Wedstrijden rijden ondanks beperkingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LiNDz

Wedstrijden rijden ondanks beperkingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-06 13:16

Hoi Allemaal,
Ik zou dolgraag wedstrijdjes (zowel manege-onderlinge als echte wedstrijden voor punten) willen rijden.
Ik ben zelf 21, en heb een ruim grote D pony (pas er nog prima op, ben zelf ook niet zo groot )

Probleem is, ik heb geen trailer En die zit er ook niet aan te komen. Mijn ouders hebben geen zin er 1 voor me aan te schaffen en ook niet om me rond te rijden op wedstrijden.
Een manege bij me in de buurt organiseert 1 a 2x in het jaar een enkel wedstrijdje, waar ik gewoon te paard naartoe ging, maar ik zou er graag meer rijden!

Hoe pak ik dit aan?
In de buurt zijn er wel stallen en manege's op redelijk rij-afstand (c.a. half uurtje rijden, 3 kwartier)
Maar ik heb geen idee of deze (onderlinge of officiele)wedstrijden organiseren, en of ik daar zo met mn pony aan mee kan doen?

Ik zou dan nog een startkaart e.d. aan moeten vragen, maar daarvoor moet ik eerst weten of het wel in de buurt kan natuurlijk

Gewoon alle maneges afbellen om te vragen?
Of is er ergens een soort Regio-kalender?

Alvast bedankt!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:17

Kun je zelf niet gaan sparen voor auto, rijbewijs E en een trailer (evt huren)

MirandaMalik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 13:58

Als je lid bent van een vereniging krijg je het blad thuis waar alle wedstrijden instaan.
Misschien kun je die even lenen van iemand zodat je kunt kijken wat en hoevaak je kunt rekenen op een wedstrijd in de buurt.
Als ze op een paar locaties regelmatig wedstrijden organiseren kun je best veel wedstrijden rijden.
Ook zou je kunnen regelen dat je met iemand mee kan rijden, er zijn meestal wel mesen die ook met de trailer naar dezelfde wedstrijd gaan.
Succes alvast!

Moska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 16:12

kijk anders eens voor de regiokalender op de site van de knhs, daar staan de meeste wedstrijden wel op. En wat betreft geen auto en trailer. Die heb ik ook niet (wel een auto, maar die mag niet trekken). Ik rijd tegen vergoeding met iemand mee en we helpen elkaar op de wedstrijden. Dus het kan wel! Informeer eens bij een vereniging, wie weet zit er iemand tussen of plaats een oproepje op internet.

chelsea82

Re: Wedstrijden rijden ondanks beperkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:58

Kijk eens op de site van de knhs.
www.knhs.nl
Daar kun je een wedstrijdkalender vinden en kun je precies zien of er bij jou in de buurt veel wedstrijden georganiseerd worden.
op startlijsten.nl staan ook veel vraagprogrammas en een wedstrijdkalender.

chelsea82

Re: Wedstrijden rijden ondanks beperkingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 17:59

Misschien kun je mee rijden met een vriendin ofzo.Dat je gezellig samen op concour gaat.

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 11:33

wordt nogal prijzig als je zelf je auto, trailer en rijbewijs be moet gaan bekostigen en dat voor een paar wedstrijdjes.

voor de verre wedstrijden(endurance) huren wij een 2 paards vrachtwagen voor nog geen 100 euro per dag.

voor die paar keer ga ik echt niet moeilijk doen zelf een vrachtwagen of trailer te kopen.

maar wie weet als je op 1 van die wedstrijden rijd kom je met iemand in gesprek die nog wel een ponie mee kan nemen

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 22:59

Komop zeg je bent 21 je moet er wel wat voor over hebben. Ik neem aan dat je je B rijbewijs al hebt, dan zou ik gaan lessen voor E. Wordt zoiezo al makkelijker als je zelf een auto met trailer mag besturen.

gabyfedde

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-06 09:47

Je bent 21. Wat houdt je tegen om zèlf voor een trailer te gaan sparen?

Dickie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 21:16

Als de auto van je ouders in principe wel een trailer (al is het maar een éénpaards) mag trekken, is het het slimste om eerst je B-E te gaan halen. Dan kun je eigenlijk meteen gaan inschrijven en meedoen, dan huur je een trailer als je die nodig hebt. Van daar uit komen misschien vanzelf weer contacten waar je samen mee op concours kunt en bovendien kan je ondertussen sparen voor een eigen trailer.

En kan je niet wat paarden van je stagebedrijf uit gaan brengen? Daar leer je nog het meeste van denk ik.

LiNDz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-06 13:18

Charos schreef:
Komop zeg je bent 21 je moet er wel wat voor over hebben. Ik neem aan dat je je B rijbewijs al hebt, dan zou ik gaan lessen voor E. Wordt zoiezo al makkelijker als je zelf een auto met trailer mag besturen.

Omdat ik zelf mn opleiding paardenhouderij betaal, auto wegenbelasting, benzine, verzekering, (en de normale dingen zoals ziektekosten verzekering) en dan ook nog een trailer kopen + E rijbewijs + wegenbelasting + wedstrijdgeld + meer benzine?

Dat ik 21 ben wil niet zeggen dat ik een fulltime baan heb waarmee ik 100euro dag verdien

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:15

Je hoeft ook niet alles tegelijk te doen, een E rijbewijs zou al een begin zijn. Voorzover ik weet krijg je ook studie financiering en een ov dus je auto is gewoon luxe.
Ik vind het heel logisch dat je ouders (zeker als ze niets met paarden hebben) dit soort dingen niet voor je aanschaffen (gelukkig heb ik geboft en doen mijn ouders het wel).

Op de site van de knhs is een wedstrijdkalender te zien, daar kan je kijken over er wedstrijden op loop afstand zijn, maar als het regent ed. is het natuurlijk niet altijd ideaal.

Dennis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-06 14:17

Ik heb dan wel het geluk dat mijn zusje en ik samen een trailer uit de erfenis van mijn oma gekregen hebben. Maar ik heb meteen m'n E gehaald toen de mogelijkheid er was.

Al zou je je E halen, dan zou je hoogst waarschijnlijk wel ergens een auto kunnen lenen en een trailer kunnen huren. Dan ben je al een stuk goedkoper uit dan de boel meteen zelf aan te moeten schaffen . Gewoon stapje voor stapje.

Als je nu roept dat je het niet kan betalen kan je dat over 10 jaar ook niet. Het hoeft niet allemaal in 1x.