Tipss nieuwe L1 proeven ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maris_coldey

Tipss nieuwe L1 proeven ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-06 20:24

hoi..

ik ga over 2 weken de nieuwe L1 proef starten,,
hebben jullie nog tips voor waar de jury's op letten ??
en wie heeft de nieuwe proeven al gereden ???
wat vinden jullie ervan zijn ze nou makkelijker geworden of juist moeilijker ?!

xxx

Tierania_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:21

ik heb de proef 2x gereden het is wel makkelijker maar het word moeilijk beschreven :p

adnariM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 21:23

Vandaag toevallig geschreven op een wedstrijd. Wat vooral veel op viel is dat de ruiters toch niet echt durven. Dus een tip, wees niet bang en rij gewoon lekker door. Goed op de letters, dan kom je er wel!

maris_coldey

Re:proeven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 11:55

Okeee heel erg bedankt
ik ga me best doen
en dan kijken we wel

Chupa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 14:50

Niet te veel focussen op dat ene onderdeeltje wijken dat erbij komt. Je gaat geen L starten als je paard niet kan wijken, dus als je weet dat ie het kan, niet druk om maken Netjes op de letter rijden en net als in de B proeven, doen of je thuis rijdt en laat zien wat je paard kan!

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:13

ik ga begin juni l starten en we hebben nog moeite met de middengalop en het wijken (ook middendraf en middenstap zullen nooit onze sterkste punten worden) als ik verder oke rijd kan je dan nog wel een wptje verwachten denken jullie?

window

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:40

Bonny4life schreef:
ik ga begin juni l starten en we hebben nog moeite met de middengalop en het wijken (ook middendraf en middenstap zullen nooit onze sterkste punten worden) als ik verder oke rijd kan je dan nog wel een wptje verwachten denken jullie?

ja hoor het kan
bij win lukt de middendraf ook amper en middenstap als ie der zin in heeft
in het begin van de L1 vond win het echt onzin om op een halve volte middengalop te doen haha maar als nog haalde we winstpunten

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:47

@ bonny4life,, : Otazu kon in de l1 ook niet super denderend wijken, de middenstap had ie ook erge moeite mee,, maar verder ging het wel oké je kunt zeker nog wel een wp halen maar geloof me het word moeilijker als je voor de middengalop,middendraf,middenstap,,(kunnen dus 5 vijven worden) en voor het wijken (2 vijven) samen 7 vijven zijn moet je dus nog 7 zevens rijden,, en tjaa het is mogelijk maar het word moeilijker,,!

Suprice

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:53

moet kunnen, mijn stap is heel slecht (vooral de middenstap) en toch haal ik altijd winst. Ik had laatst een 2 voor middenstap en 3 voor stap in algemeen (ze was hengstig dus dribbelig) en toch 190 punten. Het moet dus kunnen... Maar ik zou wel die middengangen duidelijk laten zien als je het kan, daar letten ze wel goed op is mijn ervaring..

Marijkeeee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:07

het elende van de nieuwe proefen vind ik het steeds van lichtrijden doorzitten lichtrijden doorzitten, weet neit hoor, maar volgens mij is dit nouh niet bepaald paard vriendelijker voor de jonge paarden.

RedFlame

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:09

Niet te zenuwachtig worden
En de proeven thuis een paar keer rijden, sommige stukjes gaan redelijk snel en zijn fijn om al te weten, ook handig voor je voorlezer om als vast wat te oefenen.
(Misschien geld dit alleen voor mijn pony die graag zo snel mogelijk de proefjes rijd)

Au3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:24

Marijkeeee schreef:
het elende van de nieuwe proefen vind ik het steeds van lichtrijden doorzitten lichtrijden doorzitten, weet neit hoor, maar volgens mij is dit nouh niet bepaald paard vriendelijker voor de jonge paarden.

Helemaal mee eens, vooral korte stukjes van een halve bocht lichtrijden om dan weer te moeten gaan doorzitten. Als er iets een jong paard uit ritme en balans kan halen is het zoiets
Maar ja het zit erin en dus gewoon thuis oefenen en blijkt het uiteindelijk best mee te vallen

maris_coldey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 19:30

bedankt voor al jullie reacties alles is mee genome,,
mjaaa,, ik ben nu al zenuachtig omdat het me eerste wedstrijd is sinds de nieuwe proeven duss maar ik ga me best doen
ik ben blij dat jullie ook een beetje bedenkingen hebben over deze proeven en onzekerheid maar ik ben erg blij met de tips en reacties :D

xxx

Bonny4life

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:13

hoihoi

de galop van mijn pony vind ik wel goed. denk dat middengalop niet een groot probleem gaat worden en ik werk nu al veel aan de middenstap en ook de middendraf, beiden moet gewoon nog beter. alleen het wijken tja.. dat krijg ik er gewoon echt niet altijd uit.. naar rechts beter als naar links maar ze heeft er moeite mee (vandaag nog geprobeerd na een week rustige arbeid ivm wond maar ze kwam weer even in verzet want wilde de kaak niet loslaten dus moesten we weer ff doorheen gelukkig had ik hulp en kon diegene er ook ff op gaan)

maar ik kan het dus maar n beetje laten zien, maar zou dit een groot probleem zijn als ik probeer op de rest te scoren?

het maakt mij niks uit om lang in de L1 te blijven.

maris_coldey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 17:37

hoi,,

ik zou het niet weten ik ga de 21e in mei starte all bijne duzz
(ben al zenuwachtig ) maare ik weet niej ik denk dat als alleen het wijken niej zooo gaan is het niet zoo erg als de rest maar goed gaat

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:33