Is het nu lichtrijden of doorzitten? (proef 9 en 10)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Is het nu lichtrijden of doorzitten? (proef 9 en 10)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 05:20

Is het nu lichtrijden of doorzitten bij de volgende onderdelen?

proef 9, onderdeel 12 en 16 (K-X-H gebroken lijn, doorzitten en F-X-M gebroken lijn, doorzitten).
Moet je de gebroken lijn nog lichtrijden en pas daarna doorzitten? Of mag je de gebroken lijn al doorzitten?

Bij onderdel 4 en 8 staat heen duidelijk: doorzitten, afwenden en na enkele paardlengtes enz. Dus het wijken moet je hier doorzittend uitvoeren.

proef 10, onderdeel 5 en 6: volte 15 meter links doorzitten en volte 15 meter rechts doorzitten.
Lijkt mij dat je de voltes hier mag doorzitten.

ONderdeel 14 en 15:
tussen C-H-E teugels op maat maken.
tussen K en A arbeidsgalop lins aanspringen.
HIer wordt dus geen doorzitten voor het aanspringen gevraagd. Ik neem aan dat je wel even mag doorzitten om de overgang netjes te rijden?

En bij A de rijbaan verlaten. Er staat niet bij hoe je na het groeten bij A komt. Je mag dus gewoon afsnijden en direct omdraaien en naar A rijden? desnoods achterwaarts de ring verlaten na het afgroeten? Je hoeft niet via C naar A als ik het zo lees (is misshcien wel de netste manier).

GeneralFlynn

Re: Is het nu lichtrijden of doorzitten? (proef 9 en 10)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 06:10

Citaat:
proef 9, onderdeel 12 en 16 (K-X-H gebroken lijn, doorzitten en F-X-M gebroken lijn, doorzitten).
Moet je de gebroken lijn nog lichtrijden en pas daarna doorzitten? Of mag je de gebroken lijn al doorzitten?
Lijkjt mij dat je de gebroken lijn(onderdeel 12 dus) moet doorzitten,en de andere gebrokenlijn (onderdeel 16) dus ook.

Verder lijkt het me heel normaal om voor een galop enkele passen door te zitten,ook al staat dat er niet.
Dat hoort gewoon bij een wisseling in de gangen,dan hoeft dat niet op papier te staan lijkt me.

Daantje1981

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 06:49

Onderdeel 12 en 16 moet je dus doorzitten. Zodra je de figuren gereden hebt moet je weer lichtrijden.

Je moet inderdaad na het afgroeten zo snel mogelijk de rijbaan verlaten. Dat is een onderdeel waar je ook geen punten meer voor krijgt! Na het afgroeten is het klaar.
Het is naar mijn idee wel beter om de bak netjes te verlaten, dus niet in zijn achteruit

Iris_B

Re: Is het nu lichtrijden of doorzitten? (proef 9 en 10)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 07:19

die gebrokenlijn, moet je doorzitten!!! succes