Kan ik zonder kalkoenen op gras met een zand ondergrond?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Kan ik zonder kalkoenen op gras met een zand ondergrond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 20:45

De smid heeft helaas nietdoorgekregen dat er schroefgaten in de ijzers moesten dus ik moet zondag springen zonder stiften.. DUs ik denk dat het alleen oefenparcours wordt, want L wordt een beetje link denk ik.. AL hoorde ik wel dat er onder het gras zand zit. Zou een L parcours als het droogblijft morgen en overmorgen kunnen zonder stiften? Of is het toch wat glad? Wie heeft er ervaring mee?

laida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:57

ken je niet iemand die quick settings heeft, zodat je die een keer kunt lenen.

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 20:58

wat zijn dat?:D

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:04

De grond is vrij droog, gewoon zonder rijden

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:02

Hoe kun je nou zeggen dat de grond droog is?? Dat weet je toch niet van een afstand? Het is voor elke bodem anders, dat ligt net aan de bodemsoort.. Ik zou niet gaan springen zonder stiften, ik ga nog niet eens dressuurrijden op een grasbodem zonder....

talented

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:46

Ritmisch schreef:
Hoe kun je nou zeggen dat de grond droog is?? Dat weet je toch niet van een afstand? Het is voor elke bodem anders, dat ligt net aan de bodemsoort.. Ik zou niet gaan springen zonder stiften, ik ga nog niet eens dressuurrijden op een grasbodem zonder....

Het heeft toch niet veel geregend?

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:07

talented schreef:

Ligt er net aan waar je woont! Hier zijn nog stukken vrij soppig van de regen van de voorgaande weken, al zit ik niet op een zandgrond.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:15

Gewoon gaan, kijken en beoordelen. Die van mij loop dit jaar ook L zonder ijzers. Als het link glad is, niet doen, maar eerlijk gezegd valt het inderdaad als het droog geweest is best mee.

karlijnd

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:29

ik heb haast nooit met kalkoenen gereden. het paard dat ik nu heb is als we aankomen op het wedstgrijdterrein zo zenuwachtig dat ik ze niet een in gedraaid krijg. doe nu ook geen verdere pogingen meer. quick settings zijn kalkoenen die je aan de ijzers vast kan draaien zonder stol gaten.

Ritmisch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:02

talented schreef:
Ritmisch schreef:

Bij ons dus wel! Bovendien is het bij elke bodemsoort anders hoeveel regen die kan hebben... De een is bij een buitje al glad, de ander pas na een dag regen...

miss_penny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 13:09

Ik zou het niet doen. Beter voorkomen dan genezen, dan maar 1 keertje wedstrijd overslaan. Zeker met springen kan een paard snel het vertrouwen kwijt raken.

alexandra15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-06 15:29

Miss_penny: Heb ik vandaag inderdaad gedaan