ringen bouwen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nujaro

ringen bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 08:27

Heej mensen
Wij hebben bij ons op de manege regelmatig wedstrijden enz. maar dan is het iedere keer weer een hele klus om de ringen op te zetten want de ring moet niet scheef zijn Het lukt ons iedere keer wel weer goed om alles netjes recht te krijgen, maar het duurt wel een tijd voordat we eindelijk alles hebben opgezet Daarom is mijn vraag:
Wat is de snelste manier om recht ringen te bouwen

Ik ben benieuwd of er mensen zijn die me hierbij kunnen helpen

Anne_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:34

Goh ik zit ook in de evenmenten commisie van onze vereniging maar de mannen doen dat altijd

Ik geloof dat ze er wel een trucje voor hebben hoor, ze zijn opzich best snel klaar,,

Als je een lang touw hebt kun je dat alvast op de goede plaats leggen...
Dat verschuift makkelijker dan een hele ring en dan kun je als dat touw goed ligt de ring erboven bouwen..

Als je de hoeken al recht hebt staan zijn de tussenliggende planken makkelijk te plaatsen..

Tot zover tips van een leek!

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 08:46

dankjewel

Quidou

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:25

idd ik help bij ons met Concours Agterberg ook vaak met ringen leggen
en recht is idd niet zo makkelijk maar wij doen het ook met een touw.. de hoeken worden met paaltjes van te voren al neergezet en dan hoeven wij alleen nog daar een touw tussen te spannen en dan de hekjes ertussen te zetten dat gaat het makkelijkst

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 14:38

Quidou schreef:
idd ik help bij ons met Concours Agterberg ook vaak met ringen leggen
en recht is idd niet zo makkelijk maar wij doen het ook met een touw.. de hoeken worden met paaltjes van te voren al neergezet en dan hoeven wij alleen nog daar een touw tussen te spannen en dan de hekjes ertussen te zetten dat gaat het makkelijkst

ja, maar hoe bepalen jullie waar de hoeken dan komen?

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 15:16

Je neemt een heel lang touw, die leg je uit op de grond waarlangs een van de zijden van de ring komt te liggen. Vervolgens neem je 2 linten van 20 meter, 2 linten van 40 meter. Op elke hoek van het lint maak je een lus waardoor je een pen steekt. Dus je hebt dan 4 pinnen nodig. Zo heb je al een basis rechthoek van 20 bij 40 meter. Dan heb je nog twee linten nodig voor op de diagonalen. Ook aan de uiteinden van deze linten maak je een lus waardoor die pin loopt. Uiteindelijk heb je een rechthoek met twee diagonalen. Vervolgens heb je 4 mensen nodig. Persoon 1 pint 1 hoek langs het touwtje in de grond en de overige 3 personen gaan zodanig lopen tot alle linten straks op de grond liggen. Voila, een dressuurring van 20 x 40 meter is gelegd. Tenslotte nog hekjes en bordjes plaatsen en je bent klaar. Werkt superhandig.

nujaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 15:20

karijn schreef:
Je neemt een heel lang touw, die leg je uit op de grond waarlangs een van de zijden van de ring komt te liggen. Vervolgens neem je 2 linten van 20 meter, 2 linten van 40 meter. Op elke hoek van het lint maak je een lus waardoor je een pen steekt. Dus je hebt dan 4 pinnen nodig. Zo heb je al een basis rechthoek van 20 bij 40 meter. Dan heb je nog twee linten nodig voor op de diagonalen. Ook aan de uiteinden van deze linten maak je een lus waardoor die pin loopt. Uiteindelijk heb je een rechthoek met twee diagonalen. Vervolgens heb je 4 mensen nodig. Persoon 1 pint 1 hoek langs het touwtje in de grond en de overige 3 personen gaan zodanig lopen tot alle linten straks op de grond liggen. Voila, een dressuurring van 20 x 40 meter is gelegd. Tenslotte nog hekjes en bordjes plaatsen en je bent klaar. Werkt superhandig.

wat voor soort linten gebruiken jullie want bij ons ging het rekken en dan kwam er weer teveel verschil

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:02

Beoband, na gebruik op een klos oprollen zonder vouwen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: ringen bouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 07:54

En de diagonalen nameten of die kloppen!

karijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 09:41

Dat sowieso. Maar dit is een relatief snelle manier om ringen te leggen die ook recht zijn.