Verbazingwekkend!!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Laura82

Verbazingwekkend!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 16:21

Heb vandaag geschreven op een wedstrijd (pony's), maar wat mij nou echt verbaasd, is dat ruiters in de Z nog steeds hun teugels aan de verkeerde kant hebben hangen!! Deze horen rechts, maar de jury ziet t de helft van de tijd ook niet :s

Verder reden er nogal wat op het verkeerde been licht (ok, dat was L1, maar toch), beugels verkeerd ingestoken, allemaal van dat soort "schoonheidsfoutjes", die ik gewoon zonde vind.

En dan al die schreeuwende ouders in de inrijbak , om gek van te worden!!

ankie1

Re: Verbazingwekkend!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:25

Klopt,teugels horen rechts te hangen,toch zie je het weinig,ik zelf heb ze ook altijd links hangen,als ik ze rechts heb kan ik niet rijden zal wel een gewening zijn maar links is toch fijner

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 16:28

tsja, nou had ik een oplettend jurylid, maar het was mooi wel 1 punt aftrek!! En ze had nog mazzel dat ze niet gediskwalificeerd werd, want ze had ook geen handschoenen aan...Dit zag het jurylid te laat...

ankie1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 16:29

o,dat je er een punt aftrek voor kan krijgen dat wist ik niet......mag dat echt volgens de regelementen?

Leone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:50

Ik wist niet eens dat daar een regel voor was

vind het ook een beetje een onzin regel het voegt niets toe

Zazoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:52

ik wist ook niet dat je teugels rechts horen. is daar een reden voor? heb geen flauw idee of ik ze links of rechts heb of wisselend

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:56

Dat de teugels rechts horen te hangen, heeft te maken met "vroeger". Net zoals het links opstijgen enzo. Naar mijn weten kan je daar ook gewoon niet een punt aftrek voor krijgen
Ik zou de regelementen daar eens op na zoeken, als je het zeker wilt weten.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 18:50

Ik ben niet zo van de regelementen maar iemand mag me die regel wel even opzoeken!

Je rijd zelf zeker zzz??

Ik vind het punten waar je je niet direct zo druk om hoeft te maken.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 18:56

Nee ik rij geen zzz! Vind het zelf ook niet zo'n ramp, en of je er officieel punten voor af mag trekken weet ik ook niet, zat alleen maar te schrijven...Maar aangezien het zo "hoort" (logisch of niet) is t een kleine moeite, toch?

Zoals ik al zei, zelf heb ik er geen problemen mee, vind mensen die hun paard de hele proef door lek prikken met hun sporen storender, maar is toch zonde als je erop afgerekend wordt!!

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:02

Ik heb de regelementen erbij gepakt en kan echt niets vinden over teugels rechts!!
Dus dat is volgens mij een mooi regeltje van desbetreffende jury die een punt wilde drukken!!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 19:23

Hmmm zou best kunnen...of de 5 was toch op meerdere punten, maar was dit het enige wat ze erbij wilde hebben staan...don't know... Ze noemde in ieder geval geen andere commentaren. Ben zelf ook egen expert, gewoon opschrijven wat de jury zegt

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:15

Waar je je al niet druk om kunt maken
Zolang een combinatie lekker losgelaten door de bak gaat, goede impuls, achterhand dragend, rechtgericht en de ruiter zit er netjes op zal het me echt worst zijn of die teugels links of rechts hangen eigenlijk. En al helemaal bij de pony's, laat die kinderen toch, zo gaat de lol van concoursen er ook wel snel af...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 20:21

Helemaal waar!! Zelfde geldt trouwens voor schreeuwende ouders

mirjamalvaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:22

Hey Urielle ik ga met jou mee

Heb wel eens ghoord van die teugels maar ga er echt niet op letten. Ben veel te druk bezig met mijn paard en mezelf

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:03

Laura24 schreef:
tsja, nou had ik een oplettend jurylid, maar het was mooi wel 1 punt aftrek!! En ze had nog mazzel dat ze niet gediskwalificeerd werd, want ze had ook geen handschoenen aan...Dit zag het jurylid te laat...

Dat hangt toch af van het verenigingtenue?
Als daar niks in staat over handschoenen is het niet verplicht deze te dragen. Ik meen te herinneren dat iemand van de club niet werd uitgesloten op een wedstrijd omdat er in de regelementen van de vereniging niks stond over handschoenen.

Van die teugels is gewoon grote onzin. Een jury die daar op let en daar punten aftrek voor geeft is écht goed gek. Dan ga je je afvragen of die jury niet op andere dingen moet letten?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:49

oosterhoff schreef:
Ik heb de regelementen erbij gepakt en kan echt niets vinden over teugels rechts!!

