hoe hoog zijn hindernissen in de b?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

neetje86

hoe hoog zijn hindernissen in de b?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 22:19

heb even een vraagje (misschien een beetje )
hoe hoog zijn hindernissen in de b? en moet ik met mijn haflinger tussen de paarden (ben 20) en is dit te doen?
wil heel graag gaan springen met dr maar weet niet of dat wel lukt...
alvast bedankt!

chelsea82

Re: hoe hoog zijn hindernissen in de b?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:27

Je moet inderdaad gezien jou leeftijd tussen de paarden springen.
Bij de paarden is een B parcours 1 meter en de barrage 1.10 meter.Er kan wel eens zwaar gebouwd worden dat er soms een paar hindernissen tussen zitten die ietsje hoger zijn.

Bij ons op stal is een meisje die springt met haar haflinger bij de pony's in de L.Dat is 90cm tot 1 meter.Die pony springt leuk, is heel fanatiek, maar hoger zal niet gaan.Daar is het ook niet echt het type pony voor.Net als een fries.Je kan er wel wat mee springen, maar een springwonder wordt het niet.

Realiseer je wel dat er bij de paarden, ook in de klasse B, wel eens pittige parcoursen kunnen staan.Ga anders eerst eens naar een oefenparcours, om te kijken hoe het daar gaat.Of start eerst een paar keer BB springen.Dat zijn springrubrieken die tegenwoordig op veel wedstrijden georganiseerd worden.Als voorbereiding op de klasse B.De hindernissen zijn ongeveer tussen de 70 en 90 cm.

neetje86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 22:32

ok heel erg bedankt! jetje 1m weet niet of ik dat wel durf das 43cm lager als mn pony is...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:40

Ik zou het je afraden om te gaan springen tussen de paarden. Een dubbelsprong wordt helemaal een probleem; die staat toch op 7 meter en een pony van 1.43 kan dat gat bijna niet dicht lopen.

NessaX

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 00:49

ik heb ook eens een wedstrijd gedaan, in b staan ze niet echt hoog hoor. kdacht tot 60 ofzo? nee?

ja weet het nietmeer kan ook 40 zijn ofzo.
want een haflinger is niet echt een springpaard.
dus je kan makkelijk B doen als je haf min 50 kan springe

diehdieh

Re: hoe hoog zijn hindernissen in de b?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:09

@ wallasliefje:

Dat was dan waarschijnlijk geen officiele springwedstrijd voor paarden hoor .
Want ook al is het een pony, hij moet dan wel meelopen met de paarden omdat zijn berijder boven de 18 is.
En de B voor paarden is inderdaad 1 meter.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:12