Groepsdressuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Jortje

Groepsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-06 16:01

Hoi, wij hebben elk jaar groepsdressuur op de manege: Dat houdt in dat je met de groep waar je in rijd verkleed 'n proefje met muziek gaat rijden. Daarbij heb je 4 nivo's: In nivo 1 rij je achter elkaar 'n proefje zonder galop en mag je zelf geen figuren behalve het groeten toevoegen aan je proefje.
In nivo 2 rij je ook achter elkaar alleen dan mét galop en je mag 2 figuren + groeten bij je proefje verzinnen.
In nivo 3 rij je caroussel mét galop en mag je het groeten + -ik weet niet meer hoeveel- figuren erbij bedenken.
In nivo 4 rij je caroussel met galop en mag je dacht ik het hele proefje bedenken.
Dit hebben wij dus elk jaar op de manege (Meulendijks) Dit jaar waren we met z'n achten en reden we in nivo 3 en reden we met 7 pony's en 1 paard als honden op 'Who let's the dog out' Ik reed samen met 'n vriendin voorop, ik op Tinkerbel en mijn vriendin op Isabel. (2 tinkers) zij zou voorop gaan met galop omdat Isa heel veel plaats nodig heeft om te galopperen maar we waren verkeerd begonnen en dus reed ik voorop met galopperen. Verderest was het wel goed gegaan!
We zijn 4e van de 7 geworden!

Maar ik vroeg me af: Wie doet dit -of zoiets- nog meer bij je manege?

Shaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 16:02

Nou ja, het komt bijna op hetzelfde neer volgens mij, maar op mijn manege rijden we carrousel

MlizS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 08:20

bij ons deden ze dat niet, maar het lijkt me wel leuk!

Tatiane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 17:14

Wordt er in Nederland op wedstrijden geen groepsdressuur gereden?

Naomi_Jortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-06 18:49

Kan wel maar dit bedoel ik op de manege waar je rijd!

nikje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:16

jaaaah dat doen wij ook op de manege (lucky stable) vind het egt super leuk!! moeten jullie ook verkleed?

Naomi_Jortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-06 13:57

Ja! Wij waren dit jaar als honden. Vorig jaar waren we als jonkvrouwen maar mijn pony vond onze hoeden nogal eng en ging ff in rengalop de bak door Ikke afstappen en die hoed af doen en weer d'r op, hoor ik opeens iets scheuren, was het mijn jurk! Was ik ff blij dat ik m'n rijbroek d'r onder aan had!

nonie

Re: Groepsdressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 13:44

Ik rij op op manege meulendijks, en natuurlijk ook meegedaan aan groepsdressuur. We rijden niveau 3. Foto's staan trouwens op www.groepsdressuur.forumup.nl (er komt nog ene nieuwe site)...als je trouwens kijkt op de site van meulendijks, dan klik je op nieuws en dan op evenementen staat als 3e een verhaaltje dat ik en mn vriendin hebben geschreven (ik ben jolien)

Naomi_Jortje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 14:14

O dan heb ik je wel 'ns gezien! Jij zit bij Jennifer in de les of niet? Want Jennifer rijd ook bij mij in de les. Ik reed ook nivo 3, wij waren de honden en ik was degene die met Tinkerbel voorop reed. Maar wij waren 4e geworden.