Bij wie staat er ook hengst ipv ruin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

Bij wie staat er ook hengst ipv ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 10:19

Onze Ulysses is dus gewoon een ruintje maar op de startkaart staat hengst.
We weten zeker dat ik ruin heb ingevuld op de aanvraag( kopie heb ik nog) en eerlijk gezegd had ik het idee dat er veel meer ruinen als hengst op de wedstrijden meelopen?
Maar is dat wel zo?

En belangrijker, moet ik het laten wijzigen( we rijden al een jaar als hengst rond en nog nooit is er ook maar een opmerking over geweest)

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:02

Staat er op je paspoort nog hengst misschien? Dat heb ik nl. ook gehad, er zat nog een veulenpapier bij zeg maar, op de startkaart stond ruin maar op het paspoort hengst. Misschien hebben ze het rechtstreeks van het paspoort overgenomen?
Ik las op Bokt dat het bij controle wel problemen op kan leveren.

Claudjeambam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:07

Op mijn startkaart staat ook hengst ipv ruin. Kan het laten veranderen, maar heb ook gehoord dat het niet zoveel uitmaakt. Weet het eigenlijk niet, maar heb het zelf nog niet laten veranderen.

chelsea82

Re: Bij wie staat er ook hengst ipv ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 14:44

Ik had een hengst die inmiddels geruind is.
Ik heb in mijn paspoort bij de pagina aftekeningen door de dierenarts een wijziging laten aanbrengen.Daar is een ruimte voor.Hij heeft daar de datum van castreren vermeld.Zo hoef je dus niet een heel nieuw paspoort aan te vragen.Uiteraard heb ik mijn startkaart ook laten wijzigen, je krijgt dan wel een nieuwe startkaart.Maar dat is niet zo duur, een paar euro wijzigingskosten.

Heb vorig jaar iemand in de ring gehad waar ook hengst op de startkaart stond.Maar ze reed met een ruin in de ring.Ik heb haar wel de ring uitgehaald.De documenten waren tenslotte niet correct.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:18

Dan laat je de jury toch even onder zijn staart kijken

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 17:41

Nou ik heb meerdere hengsten op papier terwijl ik er echt maar eentje echt als hengst uitbreng op de wedstrijden. Er is nog nooit naar gevraagd. Ik had mijn startkaarten meestal al voor de beestjes met de billen (uhhh ballen) bloot moesten en ik laat het eigenlijk altijd maar zo. Dat heeft naar mijn inziens niets te maken met papieren niet in orde. Ook gebeurd het idd wel als ik ruin invul op de aanvraag dat er toch hengst staat. So What..... hij was toch hengst......

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 05:55

Ik ben dus niet de enige die ruin opgeeft en een hengst terugkrijgt!

Maar ik schrik ervan dat Chelsea82 je ervoor uitsluit. Misschien toch maar eens navragen aan de KNHS of dat wel de bedoeling is.

FrankavdT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 12:54

Voor de startkaart van mijn jonge paard aan te vragen heb ik het paspoort gekopieerd, opgestuurd, enz enz. Daarin stond dat hij nog hengst was, hij is sinds een paar maanden ruin.
Een aantal weken geleden reed ik met hem op wedstrijd. Nadat ik gereden had, moest mijn vader (die voorlas) bij de jury komen, er stond hengst ipv ruin. Ik moest het gewoon even laten veranderen bij de KNHS, hij deed er niks mee.

Meteen maar even de startkaart van mijn andere paard (die met zijn 6 gecastreerd is) onder handen genomen, want daar stond ook nog ruin op. Verder nog nooit iets gehoord of vragen gehad betreft ruin/hengst.

Ik vind het dan ook heel erg flauw van Chelsea82 om daarvoor iemand de ring uit te zetten om de reden: de documenten kloppen niet... als er stond vos en hij was bruin ok, dan klopt er iets niet, maar betreft ruin/hengst iemand de ring uit te zetten... erg flauw.

Iepke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:15

Ik heb het nu ook bij 2 paarden gehad..Op de ene startkaart klopt mn telefoonnummer en geslacht van het paard niet, die heb ik laten veranderen en op de laatste nu staat ook hengst ipv ruin. Maar dat paard heb ik nog niet gestart.
Denk dat je wel problemen gaat krijgen als je nog geen hengst mag uitbrengen op wedstrijden, omdat je daar L2+1 voor moet zijn geweest.
(Tenminste...dat denk ik hoor, weet het niet zeker )

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:31

amondi schreef:
Ik ben dus niet de enige die ruin opgeeft en een hengst terugkrijgt!

Maar ik schrik ervan dat Chelsea82 je ervoor uitsluit. Misschien toch maar eens navragen aan de KNHS of dat wel de bedoeling is.

Nou dat lijkt mij dus niet de bedoeling, maar als je het weet ben ik erg nieuwsgierig. We hoeven als jury niet eens de papieren meer te controleren. Dan lijkt me dit dus niet de bedoeling dat een jury dan iemand uitsluit wegens papieren en zeker als er hengst staat ipv ruin.
hmmmm ik ben benieuwd wat de knhs zegt...

Sjuulie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 10:46

Ik ben heel lang met mijn pony onder "hengst" gestart. Niemand heeft er ooit wat van gezegd. Was wel van plan het te laten veranderen. Bij zijn nieuwe bazin staat hij wel als ruin op de startkaart. Denk dat het gewoon een foutje van de knhs is.

Kajanus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:11

Ik vind het ook ergggg flauw om iemand daar voor uit te sluiten, moet je weer extra kosten gaan maken om het te veranderen.. wees blij als jury dat je een ruin in de ring hebt en geen hengst
Maar ben inderdaad wel benieuwd wat de KNHS er van zegt..

Bren79

Re: Bij wie staat er ook hengst ipv ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 22:35

Ik heb een keer net andersom gehad dat er ruin stond ipv hengst en heb meermalen er last van gehad dat namen verkeerd zijn geschreven of van mijzelf of die van de paarden/pony´s ik bleef maar bellen en terugsturen

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-06 17:55

Heb ik ook gehad, mijn ruin, was op de startkaart nog hengst, maar had dit zelf niet door. Bij een chipcontrole kwamen ze erachter en heb het toen meteen laten veranderen.