Veel winstpunten nu met de nieuwe proeven...toeval?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sandyjorgen

Veel winstpunten nu met de nieuwe proeven...toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-06 20:33

Ik zal op startijsten eens wat uitslagen te bekijken en ik kreeg een beetje het idee dat er veel meer winstpunten worden gereden sinds de nieuwe proeven er zijn.
Vooral in het Z1 en Z2 viel mij op dat bijna iedereen of meer dan de helft winst had. Terwijl meestel in het Z alleen een derde of minder winst heeft.
Zou het kunnen dat de overgang naar een nieuwe regelgeving tijdelijk een hoger punten aantal veroorzaakt omdat de jury nog moet wennen?
Of is iedereen met aanvang van het buitenseizoen nou in eens zoveel beter gaan rijden??
Is dit iemand meer opgevallen.................

#Ymke#

Re: Veel winstpunten nu met de nieuwe proeven...toeval?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 21:02

Bij ons worden er juist minder winstpunten gegeven

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:26

bij ons was het laatst heel verschillend

Ragne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:21

Mij valt een beetje op dat het alles of niets is!
zowel veel winstpunten, maar ook verlies! en dat heb ik nooit zo gezien. Komt natuurlijk omdat de verliespuntengrens natuurlijk is opgetrokken naar 50%, waardoor er maar een verschil van 30 punten zit tussen winst en verlies (34 pt in Z). Ik denk dat sommige cijfers harder aankomen, zeker in de algemene cijfers.

Sjonniej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 09:20

Ik heb dan nog geen wedstrijden gereden maar wat Ragne zegt, vind ik alleen maar goed!
Sommige mensen zijn hun klasse inderdaad niet waard (om het even grofweg en kort door de bocht te zeggen) en die vallen zo vanzelf terug naar een klasse lager.
Terwijl vroeger bijna iedereen wel in het Z kon komen, als je maar lang genoeg reed, dan sprokkelde je je punten wel bij elkaar.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 20:23

Ik vind juist dat er minder punten worden gegeven juist en juist in het Z! Heb zelf de nieuwe proeven nog niet gereden, want mijn paarden zijn geblesseerd allebei , maar hier in de buurt worden weinig winstpunten uitgedeeld. Wat wel zo is is dat de meeste echt dik een winstpunt rijden en andere dik niet en dat is ook logisch omdat alles nu meer 1 geheel wordt in alle proeven. Maakt je paard steeds taktfouten dan vind je dat in je hele coupon terug en ook duidelijk in die laatste punten (die nu zwaar meetellen), maar loopt hij daarintegen heel netjes in de takt en regelmaat met een goede impuls dan vind je dat ook in je hele coupon en die vele laatste punten terug en scoor je gelijk hoog.
Ik vind het een erg goede verbetering deze proeven, want dit dwingt mensen om hun paarden in de volgorde van de basisbegrippen op te leiden en niet gewoon alleen maar in een krul trekken en sturen want dan komen ze zichzelf nu dus hard tegen!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 10:31

Ik hoorde laatst iemand zeggen die jureert dat ze juist tot de M1 milder was met haar punten om de mensen die beginnen te stimuleren voor de wedstrijden en vanaf de M1 ze juist wat strenger jureerde omdat voor hen de proeven makkelijker gemaakt zouden zijn *kuch*

Dat heb je met jurysporten...

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:44

Desire schreef:
Ik vind juist dat er minder punten worden gegeven juist en juist in het Z! Heb zelf de nieuwe proeven nog niet gereden, want mijn paarden zijn geblesseerd allebei , maar hier in de buurt worden weinig winstpunten uitgedeeld. Wat wel zo is is dat de meeste echt dik een winstpunt rijden en andere dik niet en dat is ook logisch omdat alles nu meer 1 geheel wordt in alle proeven. Maakt je paard steeds taktfouten dan vind je dat in je hele coupon terug en ook duidelijk in die laatste punten (die nu zwaar meetellen), maar loopt hij daarintegen heel netjes in de takt en regelmaat met een goede impuls dan vind je dat ook in je hele coupon en die vele laatste punten terug en scoor je gelijk hoog.
Ik vind het een erg goede verbetering deze proeven, want dit dwingt mensen om hun paarden in de volgorde van de basisbegrippen op te leiden en niet gewoon alleen maar in een krul trekken en sturen want dan komen ze zichzelf nu dus hard tegen!

Helemaal mee eens!
Ik geloof er niet in dat ze nu hogere punten geven om mensen te stimuleren dat ze wedstrijden gaan rijden. Je moet nu veel meer nadenken over wat je voelt en hoe je een overgang oid zal rijden. Ik vind de nieuwe proeven wel een verbetering maar er niet makkelijker op geworden.

