Wat hoort een groom volgens jullie te doen op een wedstrijd? En moet je ze ook wat geld geven daarvoor of niet? Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Wat hoort een groom volgens jullie te doen op een wedstrijd? En moet je ze ook wat geld geven daarvoor of niet?
Heb het altijd erg leuk gevonden en het werd niet ondergewaardeert. Momenteel groom ik mijn vriendin die z rijd, eigenlijk beperkt dit zich tot het helpen op de wedstrijd zelf en ik lees haar voor. Odie schreef:Ik zoek een groom die de vaktaal spreekt, vakkennis en ervaring heeft en de volgende vaardigheden beter of net zo goed beheerst als ikzelf:
- wassen, poetsen, vlechten.
- harnachement reinigen
- bandageren
- in- en uitladen van trailer of vrachtwagen
- op- en afzadelen
- een (jong/fris/onervaren) paard aan de hand stappen
- kalkoenen in- en uitdraaien
- eventueel de proef voorlezen
Odie schreef:Ik zoek een groom die de vaktaal spreekt, vakkennis en ervaring heeft en de volgende vaardigheden beter of net zo goed beheerst als ikzelf:
- harnachement reinigen
- bandageren
- op- en afzadelen
Wat me ook erg leuk lijkt is een jong enthousiast iemand op te leiden tot groom/verzorger. In ruil hiervoor geef ik diegene dressuurtraining op een verder afgericht paard.

) op haal..
maar het afzadelen, opzadelen etc. doe ik wel allemaal zelf
(oke wordt wel geholpen bv. de een doet het hoofdstel de ander het zadel) maar wil het toch ook weer niet helemaal niks doen
hihi

) en zodra we bij de trailer staan met koud weer eis ik als eerste een deken voor m'n paard 
Als er iemand met me mee is mogen ze Otje vasthouden tijdens het opzadelen en helpen met losspringen. Als ik alleen ben knoop ik hem aan de trailer of ik zet het schot wijd in de trailer(hangt van het weer af
) en dan spring ik wel met een andere ruiter mee op het voorterrein.
gomir schreef:
Vind het lijstje van Odie wel heel mooi compleet trouwens, mooier kan ik het niet omschrijven. Ze haalt de belangrijkste punten er zo uit!

Odie schreef:Ik zoek een groom die de vaktaal spreekt, vakkennis en ervaring heeft en de volgende vaardigheden beter of net zo goed beheerst als ikzelf:
- harnachement reinigen
- bandageren
- op- en afzadelen