Kur op muziek, hoeveel gesproken tekst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olrike

Kur op muziek, hoeveel gesproken tekst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 12:49

Hallo medebokkers,

nadat ik gisteren mijn nieuwe kur heb gehoord ben ik gaan twijfelen. In mijn kur is het galopgedeelte met nogal wat gesproken tekst.

Het gaat hier om een zin die telkens word herhaald. Opzich best wel leuk, maar of het mag weet ik eigelijk niet zo goed.

Kunnen jullie mij daar misschien duidelijkheid over geven!

Alvast bedankt.

Groetjes Sanne

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 13:12

Er staat in het regelement niets over 'tekst' in muziek, keuze is dus geheel aan jou. Of het klinkt en gewaardeerd wordt is een 2e natuurlijk, maar het mág wel!

Olrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 13:16

Zelf vond ik het niet zo leuk, het ging over het liedje van La Isla Bonita van Madonna. De andere twee liedjes van madonna zijn namelijk wel heel leuk, maar deze vind ik eigelijk wel iets te "hawai" achtig.

Lijkt me dan dus misschien verstandig om het niet te doen.

Misschien nog tips?

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 16:28

Olrike schreef:
Zelf vond ik het niet zo leuk, het ging over het liedje van La Isla Bonita van Madonna. De andere twee liedjes van madonna zijn namelijk wel heel leuk, maar deze vind ik eigelijk wel iets te "hawai" achtig.

Lijkt me dan dus misschien verstandig om het niet te doen.

Misschien nog tips?

De meeste muziek is toch wel instrumentaal te vinden?

Olrike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-06 17:09

Was dat maar waar Talented, maar er is nauwelijks muziek instumentaal te vinden. (of ik zoek op de verkeerde plekken)

Wanneer jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag!

Groetjes Sanne

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 17:25

Olrike schreef:
Was dat maar waar Talented, maar er is nauwelijks muziek instumentaal te vinden. (of ik zoek op de verkeerde plekken)

Wanneer jullie nog suggesties hebben hoor ik het graag!

Groetjes Sanne

Mijn kur is ook in de maak, en heb in eerste instantie zelf naar muziek gezocht en vond écht veel nummers instrumentaal hoor! Via limewire...

JKiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:46

Hoi Olrike

Ik wil Remember niet in twijfel trekken maar ik was vorig jaar op Jumping Amsterdam waar Anky van Grunsven vertelde hoe ze muziek uitkoos bij haar kür en toen vertelde ze dat gezongen of gesproken tekst niet was toegestaan.
Maar ik denk dat Remember wel gelijk heeft omdat het niet in het reglement staat. Ik zou het gewoon doen!

Instrumentale muziek is vaak te vinden bij orkesten, zoals het Nederlands symfonie orkest.
Vorig jaar werden er bij de küren op Jumping Amsterdam een heleboel liedjes van Queen gebruikt die door een orkest gespeeld waren. Die hadden dus een cd uitgebracht met die nummers instrumentaal.

Het leuke was dat het wel herkenbaar bleef.
Ik hoop dat je kür goed gaat!

SaskiaKur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 16:48

Ik denk dat het opzich geen kwaad is, want Anky doet het tenslotte toch ook?! Er inderdaad veel instrumentale muziek te vinden, je moet het alleen goed zoeken, net als Talented zoek ik ook instrumentale muziek op Limewire!

Tooske

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 20:23

Als je een officiele kür start( Dus op een officiele KNHS wedstrijd)
Dan mag er GEEN gesproken tekst inzitten!

Ik heb al 2 keer een kür laten maken en dat is niet toegestaan!

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 07:28

Tooske schreef:
Als je een officiele kür start( Dus op een officiele KNHS wedstrijd)
Dan mag er GEEN gesproken tekst inzitten!

Ik heb al 2 keer een kür laten maken en dat is niet toegestaan!

In het intro mag sowieso gesproken tekst zitten. En tijdens de kur zelf mag het ook, maar tot op zekere hoogte. Welke hoogte dat is, dat kan ik niet precies zeggen, maar dat moet je zelf ongeveer inschatten. Af en toe een woord of een geluid door de muziek heen, moet kunnen, maar een nummer wat geheel wordt mee gezongen is te veel van het goede !