Verschil onderling en officiele wedstrijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Verschil onderling en officiele wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 12:56

Wat is nou het verschil tussen officiele wedstrijden of onderling? (het onderling)
Werkt het allemaal op de zelfde manier gewoon, bv punten en winst?
Is het niveau gelijk of bewandel je dat makkelijker onderling?
enz enz....

S_a_n_n_e
Berichten: 62
Geregistreerd: 02-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 13:55

Bij onderlinge wedstrijden wordt niks officieel geregisteerd. Zo zou je bijvoorbeeld ook in een andere klasse kunnen starten zonder dat je voldoende wistpunten hebt...

Horsefreak

Berichten: 1238
Geregistreerd: 15-11-02
Woonplaats: Nieuw Vennep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 22:11

Onderling gaat volgens mij bij iedere vereniging weer iets anders. Het zal niet veel verschillen.
En het niveau ligt vaak wat lager, zekere als je te maken hebt met manegepaarden en manegeruiters. En daarnaast heeft iedere vereniging zijn eigen regels. Zo heb ik op een manege gereden waar je in januari in bv. B starte en als je dan in december 10 winstpunten had moest je vanaf januari over naar de L1. Had je in december 9 winstpunten mocht je gewoon in de B blijven rijden. En dat mocht dan het hele jaar. Dit had allemaal weer te maken met het clubkampioenschap.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 23:25

bij onze club worden ook vaak wedstrijden gehouden zonder startkaart.
in principe geen verschil met officiele concoursen, want er mogen ook gewoon startkaarthouders meedoen.
Maar vaak zie je toch dat het niveau iets lager is omdat men vaak op deze concoursen jonge paarden mee laten doen of mensen die gewoon voor de recreatie rijden

Lotte_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Grathem

Re: Verschil onderling en officiele wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 01:38

jaa ik vind het altijd wel wat intensiever!

_Linnie_

Berichten: 267
Geregistreerd: 13-03-04
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 09:50

Onderlinge wedstrijden worden vaak ook wat soepeler gejureerd.
Bij ons op de club hebben we 4 onderinge wedstrijden per jaar. Veel mensen gaan dan ook onderling over naar een andere klasse, terwijl ze nog geen 10 punten hebben.

poll

Berichten: 201
Geregistreerd: 14-02-06

Re: Verschil onderling en officiele wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:59

Officiele wedstrijden worden vaak wat strenger gejureerd. Onderling gewoon iets meer voor de lol. Ook kun je inderdaad gewoon in elke klasse starten die je wil bij onderlinge wedstijden.

Nellie01
Berichten: 41
Geregistreerd: 02-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:33

mijn ervaring is dat met onderlinge wedstrijden minder streng gejureerd wordt.
Mijn dochter heeft wel een mee gedaan met een onofficiele wedsrijd maar daarvoor moest ze wel naar een andere stal waar ze tegen andere mensen reed die ook overal vandaan kwamen je kreeg ook eerlijke punten en prijzen.

Lielle

Berichten: 66261
Geregistreerd: 12-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:12

RT-D -> WD-V

RuizSoler
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 09:19

Nou officieel is zeg maar met startkaart.. o echt? ja echt! Enne.. verder ja onderlinge is meestal minder streng ik vind het niveau er duidelijk lager liggen maar komt ook door jonge paarden en mensen die normaal geen wedstrijden rijden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-06 10:01

Dus... een Z ruiter onderling kun je net zo goed naast een L ruiter officeel zetten?(bij wijze van, en niet iedereen over één kam) Of begrijp ik het onderlinge nu alsnog verkeerd?

Anieke89

Berichten: 2138
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 12:29

je rijdt op een onderlinge wedstrijd wel gewoon dezelfde proef als op een officiele wedstrijd, alleen op een onderlinge wedstrijd doen meer mensen mee die recreatief rijden en daardoor ligt het niveau wat lager.

RuizSoler
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-06 14:49

Het zou kunnen dat de combinatie nog maar L is maar een Z proef onderlinge start.. lijkt me sterk maar het zou in theorie kunnen!

Jettie

Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 11:08

Voor onderling ben je idd geen startkaart nodig, je kan meestal alleen meedoen aan wedstrijden van je eigen club, en je mag zelf weten in welke klasse je start. Best handig, ik rijd officieel B maar onderling start ik L1.. gewoon om te meten hoe we het daar doen en om gewoon al wat te oefenen voor de L1.