Startkaart ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Startkaart ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 08:26

Ik wil met verzorgpony gaan starten, maar dat willen we met zijn tweeën gaan doen. (andere verzorger)

Nu heb ik alleen geen idee echt hoe het gaat, en had een paar vragen..
* Is een startkaart per persoon, of per paard ? (Mogen er meerder starten op 1 paard / kaart)
* Ik hoorde iets van Coupons ?
* Kan je je zomaar aanmelden bij elke manege ? (zonder daar ook bijv te lessen)

Verder is alle informartie welkom !

sjorsie

Re: Startkaart ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 08:42

Amber_ schreef:
Ik wil met verzorgpony gaan starten, maar dat willen we met zijn tweeën gaan doen. (andere verzorger)

Nu heb ik alleen geen idee echt hoe het gaat, en had een paar vragen..
* Is een startkaart per persoon, of per paard ? (Mogen er meerder starten op 1 paard / kaart)
* Ik hoorde iets van Coupons ?
* Kan je je zomaar aanmelden bij elke manege ? (zonder daar ook bijv te lessen)

Verder is alle informartie welkom !

kijk even op www.knhs.nl daar staat het uitgebreid uitgelegd
In antwoord op je vragen, je vraagt een startkaart aan voor je paard dus en je kunt met meerdere ruiters hetzelfde paard starten maar dan maximaal 2 proeven per dag dus bv of allebei 1 proef of om de beurt twee proevenstarten, verder moet je zowel lid zijn van een ruitervereniging en vande knhs en bij het lid worden vande knhs horen ook een pakje coupons en lidmaatschap van de paard en sport, dit is verplicht, verder moet je paard zijn gechipt en de basisenting hebben, dit moet zijn afgetekend door je veearts. Verder moet je maar even op de site kijken, succes!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 10:41

sjorsie schreef:
kijk even op www.knhs.nl daar staat het uitgebreid uitgelegd
In antwoord op je vragen,
je vraagt een startkaart aan voor je paard
dus en je kunt met meerdere ruiters hetzelfde paard starten maar dan maximaal 2 proeven per dag dus bv of allebei 1 proef of om de beurt twee proevenstarten, verder moet je zowel lid zijn van een ruitervereniging en vande knhs en bij het lid worden vande knhs horen ook een pakje coupons en lidmaatschap van de paard en sport, dit is verplicht, verder moet je paard zijn gechipt en de basisenting hebben, dit moet zijn afgetekend door je veearts. Verder moet je maar even op de site kijken, succes!

Je vraagt een startkaart aan voor de combinatie! Dus je moet alletwee een eigen startkaart aanvragen!

Verder mag je paard 4 proeven lopen op een dag, dus jullie kunnen gerust alletwee twee keer starten(muv kampioenschappen).
In het springen mag een paard maar door een ruiter gereden worden per wedstrijd, muv klasse B-pony's

Maar dat kun je ook allemaal terugvinden in het reglement
Of je vraagt informatie bij een ponyclub in de buurt, die kunnen je ook helpen met alles aanvragen en vaak hebben ze wel informatiepakketen voor nieuwe leden.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:09

bij mij regelt de ruitervereniging eigenlijk alles, ik hoef alleen datum en plaats aan te geven, wel zo makkelijk

op de site van de KNHS staan ook verenigingen met adressen, ik zou eerst eens gaan kijken voor je lid wordt,
sommige verenigingen kunnen nogal drammen over de afstamming van je paard en wat je rijd en niet of je het gewoon leuk vind om te rijden en af en toe een clinic te doen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 13:26

Nou in igg harstikke bedankt ! Ik ga is even informeren