Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
abeltje_xx schreef:in zomer tenue starten misschien, veel water drinken van tevoren, regelmatig even stoppen en misschien ook even de koelte opzoeken( zal je paard ook wel waarderen), of anders niet starten als het zo heet is, ook zou ik als het vaker gebeurt even langs de dokter gaan, je weet het niet, maar misschien is het wel iets ernstigs
veel succes
p.s. ik hou het ook niet uit in deze hitte
ellen82 schreef:Je moet ervoor zorgen dat je niet alleen water drinkt, maar ook bv cola, zodat je wel energie hebt. Als je alleen water drinkt heb je gewoon geen brandstof meer en val je dus flauw. Je kunt bv ook een snoepje in je mond nemen oid. De spanning heeft er idd vast ook mee te maken, dus probeer ook wat afleiding te zoeken.
Succes ermee!
Fair schreef:Is cola wel zo'n goed idee eigelijk? Ik heb er altijd last van als ik cola op heb voor het rijden... misschien limonade anders?
eefangel schreef:met zulk weer duid flauwvallen volgens mij altijd op vocht-tekort, of een zonnesteek, zorg dus voor voldoende water/vocht en zoek van tijd tot tijd de schaduw op!
MontyRulezz schreef:Misschien werken die druivesuiker snoepjes wel en die fitnessdrankjes, gatorade ofzoiets. En als het zo heet is rij ik altijd in zomertenue, en stap ik wat vaker tussendoor. Anders krijg ik zo'n gevoel dat mijn hoofd bijna uitelkaarbarst...
Zooist schreef:Als je moeilijk kan eten door de spanning kan je een paar muesli repen eten. Makkelijk weg te krijgen en werkt heel goed.
Ook een banaan helpt goed.....
Verder zou ik geen cola drinken maar idd fitnessdrankjes....
Succes!
borrie01 schreef:eefangel schreef:Ik dacht ook aan een zonnesteek. reed in de volle zon en geen schaduw te bekennen.met zulk weer duid flauwvallen volgens mij altijd op vocht-tekort, of een zonnesteek, zorg dus voor voldoende water/vocht en zoek van tijd tot tijd de schaduw op!
Zijn niet zo groot en vullen toch. Slimfast bijv. Dextro is ook altijd ok. En veel water toch drinken. Daarnaast goed om je ademhaling denken! In door je neus, liefst 3 tellen, uit door je mond, ook in 3 tellen. Gaat je borst op en neer als je adem haalt of je buik? Als je borst op en neer gaat is de kans op hyperventilatie groter en zeker met deze temperaturen ga je dan snel van je stokje.