Nu hadden ze hem meer aan de kant gelegd, dus kon ik er niet langs. We komen dus vrolijk bij A binnen, gaan vervolgens nog wel een heel klein stukje voorwaarts na het groeten, maar ver kwam ik niet. Vreselijk kijken en achteruit lopen en nooit meer die kant op willen, hoezo van hand veranderen bij H, ik kon daar nooit meer komen, op een gegeven moment maar op de A/C lijn omgedraaid en daar vandaan nog een stukje uitgestrekte draf naar de andere kant, een 2, heel terecht. Helaas bleef hij de hele proef weigeren om die kant op te gaan dus was echt een drama. Ik ken hem echter en kon er alleen maar hard om lachen, hij is zo en als hij iets echt eng vind laat hij zich niet overtuigen. De jury zag er alleen de humor niet van in, die keek echt niet vrolijk.
Goed ik weet het, je hoort in de Z2 je paard onder controle te hebben en dat had ik niet, dat lukt me echt niet als hij zo bang is. Toch draaide hij geen moment echt door, dus dat is al een hele winst.
De jury had me makkelijk uit kunnen bellen, want hij ging zeker meer als 20 seconden alleen maar achteruit, en dan had ik 2 verliespunten gehad, maar dat heeft hij niet gedaan, dat was erg aardig.
Ik had 138 punten en 135 is een verliespunt, en dat had het ook best mogen zijn hoor. Een paard in de Z2 die zo ongeveer alleen maar achteruit loopt is niet echt zoals ze het in de boekjes bedoelen.
Later stond ik hem nog even te laten kijken naar andere enge dingen, en toen belde de jury dat de volgende combinatie kon starten. Met een belletje dus, en toen had ik bijna een springpaard, hij nam een hele grote sprong naar voren, kwam toen voor de hekjes te staan en ik dacht dat hij erover heen zou gaan, dus hand mee en maar een beetje meezitten, zodat hij in ieder geval zou zien waar hij overheen ging, voor hij zijn benen brak, maar hij besloot het toch maar niet te doen. Saved by the bell, oh nee juist niet

Het blijft een aparte, die rooie van mij. Mijn onderschrift laat ik nog maar een tijdje staan.