weer op wedstrijd?!?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_xx

weer op wedstrijd?!?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 14:30

hallo,
mijn pony heeft nu een veulen en is ongeveer een maand oud nou d8 ik 22 juni is op mijn eigen ponyclub een wedstrijd hier vlakbij dus en wou der wel graag aan mee doen. we laten het veulentje dan opbouwend wennen om eventjes bij moeder weg te zijn vandaag proberen we een kwartiertje maar zouden jullie dan op wedstrijd gaan. mijn pony rijd thuis super nu en het veulentje is dan helemaal aan de andere kant van het weiland waar ik dan rij. ik doe dan trouwens maar 1 proefje

Sita_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:20

iemand een reactie?

mirl

Re: weer op wedstrijd?!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:23

ik vind een maand oud nog wel jong hoor om lang zonder moeder te zijn en het lijkt me ook dat de conditie nog slecht is bij een net bevallen merrie.

maar als jij denkt dat het kan (lijkt mij dat jij dat het beste weet)

FlairS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:25

22 juni is ie dus 8 weken?Moet kunnen hoor!Ik reed na 6 weken altijd alweer mijn eerste wedstrijden(paard was Z2) en ze was altijd blij weer even van dr kind af te zijn.Als je het goed opbouwt moet het geen bezwaar zijn.

chesty

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 15:30

ik denk ook wel dat het kan .. na 2 maanden moet het veulen makkelijk even alleen kunnen zijn. wij gaan ook al met de merrie ( 3 weken na de bevalling ) naar de club om daar te rijden! dus ik denk dat het wel kan

Sita_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-06 15:32

jah ik ben nu al ongeveer 2/3 weken een paar x in de week een halfuurtje aan het rijden en dat gaat super. ze heeft haar koppie bij het rijden dan en niet bij het veulen maar af en toe stop ik dan wel om het veulen even te laten drinken maar verder gaat het super . het veulen zelf blijft ook niet echt bij moeder in de buurt maar als we op wedstrijd gaan dan gaat de veulen wel in de box en zetten we een ander paard met veulen er naast

Blesa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 19:09

welsje14 schreef:
jah ik ben nu al ongeveer 2/3 weken een paar x in de week een halfuurtje aan het rijden en dat gaat super. ze heeft haar koppie bij het rijden dan en niet bij het veulen maar af en toe stop ik dan wel om het veulen even te laten drinken maar verder gaat het super . het veulen zelf blijft ook niet echt bij moeder in de buurt maar als we op wedstrijd gaan dan gaat de veulen wel in de box en zetten we een ander paard met veulen er naast

Als het zo ook goed gaat kan je best op wedstrijd denk ik

Sita_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 14:49

jah hoop ik ook ik ga misschien vandaag even een kwartiertje rijden zonder veulen tenminste proberen

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 14:55

vind ook dat het wel kan. Zeker om dat het in de buurt is en je niet zo lang van huis bent. ik zou wel iemand het veulen in de gaten laten houden. je weet maar nooit.

Sita_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 15:02

jah we vragen de buurman denk ik want die past overdag ook op als wij weg zijn

nikje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:10

ik denk dat dat best kan hoor! mischien voor de moeder zelfs wel lekker even zonder kind te zijn! maar ik denk dat je zelf je pony het beste kent dus dat voel je zelf wel aan of het kan! suc6 er mee

Sita_xx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 18:18

hoe hebben jullie het gedaan dan?