Ik ben vanochtend gestart in gieten, de eerste proef (op zand) ging niet zo geweldig - er zaten gewoon te veel fouten in. Een eenvoudige wissel door de draf, een aantal overgangen waarin ze compleet stilviel, niet constant in de zijgangen, dan weer loperig in de galop - gewoon onvoldoende aan de hulpen. Resultaat viel desondanks nog tegen,`162 is toch echt wel heel weinig.
Vervolgens naar de grasbaan gestapt en daar maar meteen gaan rijden, het terrein was daar behoorlijk nat (waar je los mocht rijden, de ring was okay) dus ik kon toch niet echt iets nuttigs doen, direct maar gestart dus. Men bedacht juist op dat moment dat er een paard vlak naast de ring opgezadeld moest gaan worden dus ik voelde de bui al hangen, maar niks aan de hand
(ik heb echt een rare merrie - dat soort dingen zijn normaal uitermate eng). Proefje ging fijn, gewoon het gevoel dat ze liep en dat ik verder niet zo heel veel hoefde te doen. En dan heb je dus ook meteen een veel mooier beeld (best logisch). Ik had zowaar een acht voor een appuyement! De galop was nog niet helemaal naar m'n zin, ik heb moeite om haar daar op druk te houden zodat ze doorspringt en tegelijk rond te houden (en als dat niet lukt gaat er vrij veel de mist in). Iig, ik ging een half uurtje later kijken of de punten er waren. Ik pakte mijn briefje uit zo'n mandje, stond er 192 punten op! Ik dacht dit kan niet, dit is vast mijn briefje niet.....dus nog een keer gecheckt maar het was echt waar. Ik stond nog een hele tijd eerste, maar op het laatst kwamen er nog twee bij met 194 en 193. Toch nog een derde prijs, het startgeld is er weer dik uit
en ik ben echt heel blij. Toch weet ik niet goed wat ik ervan moet denken, dertig (!!!) punten verschil terwijl er nauwelijks tien minuten tussen die proeven zat, dat is toch onmogelijk? De tweede proef ging weliswaar een stuk beter, maar op ieder onderdeel een punt verschil... is echt heel veel. Toch had de jury van de eerste ring over het algemeen hoger gepunt dan die van de tweede, beetje vaag. Ik hoop dat ik deze lijn een beetje vast kan houden en dat dit geen uitschieter was tussen de 160'ers in.....ik heb iig een persoonlijk record gevestigd
en dat neemt niemand me meer af! 

maar helaas. Geeft verder niet hoor.
Maargoed, vrijdag nog even lessen en dan zien we zaterdag wel.