truckjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bietjuhh

truckjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 10:16

Hee
gebruiken jullie truckjes
tijdens je proef ?.

ik ga zelf B rijden ( oefenen Wedstrijd ) met smurf
ben benieuwd wat jullie voor truckjes gebruiken.

Ibalia

Re: trukjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:18

Trukjes??/

Nee, gewoon je best doenen goed oefenen

Als je bij A moet afwenden, altijd kijken waar je naar toe rijdt. Dus in dit geval naar C. Dan ga je altijd recht.
Goed de hoeken rijden.

En altijd lachen, ook als het slecht gaat.

Succes

chicolover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:20

lachen tijdens groeten naar de jury (vinden ze leuk)
konstant op je houding en zit letten, maar wel je hoofd bij de proef houden natuurlijk. mooi de hoeken door rijden. oja, als je vaker een proef hebt gereden en je krijgt een briefje met cijfers en soms ook commentaar erbij, ga dan goed aan die punten werken.
ik hoop dat je hier wat aan hebt!
groetjes,
Maryse

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 10:21

Ik rijd zelf geen wedstrijden, maar ik ken wel iemand die zachtjes 'Prrrrr' tegen het paard zegt als het langzamer moet of halt moet houden. Dat paard reageert daar heel goed op en de jury merkt er niks van
Ik weet niet of je dit bedoelt met trucjes?

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 10:22

loveshadow dit bedoel ik juist.
iederen veder wel bedankt hoor.

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-06 15:40

Niemand meer ? ik zou dat wel erg jammer vinden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 20:04

Waarom met al die trucjes werken? Als je op een buitenterrein een proefje moet rijden staan er vast wel eens mensen bij te kijken...lekker als jij dan bepaalde 'trucjes' doet en zegt...ik zou gewoon lekker oefenen en geen trucjes gebruiken...

Anieke89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-06 21:07

volgens mij gebruikt iedereen wel kleine trucjes in een proef.
Als ik een schouderbinnewaarts moet rijden, komt mijn pony af en toe nog ietsje terug in tempo, dus maak ik hem in de proef voor de eindletter alweer recht, zodat het iets minder opvalt.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:18

Trucjes klinkt wat negatief, ik vind dat het handig door een proef heen sturen wel een onderdeel is van wedstrijden rijden.

Een voorbeeldje is om als je afwendt bij A net een fractie te verruimen zodat ze makkelijker recht blijven.

Jes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:18

Ik zorg met de middendraf altijd dat ik daarvoor iets in tempo/pas groote ben terug gekomen, zodat de middendraf ruimer lijkt.... En mijn paard springt tijdens de middengalop nog wel eens over, daarom rijd ik haar met iets meer stelling naar binnen in de middengalop.... Dan blijft ze goed.. En het achterwaarts doe ik mijn rechterhand wat meer van de hals, omdat ze anders scheef gaat......

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:22

No eentje.

Bij de gebroken lijn tot X richt je op de middelste letter aan de overkant (B of E dus) zodat je mooi de ruimte hebt om de wending op X op tijd in te zetten en vloeiend te rijden. Als je gewoon de diagonaal pakt, ben je altijd te laat.

En in de nieuwe proeven de ring verkennen op de andere hand dan waarop je de proef moet beginnen zodat er geen verwarring kan ontstaan of je al gestart bent.

Splinter

Re: truckjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 17:53

Dat is wel een goede! Die ga ik onthouden

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-06 18:49

die ga ik ook zekker onthouden !!

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-06 19:30

Dat 'op de andere hand ring verkennen' doe ik ook

Al is het alleen maar om te voorkomen dat paardlief tijdens de proef plots spoken ziet als hij op de andere hand komt .

