Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
.

Apple schreef:Hummmmm. Ik hoorde toch echt verhalen dat er bepaalde jurys zijn die je in het buitenseizoen gewoon niet laten starten als je inentingen om het jaar zijn ipv om het halve jaar.
Lijkt me toch niet dat een jury eigenhandig de reglementen strenger mag stellen
MISTRAL94 schreef:Die van mij krijgen 1 keer per jaar hun enting. Volgens onze dierenarts is het gewoon geldklopperij, als ze vaker geent moeten worden. Ik heb er trouwens niks over gehoord dat het 2 keer per jaar zou moeten

Sammie schreef:MISTRAL94 schreef:Die van mij krijgen 1 keer per jaar hun enting. Volgens onze dierenarts is het gewoon geldklopperij, als ze vaker geent moeten worden. Ik heb er trouwens niks over gehoord dat het 2 keer per jaar zou moeten
Geldklopperij of veiligheid voor je paard. Het is algemeen bekend dat de laatste paar maanden van de enting het niet voldoende of genoeg meer is, daarom raad men aan om het 2x per jaar of om de 9 maanden te doen. Enting is momenteel verplicht om de 11 maanden.
Een jury mag zeker geen eigen regels hanteren.
MISTRAL94 schreef:Worden wij mensen ook elk jaar ingeent tegen allerlei ziektes? Nee dus.
kvika schreef:eigelijk vergiftig je dan je paard !!??

Gerrie schreef:De entstof doet zijn werk ong 8 a 9 maanden is mij ooit verteld.
Noukie schreef:Apple: vorig jaar maart of april oid heeft een secreatariaat ook eens tegen mij gezegd dat ze om het half jaar moesten. Zou volgens hen in de P&S gestaan hebben enz. Ze deden erg moeilijk en ik had volgens hun mazzel dat ik nog mocht starten.
Ik had zelf ook zoiets van volgens mij zitten jullie fout en niet ik, dus toen alles opgezocht en het bleek inderdaad een leuk verzinsel. Kennelijk zijn er mensen die dit nog steeds nodig vinden te roepen. Het is voorlopig gewoon zo dat 1x per 12 maanden voldoende is. Ik doe zelf meestal om de 10 mnd.
.