Wat zouden jullie doen????

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flyfly

Wat zouden jullie doen????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 10:51

Ik zit met een probleem. Nou ja , probleem.
Het zit namelijk zo , 1,5 jaar geleden hebben we een toen 2,5 jarige merrie gekocht die toen al niet al te groot was. Ze was toen ongeveer 154,5 cm. We namen de gok. Wordt het geen paard dan wel een mooie E-pony.
Je begrijpt het al , verkeerd gegokt , nou ja , gegokt.
De bedoeling was fokmerrie . Ze is uit de Utopia - stam en is van Lancet x Wolfgang x Elcaro.
Nu zijn we een paar weken geleden naar de advieskeuring van het KWPN geweest , die hebben haar daar gemeten en ze kwam niet verder dan 1.57m. Ze was helemaal af zeiden , alles is in verhouding.
Te klein voor stamboekmerrie , dus voor haar bij ons geen veulen.
Toen zei een van die vrouwen dat we haar moesten laten uitbrengen in de dressuur bij de E-ponys , dan zou ze iedereen er uit lopen.
Leek me leuk.
Misschien komen die paar centimeters dan nog wel (stille hoop).
Maar nu gaan de E-ponys maar tot 156,9cm. Dan zal ze misschien weer te groot zijn.
Nu zegt iedereen , waarom ga je haar zelf niet uitbrengen?
Voor mij is het een pony , als ze voor het stamboek niet groot genoeg is. Ik moet dan bij de paarden starten en aangezien ik geen 16 meer ben zit ik daar met een oude kop op een pony.
Dat vind ik dus geen gezicht. En daarbij heb ik het idee dat de juryleden liever een massaal paard in de ring zien dan een pony.
Of zie ik dat verkeerd.
Bij de E-ponys zien ze haar dus wel lopen. Qua maat bedoel ik.
Geef eens wijze raad.

Tayga

Re: Wat zouden jullie doen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:02

Tja lastig, als je er zelf niet op wilt.

Ik rijd zelf ook tussen de paarden met mijn pony van 1.56/1.57, maarja ik ben pas 18 natuurlijk.

Maar ik zou haar eerst maar eens laten meten, want er lopen zo ontzettend veel paarden tussen de 1.57 en 1.59 die gewoon gematst worden en als pony opgeschreven. Ik zou dat eerst maar eens proberen

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 14:24

Daar heb ik zelf ook al eens aan gedacht.
Laten meten door een erkend meter.
Als het dan een paard zou zijn , ik bedoel dan 1.58 , dan zouden ze haar in het stamboek moeten opnemen. Dan gaat ze dus gewoon voor de fokkerij.
Maar misschien hebben ze dan wel iets anders op haar aan te merken waardoor ze niet stamboekwaardig zou zijn volgens hun.
Die adviescomissie had toen geen opmerkingen alleen haar maat.

hildetc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 14:35

ik dacht altijd dat een paard een paard was bij 1.56,8 cm? daarbij is mijn paardje ook niet zo groot, maar merk daar niets van bij de paarden hoor! ik zou gewoon tussen de paarden starten.

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:18

ik rijd wedstijden met mijn d pony van 1,47 tussen de paarden en ik ben 20 en mij intereseert het echt niet dat sommige jury's dit niet willen zien..
tot nu toe heb ik alleen maar goede reacties gehad. ik zou dit paardje gewoon uitbrengen hoor!

Nicky__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:21

idd, wt maken die paar cm nou uit!
ik zou haar ook gewoon uitbrengen

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:28

Uitbrengen! Ik rij zelf verschillende E pony's tussen de paarden en als ze goed kunnen lopen, dan maakt het niet uit of het een grote E pony is of een klein paard. Gewoon doen.

ollysgat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:31

ik zou bij de paarden toch starten maar als je dat niet wil moet je het niet doen;)

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:03

Ik snap echt je probleem n iet. Wat maken die paar cm nou uit voor de prestatie? Het gaat niet om mooizijn!! het gaat om een goede rijtechniek. De jury zit er echt met de centimeter niet bij de ring om te kijken of je een E pony rijd. een aangezien dit paard een goed papier heeft een paardgefokt is zou ik me al helemaal neit druk maken.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 09:12

Ik zie ook niet echt een probleem.

Als je zelf maar niet zo groot bent dat het geen gezicht is .
Er rijden Friezen, Haflingers, ponys enz. tussen de paarden, en die halen ook hun punten. Als ze maar netjes voorgesteld worden.
(Hier in de regio is een meisje met een Shire tot in het M gekomen. Daarmee zijn voor mij alle smoezen over te dik, te klein, te zus, te zo wel van de tafel geveegd )

Dus als jij het een fijne merrie vindt om mee te rijden, wat let je?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-06 09:27

Het is ook een luxe probleem.
Maar bedankt allemaal voor de adviezen , daar krijg ik weer wat meer zelfvertrouwen van . Dan ga ik binnenkort maar weer bij de vereninging rijden en dan zien we wel wanneer we aan onze eerste wedstrijd toe zijn. Allemaal bedankt!!!