Ik heb het ook niet kunnen vinden, ben wel benieuwd waar het dan zou moeten staan.

Als er niets over in het reglement staat, mag een jurylid daar ook geen puntenaftrek voor geven.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:55

Nou, dat is inderdaad verbazingwekkend.
Was het soms en jury uit de vorige eeuw? Een oudje zeker??
En dan nog wel een punt er voor aftrekken.
Deze jury is echt niet goed bij d'r hoofd.
En dat ze wil diskwalificeren voor het niet dragen van handschoenen!!
Oké, dat mag volgens de regelementen maar je kunt deze ruiter er toch ook voor de proef op aanspreken of anders er iets van op de coupon zetten.
Deze jury is volgens mij alleen maar op jacht naar fouten.
Misbruik maken van je positie als jury en niet meer het positieve willen zien!!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 00:02

aan wel;ke kant mijn teugels hangen is wel iets waar ik als laatste aan denk hoor!
Het gaat er om hoe je je presenteert met je paard de gehele proef.
Hoe het loop.
Lekker swung, goede overgangen, correcte stelling, mooi nageeflijk, het totale plaatje..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 07:18

Laura24 schreef:

Wat een ongelofelijke "@$$^&" jury. Doet me denken aan B pony proef waarin het kind -2 kreeg omdat hij bij A aan de verkeerde kant van het bordje de rijbaan had verlaten....
Persoonlijk zou ik echt mijn protocol naar de KNHS hebben gezonden.

Zulke foutenkijkers zouden anno 2006 allang in de prullenmand gegooid moeten zijn.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:39

poppekontje schreef:
En dat ze wil diskwalificeren voor het niet dragen van handschoenen!!
Oké, dat mag volgens de regelementen maar je kunt deze ruiter er toch ook voor de proef op aanspreken of anders er iets van op de coupon zetten.

Zelfs dat niet direct, uit de dressuurreglementen:

Indien een ruiter/amazone niet in de juiste kleding of harnachement de ring betreedt, moet dit onmiddellijk
hersteld worden. De jury dient deze onregelmatigheid te beoordelen als een vergissing in de proef en de
proef dient opnieuw begonnen te worden in de voorgeschreven kleding. Als de deelnemer de kleding niet
kan corrigeren, mag de jury het opnieuw beginnen van de proef niet toestaan en volgt uitsluiting.
Wanneer de jury verzuimd heeft in te grijpen voor de inzet van het 3e onderdeel, mag de combinatie de
proef verder uitrijden zonder consequentie voor de beoordeling, echter met het aanrekenen van een
vergissing op deze overtreding. Zou dit de 3e vergissing zijn, dan volgt alsnog uitsluiting.

vencedor

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:44

Citaat:
Heb vandaag geschreven op een wedstrijd (pony's), maar wat mij nou echt verbaasd, is dat ruiters in de Z nog steeds hun teugels aan de verkeerde kant hebben hangen!! Deze horen rechts, maar de jury ziet t de helft van de tijd ook niet :s

Oeh zal er straks eens op letten, ik heb geen idee welke kant mijn teugels hangen

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:50

Als je het to0pic door had gelezen was je erachter gekomen dat TS volledig op het verkeerde been is gezet door een hele domme jury.
Er bestaat niet zoiets als "de teugels aan de verkeerde kant"hebben.

Helemaal al niet als je geen zweep hebt!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 09:10

Dat zeg ik, dat van die handschoenen is haar niet aangerekend omdat de jury het niet op tijd zag! Als ze het wel op tijd zou hebben gezien, zou ze er eerst wat van gezegd hebben, maar het meisje wist van niets, dus had ze het ook niet kunnen herstellen...nou ja, misschien had ze ze kunnen lenen

By the way, het jurylid was verders heel coulant. Ze lette erop dat als iemand een winstpunt kon halen, ze een 6 voor impuls gaf (anders krijgen ze geloof ik geen winstpunt ofzo?), en als iemand net niet aan zijn/haar punten kwam, sprokkelde ze er een puntje bij. Iedereen heeft een winstpunt gehaald, behalve 3 ruiters die ECHT heel belabberd reden. Duc ze had een paar "rare"punten waar ze op lette blijkbaar (tsja, zoals ik al zei, ik ben zelf ook maar een leek, ken de reglementen helemaal niet!), maar bij ons in de ring hadden toch de meeste mensen een punt!! Vele zelfs meer dan 1!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:16

Even een vraagje, hebben we het hier over België??

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 09:23

TS komt uit Alkmaar dus ik denk het niet?