Springen en punten??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Corellaa

Springen en punten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 15:10

Hallo!
inmiddels van M + 14 naar L met -7 gegaan..
als je van het paard valt, krijg je 2 minpunte.. maar als je bent uitgebeld dan ook toch??
hopelijk weet iemand het

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:12

ja
maar er zijn al veel topics over punten bij het speringen geweest. misschien staat er ook wat bij over verliespunten?

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 15:20

oke.. we hebben even nagerekend en k ben al -9.. dus ik moet terug.. ik moet dan despentatie aanvrage toch (of hoe je dat ook schrijft) en hoelang duurt het dan voor dat geregeld is? en start ik dan B +15??(geloof dat dit toen wel bij het L was..)

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 15:25

Bij alle uitsluitingen, behalve het rijden van een verkeerd parcour of het parcour vrijwillig verlaten, wordt bestraft met 2 minpunten.

Bij 10 minpunten wordt je automatisch terug geplaatst in een lagere klasse en krijg je 0 winstpunten. Als je degradatie aan vraagt (dispensatie) krijg je waarschijnlijk een aantal winstpunten toegekend. Let wel op dat je dan niet meer op de Regiokampioenschappen uit mag komen in de klasse waar je dan in wordt geplaatst.

Mag ik vragen hoe het kan dat je van M+14, terug moet naar de L en dan ook nog terug naar de B?

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 16:35

Jah mijn pony stopt, en dan lig ik er naast, niet zo'n succes dus, we hebben een ongeluk gehad, daarna is het eigenlijk niet meer goed gekomen helaas!

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 16:41

als je teruggeplaatst wordt doordat je veel verliespunten gereden hebt, hoe je niet ook nog eens dispensatie aan te vragen. Je wordt volgens mij gewoon weer B met 0 wp.

dispensatie staat daar los van. wanneer je dispensatie aanvraagt wil je in een klasse lager gaan starten, terwijl je niet teruggeplaatst wordt n.a.v. verliespunten zeg maar. Dit staat los van elkar...

nikje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:04

volgens mij word bijna alles bestraft met -2 maar ik weet het niet cker dus ik ga de reacties ook afwachten

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:52

nikje schreef:
volgens mij word bijna alles bestraft met -2 maar ik weet het niet cker dus ik ga de reacties ook afwachten

Sizz schreef:
Bij alle uitsluitingen, behalve het rijden van een verkeerd parcour of het parcour vrijwillig verlaten, wordt bestraft met 2 minpunten.

Unseen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:54

Kun je in de B ook verliespunten krijgen ? Dan ben ik namelijk al B - 4 en ik heb nog nooit een parcours uitgesprongne met die pony...

Corellaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 19:53

dat weet ik ook niet.. lijkt me sterk.. ik ga dispensatie aanvragen aangezien ik -9 ben.. krijg k toch nog beetje winst, wil het dan goed gaan ben ik zo weer terug

Sizz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:28

@Rupsje: Nee, in de B kan je géén verliespunten krijgen. Je kunt niet lager dan de B dus verliespunten heeft niks geen zin.

@StalHaast: Heb je al oefenparcoursen gesprongen? Je kunt wel de hele tijd op wedstrijd blijven gaan maar als je van M+14 terug moet naar de B, dan gaat het behoorlijk slecht. Daarbij komt nog dat het veel geld kost om elke keer te starten en ook coupons.
Ik zou eerst oefenparcoursen gaan rijden, als je dat nog niet gedaan hebt.

Carolaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:41

ja maar helaas zijn er geen oefen parcoursen in onze omgeving in de zomer!

Lest

Re: Springen en punten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 21:44

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 23:03

StalHaast schreef:
dat weet ik ook niet.. lijkt me sterk.. ik ga dispensatie aanvragen aangezien ik -9 ben.. krijg k toch nog beetje winst, wil het dan goed gaan ben ik zo weer terug

Als je van M+14 naar L-9 gaat dan lijkt het me niet onverstandig om gewoon die tien punten in het B te rijden
Als het zo goed ging dan zat je nu niet in deze situatie en haast maken lijkt me het laatste dat je moet doen.

Dispensatie aanvragen kost geloof ik nog een aardige duit. Geloof dat ze daar iets van 58 euro voor in rekening mogen brengen.

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 07:51

Ik kan mij niet herrinneren dat ik moest betalen voor de dispensatie. Dan hadden ze me dat wel mogen vertellen toen ik het aanvroeg. En dan hadden ze me pas terug mogen plaatsen als ik betaald had
Als ik jou was zou ik gewoon degraderen. als je L -9 bent mag je overigens nog wel L starten.
Een tip.
Je mag op een concours B HC starten en L. Misschien is dat wel een goed idee. dan rijd je dus twee parcoursen op een dag en als het in de B goed gaat ga je misschien wel ook zo makkelijk de L rond.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 08:25

Er staat in het reglement dat de KNHS er kosten voor in rekening mag brengen(en er staat een tarief voor in de tarievenlijst). Maar wanneer ze die nu precies in rekening brengen is me een raadsel

Dat B HC en L starten is idd een goed idee