Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Citaat:Tenzij het verenigingstenue wordt gedragen dienen deelnemers in de ring te verschijnen, gekleed in:
- een zwarte of donkerblauwe rij-jas,
-
bij voorkeur een wit, beige of geel overhemd of -dressuurblouse,
- een witte, beige of gele rijbroek,
- een bijpassende witte of gele plastron of stropdas,
- een paar handschoenen,
- een paar zwarte of donkerblauwe rijlaarzen, al dan niet voorzien van bruine kappen of zwarte jodphurlaarsjes in combinatie met gelijkkleurige, gladleren chaps.
- een zwarte of donkerblauwe veiligheidscap/-helm. Het is uitsluitend bij de paarden in de klasse Z1 en hoger toegestaan een dressuurhoed of bolhoed te dragen.
gene probleem voor mij.. (A)

GeJe schreef:Dan heb je niet ver genoeg gekeken, want in zomertenue is het woordje "bij voorkeur" weggelaten. Wel staat er dan "met korte of lange mouwen"... mouwloos mag dus NIET.

Perla schreef:GeJe schreef:Dan heb je niet ver genoeg gekeken, want in zomertenue is het woordje "bij voorkeur" weggelaten. Wel staat er dan "met korte of lange mouwen"... mouwloos mag dus NIET.
ik dacht dat zomer tenu perce met lange mouwen moest
Citaat:Uitsluitend in het geval van extreme zomerse temperaturen (> 30º Celsius) kan de afgevaardigde beslissen, dat de rij-jas tijdens de proef mag worden uitgelaten, behalve bij kampioenschappen. Maakt men hiervan gebruik, dan dient gereden te worden in een wit, beige of geel overhemd of –dressuurblouse (met korte of lange mouwen).

ineke_ schreef:Ik heb geen blouse maar een het competitionshirt van Kyra K. Een perzikkleurig shirt met een kraagje om een plastron aan vast te maken, mag ik hier dan wel zomertenue in starten ?
Je mag hier zonder plastron mét wit kraagje gewoon mee starten in de springring. Bij dressuur dus mét plastron. Zomertenue geeft geen perzikkleur op, dus helaas mag je hier niet mee starten. Nu is de kleur perzik heel licht oranje.... dus kun je misschien nog zeggen dat het een soort geel is