voorbereiding eerste wedstrijd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

benangelique

voorbereiding eerste wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:11

zo, de knoop is doorgehakt. op 28 mei ga ik voor het eerst starten.
Hoe kan ik mezelf hier het beste op voorbereiden? Noob is al wel het een en ander gewend, maar ik moet er voor zorgen dat ik rustig blijf. Is het misschien wat om aan die Bach-druppels te gaan? Waar moet ik allemaal aan denken en kan ik al van te voren doen, zodat het wat rustiger wordt in mijn hoofd?

geluksvogel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:17

bach bloesem remedies zijn echt goed! ik rijd geen wedstrijden maar mijn moeder doet BBR en het helpt altijd met dingen zoals toetsen en voor je rijexamen (mijn zus) heerlijk. gewoon 4 druppels 3 x per dag op je tong. neem wel de goede. ik weet wel dat het goed is voorals je rustig wil worden, gewoon even in Bv de auto gaan zitten en dan je handen op je ogen en dan je slapen. en zo steeds veder naar benenen gaan zoals buik en dan ben je ultiem ontspannen. probeer maar

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:19

dank je wel geluksvogel! normaal ben ik niet zo van de druppeltjes e.d. maar aangezien ik me nu al druk loop te maken denk ik dat ik er toch echt aan moet geloven. Ook goed inderdaad om je kort voor het opstijgen even terug te trekken.

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 19:20

hoe lang begin je trouwens van te voren met druppels?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:29

Niet te veel tegen jezelf gaan lopen zeggen dat je zo zenuwachtig bent.

Noukie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:40

rustig van tevoren een duidelijke planning maken, met een beetje speling.
Dat je voor jezelf heel duidelijk weet wat je wanneer gaat doet en daar je ook aan houden.
Desnoods een week van tevoren al een lijstje maken met alles wat mee moet. Iets vergeten kan veel onnodige stress veroorzaken.

En verder gewoon lekker genieten. Rustig aan, zorgen dat je de tijd hebt en je eigen planning volgen.
Ik ben gelukkig vrij relax op concours, maar ook omdat ik gewoon heel gestructureerd bezig ga. Dan weet ik ook zeker dat vrijwel alles goed loopt en kan ik me concentreren op datgene dat belangrijk is.

Jacqueline4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 09:02

Succes,
Maak je zelf niet al te druk. Heb er vooral plezier in....

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 09:31

bedankt voor alle tips; rustig blijven is inderdaad het allerbelangrijkste!

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:42

inderdaad, ontspannen blijven.
Mijn eerste wedstrijd was een ramp! ik was heel erg zenuwachtig en stond heel erg te shaken, daardoor werd mijn pony ook nerveus. Ik zat er al en uur van te voren op, was natuurlijk helemaal niet nodig, haha maar daardoor werd ik wel meer ontspannen. Ook heb ik veel geoefend..
een lijstje maken van wat er allemaal nodig is is ook wel handig!
ik was bijv. de kalkoenen vergeten
succes ermee!

miss_piggy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:48

Iedere keer als je je iets herinnert wat je moet meenemen: op een lijstje zetten. Je kan een lijstje standaard op stal legghen voor als je je iets herinnert. Dat volledige lijstje kan je dan helemaal aflopen en weet je zeker dat je alles hebt. Je kan dat ook voor volgende wedstrijden gebruiken..

Een vriendin was haar zadel vergeten op een endurance-wedstrijd. Toen stond er gelukkig een zadelmaker voor endurance-zadels. Daarvan mocht ze een zadel lenen!!

Rustig maar, alles komt goed.
Er gebeurd toch geen wereldramp als je bijv. een verliespunt rijd?? En dan nog, dat gebeurt ook hartstikke weinig!!

Succes!!

kus
anke

benangelique

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-06 11:08

Jullie weten me wel op de peppen hoor! Lijstje ga ik maar bijhouden inderdaad, dit moet volgens mij een hoop rust brengen.
Morgen ga ik naar de ruitersportzaak, eindelijk de wedstrijdoutfit kopen!