Wedstrijden gaan starten.. Maar heb er geen verstand van...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anders_Amigo

Wedstrijden gaan starten.. Maar heb er geen verstand van...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 13:38

Hoi Hoi,

Ik wil wedstijden gaan rijden. Maar ik zit op geen ponyclub.

Ik heb ook nog nooit wedstrijden gereden ( Vroeger onderlinge op de manege )

Maar ik wil officieel gaan rijden dan.

Maar ik zou niet weten hoe je je moet opgeven voor wedstrijden en hoe dat allemaal werkt...

En als het aan leeftijd en paard ligt waar je moet beginnen ..

Wie kan me er een beetje door heen helpen ..

chelsea82

Re: Wedstrijden gaan starten.. Maar heb er geen verstand van

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:38

Er is een informatieboekje van de KNHS waar al deze dinegn in staan.Volgens mij heet het, op wedstrijd gaan.Die zou je kunnen downloaden van de site of aan kunnen vragen.

Het ligt er ten eerste aan hoe oud jij bent.Je mag tot het eind van het jaar waarin je 18 wordt bij de pony's rijden.Daarna moet je bij de paarden starten.Maar je mag met 12 jaar al bij de paarden starten.

Doordat je nog nooit gestart hebt moet je in de B dressuur beginnen.Je mag pas springen als je eenw instpunt in de dressuur hebt gehaald.

Je moet lid zijn van een ponyclub of rijvereniging.Via je vereniging vraag je een startkaart en startcoupons aan.Dit zijn je startbenodigheden om wedstrijden te starten.Ook moet je paard in het bezit zijn van een paspoort.

Als je een startkaart e.d. hebt dan krijg je ook het blad paard&sport thuis gestuurd.Hier staat een wedstrijdkalender in.Ook staan er op internet wedsrijdkalenders.Je kan dan telefonisch of via de mail opgeven voor een wedstrijd.Je krijgt dan vaak het adres van het secretariaat zodat je de coupons op kunt sturen.Er zijn verenigingen die dit soort zaken voor je regelen, maar tegenwoordig moet je steeds vaker zelf opgeven.

Op concours moet je eerst betalen.Vaak krijg je dan een startbewijs.Deze geef je af aan de ringmeester als je omgeroepen wordt om naar de ring te mogen.

Je moet ook in het officiele wedstrijdtenue rijden.Tenzij je in een ponyclubtenue rijdt.Hier kun je meer over vinden in de reglementen.

Ik denk dat je zo aardig wat dingen weet.Ga anders eens met iemand mee op concours.Kun je kijken hoe alles gaat.En lees de reglementen eens door, daar staan ook wat belangrijke dingen in.Die kun je ook op de site van de knhs bekijken.

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:30

Bedankt! Je hebt me goed geinformeerd. Ik word 21 juli 18 jaar. En ik wil met een Tuigpaard gaan starten.

Ik ga even informeren naar rijverenigingen bij ons in de buurt enzo..

Colandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 18:33

Probeer eerst is een oefenwedstrijd bij een club!!

XX

Anders_Amigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 18:54

twis_shets schreef:
Probeer eerst is een oefenwedstrijd bij een club!!

XX

Moet ik eerst een club hebben..

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 07:29

In de FAQ bovenaan staan veel nuttige tips.