijn gegaan..

Maar goed wat kan er bij springen veranderen denk je dan? misschien komen er 10 deelnemrs bij en start je een half uurtje later...

Maar in plaats daarvan hebben ze het hele programma omver gegooit en eerst ZM toen nog een keer Zm toen L toen nog een keer L en toen B gedaan

Dat had niemand verwacht.
Er waren er veel meer die veeelste vroeg kwamen.

maar zoals ik al zei: ik heb van het zonnetje kunnen genieten en de paarden niet te vergeten..

Sja, met springen zou je idd niet verwachten dat er grote veranderingen zullen plaatsvinden op de lijst. Met dressuur zou ik toch persoonlijk nog even bellen als startlijsten eruit zou liggen. Toch ff voor de zekerheid

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:43

ja ik ook..
Maar met springen nee zou ik niet snel doen..
Maar die vereniging had ook niet gemeld dat er inplaats van 2 springringen te hebben er dit jaar maar 1 te hebben.
Dus we hadden opgegeven voor 2 parcoursen.
En dan moest eerst ZM klassiek springen, dan parcour veranderen en dan progressief.. en zo met de L en B ook.
Dus moest je weer de hele reutemeteut afwachten en kon je je progressief starten..
Was echt een super lange dag..
Maar uit eindelijk wel geslaagd op een voorgevalletje na, maar daar kon niemand wat aan doen..