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 06:23

Maar ze zijn er wel: middenstap: goed rechtopzitten en ernstig met je kruis van voor naar achteren een drijvende beweging maken, lijkt het nog wat... en je teugels te lang laten zodat hij mooi zakt.
Voor de middendraf even iets terug nemen zodat je alleen maar je teugels hoeft te laten vieren( pas op dat hij dan niet op de voorhand duikt, maar dat is pas een zorg vanaf de L)
Er zijn plekken in de baan waarbij de jury de voorkant niet kan zien, het moment om de teugels op maat te maken als ze te kort of te lang zijn geworden.
Volte op x kan best een ei zijn, mits je maar een paar passen voor B en E op de hoefslag komt. ( en als je daarop richt dan valt dat ei ook wel mee)

De beste truck is toch af en toe privé les nemen, daar leer je 100 keer meer dan in een groepsles. Zorg dan wel dat je dit van een goede instructrice hebt, liever 1 keer in de maand 30 euro uitgeven dan 4 keer een tientje voor iemand die alleen kan zien of je op het goede been lichtrijdt.

Laulitz

Re: truckjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 06:33

Ik ken iemand die fanatiek wedstrijden reed en die vertelde mij dit:
Die had altijd met de voorlezer afgesproken dat als ze op het verkeerde been zit dat die dan even kuchte.
Dit kan natuurlijk alleen als die persoon kan zien of je op het goede been rijd

stalleke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:27

Dat kuchen ken ik idd ook
Maarja start nu L2 dus hoef niet meer licht te rijden
Verder bij gebroken lijn 5 meter, als je in de hoek wend richt je dan op de A of de C

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:31

Kuch kuch!! Haha, dat deed ik ook altijd. Tot mijn vader dat niet kon zien.

Ik ben laatst blijven lichtrijden, omdat mijn paard nog niet helemaal bevestigd was in het doorzitten, niemand zag het hoor! Je kunt zoveel trucjes bedenken!

bietjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 11:49

haha wel raar dat ze dat niet zagen dan

anneliesdj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:54

Ik heb zelf een heel heet paardje en tijdens de proef wil ze nog weleens wat te heet worden. Ik kriebel haar dan over haar schoft om haar rustig te krijgen/te kalmeren, heb er nog nooit commentaar op gehad.

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:56

met gebrokenlijn 5m, schuin naar de C of A rijden,, (als je snapt wat ik bedoel)
en met een gebroken lijn 10m net doen alsof je gaat handveranderen en dus naar de letter kijken waarna je toe rijd (als je van handveranderd)

beetje vaag uitgelegt,,

HocusTivoli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 12:14

Met hals laten strekken stiekem iets eerder beginnen. Dan heb je net iets meer tijd om de hals goed op lengte te krijgen.

EsSther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 07:18

ik wist vroeger van de zenuwen niet meer wat links of rechtsom was, ik had met een pen de Letter L op mijn hand geschreven. beetje zonde van de witte handschoen!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:55

Ziiggy__ schreef:
en met een gebroken lijn 10m net doen alsof je gaat handveranderen en dus naar de letter kijken waarna je toe rijd (als je van handveranderd)
Nee dus.
beetje vaag uitgelegt,,

Lielle schreef:
Bij de gebroken lijn tot X richt je op de middelste letter aan de overkant (B of E dus) zodat je mooi de ruimte hebt om de wending op X op tijd in te zetten en vloeiend te rijden. Als je gewoon de diagonaal pakt, ben je altijd te laat.

RuizSoler

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:49

Uhm.. Goed kijken naar de manen aan welke kant ze zitten *ik weet het verschil tussen links en rechts meestal niet * en uhm.. inderdaad de trucjes over gebroken lijnen zijn al gezegd.. Voor de middendraf pasje verzamelen zelfde met de middenstap.. over de schoft kriebelen als die heet word.. als dat niet helpt; "prrrr..." zeggen. voordat die stil moet staan.. "hoo, paardje lief" zeggen.. haha en zo kan ik nog wel doorgaan. Ik rij in de proef net zoals thuis eigelijk en heb er nog nooit commetaar op gehad. Wel positief commetaar van de jury! Dus blijf het lekker doen