max aantal starts per ring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

max aantal starts per ring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 07:41

Hoi,

ik weet dat het wss wel ergens in de regelementen staat, maar kan het echt niet vinden (niet in algemeen en ook niet in dressuur).

Hoeveel starts mogen er max. per ring/klasse zijn? Heb ooit ergens gehoord, max 30 maar dat is volgens mij niet waar. In regelementen staat namelijk wel dat bij meer dan 30 starts, er min. 2 pauzes moeten zijn, dus mogen blijkbaar meer dan 30 starts per ring zijn.

Start van het weekend in een ring met 33 starts, is maar 1 pauze, waar dus eigenlijk min. 2 verplicht is. Is er kans dat de jury die 2 pauzes toch nog opeist en de ring dus sowieso uitloopt?

wendely

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 15:37

Het maximum is idd 30 deelnemers per jury. Maar als de desbetreffende rijvereniging meer in overleg met de jury doet en deze hier geen problemen mee heeft lijkt het mij ook niet echt een probleem.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen dat er 1 of 2 pauze's tussen moeten zitten. Maar volgens mij is dit niet verplicht, ik heb ook regelmatig in een ring van 30 combinaties gestart en bij de een zat er wel een pauze van 10min tussen en bij de ander niet.

TisUnique

Re: max aantal starts per ring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 18:41

Maximum aantal combinaties dat een jury per dag mag beoordelen is 40.
Is het een aaneengesloten rubriek dan moet je als het tussen de 20 en 30 combinaties zijn één pauze van 10 minuten inplannen, bij een aantal boven de 30 moeten er 2 pauzes zijn.
(Dit is dus het maximaal aantal toegestane combinaties, of dat lekker is voor een jury is weer een ander verhaal. Wij proberen altijd onder de 30 combinaties te blijven, anders wordt het wel een erg lange zit voor de jury).