Maar voor de eerste keer weer starten na een jaar ging het boven verwachting!
Gisteren moest Marco (mijn man) met Ivanhoe springen en dressuren. In het parcours had hij helaas een weigering (door zijn eigen fout) op de eerste van de dubbel (alle balken van tussen de staanders uit

De dressuurproef van Marco was helaas wat minder, hij kreeg hem niet rond en Ivanhoe bleef etteren. 's Avonds bleek dat ie last van zijn rug had, dat zou mogelijk de verklaring kunnen zijn van een niet zo denderende proef. Desondanks haalde ie toch 150 pnt. We hebben hem zaterdagavond lekker vertroeteld en gemasseerd in de hoop dat het vandaag beter zou zijn.
En niets was minder waar.
Vandaag liep ie bij mij bij het losrijden redelijk, beetje klooien, maar dat doet ie altijd wel. Hij was wel vreselijk looplustig! Toen ik de proef in moest was ie in één keer heel gespannen en ik vreesde het ergste....maar boven verwachting bleef ie keurig aan het been en kon ik hem redelijk rondsturen en ook nog eens uitzitten. Ik had me voorgenomen om te gaan lichtrijden tijdens de middendraf als ie me niet lekker liet zitten (door zijn pijnlijke rug van zaterdag), maar het was niet nodig, meneer marcheerde heerlijk door en ik bleef gewoon zitten! Het enige dat echt fout ging was de schouderbinnenwaarts rechts...flink verzet, toch nog een 3 gekregen!! Al met al geen spetterende proef, maar dat was ook niet de opzet, maar wel weer een winstpuntje, 157 pnt!! Dus ik ben DIK tevreden!!!!! (en Marco ook)