kan ik mijn geld terug krijgen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Perla

kan ik mijn geld terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 08:37

heej, ik vraag me af ik heb een wedstrijd opgegeven voor volgende week donderdag. maar nu is mijn paard ziek zou ik mijn geld terug kunnen krijgen met een dierenartsverklaring.
want ik heb het geld dus al betaald via de bank.

ik zou het wel graag terug willen omdat ik er zelf niks aan kan doen dat ik moet afzeggen en anders was ik gewoon heen gegaan.
en de betreffende organisatie zal ongetweiveld een ander in mijn plaats schuiven en die ook laten betalen

Kitty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 09:39

Als jij na de sluitingstermijn afzegt, moet je altijd je inschrijfgeld betalen.
De vereniging kan er ook niks aan doen dat jouw paard ziek is...

Puera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:17

Ik sluit me volledig bij Kitty aan. Omdat de inschrijftermijn al gesloten is, ben je het startgeld gewoon kwijt.

Algemeen wedstrijdreglement schreef:
Artikel 36 - Inschrijven voor wedstrijden
[...]
5. Deelnemers, die niet aan een wedstrijd kunnen deelnemen, dienen zich tot uiterlijk 24 uur voor het begin ervan schriftelijk af te melden tenzij hiervoor in het vraagprogramma een andere procedure en/of tijdstip is/zijn aangegeven.
Deelnemers, die hun inschrijving(en) niet gestand doen en zich niet op de in dit lid vermelde wijze hebben afgemeld, kunnen door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst per inschrijving tenzij de Federatievertegenwoordiger de verklaring voor het niet deelnemen heeft geaccepteerd.
Deze heffing wordt geïnd en vervalt aan de KNHS.
Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden, waarborgsommen en opslagen verschuldigd.
Deelnemers, die zich niet of niet via de daarvoor geldende richtlijnen afmelden, dienen het inschrijfgeld te allen tijde aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen.
Leden die het inschrijfgeld niet (tijdig) voldoen kunnen, door de wedstrijdgevende organisatie bij de KNHS worden voorgedragen voor een heffing conform de Wedstrijdtarievenlijst.

Vervelend dat Perla ziek is. Hopelijk is ze gauw weer beter.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 10:29

Helaas ben je het kwijt.

Miss_Petit

Re: kan ik mijn geld terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 12:37

Mijn ervaring is dat als je jezelf netjes afmeldt en aangeeft wat de reden is, sommige, niet alle verenigingen flexibel zijn, en soms aangeven dat je niet hoeft te betalen

IK heb wel een keer gehad dat toen ik afbelde ivm een weeralarm (sneeuwbuien en enorme vorst) ik wel een rekening + administratiekosten op de mat kreeg. Hadden ze telefonisch al mede gedeeld aangezien het bij hun 30 km verderop wel begaanbaar was

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-06 14:55

Je kan het altijd proberen met een dierenartsverklaring.
Zonder deze verklaring krijg je het in ieder geval niet terug.
En als ze netjes zijn geven ze je het geld terug, maar ze zijn het niet verplicht.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 22:23

IK krijg mn geld terug
zonder dierenarts verklaring mn moeder heeft vanmorgen de organisatie opgebeld en ze zouden het geld terug storten
ben blij, zeker nu ik jullie reacties lees

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 08:27

En daarom betaal ik altijd op de dag zelf.

Perla

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-06 19:19

ja maar soms kost het dan meer dus wilde ik me dat besparen en had ik het al betaald

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:42

Volgens de regels ben je het geld kwijt en mag je nog blij zijn als je geen boete krijgt. Eerder belde je bij twijfel (bv kreupel) vroeg af en kreeg je je geld terug of hoefde niet te betalen. Nu kijk ik het langer aan omdat ik toch mijn geld al kwijt ben. Dus echt voordelig pakt het niet voor de verenigingen uit. Aan de andere kant hoor je ook dat mensen om de meest onbenullige dingen afbellen. Bijv regen, net of de organisatie voor de lol door de modder loopt te ploeteren.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 08:33

Als je na de sluitingsdatum afmeldt ben je sowieso je inschrijfgeld kwijt, dat is balen. Gelukkig zijn er veel verenigingen die wel flexibel zijn, en nog iemand anders je plekje kunnen geven, waardoor ze het verrekenen. Dan hoef je dus niet te betalen.
@OemmieJo: Als je op de dag zelf had moeten betalen en je meld jezelf te laat af, krijg je gewoon een rekening thuis van de desbetreffende vereniging ( mits ze je coupons al hebben ). En als je die niet betaald dragen ze het over aan de knhs, en kan je nog administratiekosten betalen ook. Dus op de dag zelf betalen, dat maakt helemaal niks uit.

Pannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 17:22

Ik zou vandaag ook wedstrijd hebben. gister dierenartsenverklaring gehad. vanmorgen daar naar de wedstrijd gegaan met het papiertje en we hebben alsnog ons inschrijfgeld terug gehad!

Stacy S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:07

Met die dierenartsverklaring kun jeje geld wel terug krijgen... even bellen en anders gewoon langs gaan op de wedstrijd!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 11:25

Graag even het reglement doorlezen, dit is nl geen formele regel en is het ook nooit geweest.

Zeabiscuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:47

Citaat:
Met die dierenartsverklaring kun jeje geld wel terug krijgen... even bellen en anders gewoon langs gaan op de wedstrijd!

Na sluitingsdatum, en die kan verschillen per vereniging, afhankelijk van wat zij hebben ingevuld in hun vraagprogramma, ben je ten alle tijden je inschrijfgeld verschuldigd. Ook al lever je nog zoveel dierenarts of doktersverklaringen in.

De dierenartsverklaring is alleen van toepassing om onder een eventuele boete uit te kunnen komen.