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:51

#Ymke# schreef:

Bij ons ook

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:54

_tarja_ schreef:
#Ymke# schreef:

Bij ons ook

idd.. gelukkig heb ik er geen last van

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:04

sandyjorgen schreef:
Ik zal op startijsten eens wat uitslagen te bekijken en ik kreeg een beetje het idee dat er veel meer winstpunten worden gereden sinds de nieuwe proeven er zijn.
Vooral in het Z1 en Z2 viel mij op dat bijna iedereen of meer dan de helft winst had. Terwijl meestel in het Z alleen een derde of minder winst heeft.
Zou het kunnen dat de overgang naar een nieuwe regelgeving tijdelijk een hoger punten aantal veroorzaakt omdat de jury nog moet wennen?
Of is iedereen met aanvang van het buitenseizoen nou in eens zoveel beter gaan rijden??
Is dit iemand meer opgevallen.................

In de nieuwe Z proeven heb je toch neit meer met 180 WP of wel?
Heb je daar ook naar gekeken ?

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:19

MISTRAL94 schreef:
Desire schreef:

Helemaal mee eens!
Ik geloof er niet in dat ze nu hogere punten geven om mensen te stimuleren dat ze wedstrijden gaan rijden. Je moet nu veel meer nadenken over wat je voelt en hoe je een overgang oid zal rijden. Ik vind de nieuwe proeven wel een verbetering maar er niet makkelijker op geworden.

Dat is door een jurylid mijzelf verteld, waarom zou ik dat in twijfel trekken

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:16

Tja dat ligt dan echt aan dat jurylid, want ze willen juist de toestroom naar de "hogere" klasses wat af gaan remmen en met die nieuwe proeven is er gewoon een strengere selectie ontstaan zodat alleen de ruiters die hun paard kundig hebben afgericht en voor gesteld nog door kunnen stromen.
Kijk bij de B van de A/B pony's worden de ruiters inderdaad gestimuleerd met de punten, maar bij de paarden werkt het zo niet meer.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 16:25

Desire schreef:
Tja dat ligt dan echt aan dat jurylid, want ze willen juist de toestroom naar de "hogere" klasses wat af gaan remmen en met die nieuwe proeven is er gewoon een strengere selectie ontstaan zodat alleen de ruiters die hun paard kundig hebben afgericht en voor gesteld nog door kunnen stromen.
Kijk bij de B van de A/B pony's worden de ruiters inderdaad gestimuleerd met de punten, maar bij de paarden werkt het zo niet meer.

Ik geloof niet dat ze de toestroom van de hogere klasses willen afremmen, ik geloof er eerder in dat ze de kwaliteit van de combinaties in de hogere klasses willen verbeteren...zoals eerder vermeld was het in het begin zo dat als je paard in de B liep en je trok hem in de krul voor een mooi plaatje, je de B wel rond kwam...nu wordt er meer gelet op de effecten van de hulpen en het "bewuster" rijden van je proeven. Daarmee zijn ze al een heel stuk vooruit gegaan...

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:19

Ik denk dat er eerder een richting is dat redelijke proeven sneller doorschieten naar winst (door de extra punten onderaan het protocol) en dat mindere proeven sneller naar beneden schieten door de extra punten.

Volgens mij krijg je dus sneller een verdeling in punten tussen 180 en hoger en 165 en lager. En dat er in dat middenstuk weinig combinaties eindigen.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:47

RUBYWHITE schreef:
Desire schreef:

Ik geloof niet dat ze de toestroom van de hogere klasses willen afremmen, ik geloof er eerder in dat ze de kwaliteit van de combinaties in de hogere klasses willen verbeteren...zoals eerder vermeld was het in het begin zo dat als je paard in de B liep en je trok hem in de krul voor een mooi plaatje, je de B wel rond kwam...nu wordt er meer gelet op de effecten van de hulpen en het "bewuster" rijden van je proeven. Daarmee zijn ze al een heel stuk vooruit gegaan...

Ja precies dat is dus wat ik bedoel, dat de kwaliteit in de hogere klasses moet verbeteren en daarom moeten ze dus de toestroom wat remmen, alleen de echt goede combinaties kunnen nog doorstromen, de mindere combinaties maken weinig kans meer om door te stromen en zo hou je dus de kwaliteit hoog in de hogere klasses.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 19:56

Precies, we vullen elkaar goed aan zo

OemmiejO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:33

Ik vind juist dat er minder winst gereden word.. Vaak in de 160, dat was eerst (grofweg) in de 130 en dat werd niet zomaar gereden.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 21:35

RUBYWHITE schreef:
Ik hoorde laatst iemand zeggen die jureert dat ze juist tot de M1 milder was met haar punten om de mensen die beginnen te stimuleren voor de wedstrijden en vanaf de M1 ze juist wat strenger jureerde omdat voor hen de proeven makkelijker gemaakt zouden zijn *kuch*

Dat heb je met jurysporten...

Zo'n jury hebben wij ook. Maar die jureert alleen de B heel mild en de L1 ineens veel strenger. Viel erg op: Die jury had eerst de B; Eerste had 6 winst, de laatste 3. Toen de L1, waar ik in zat; in totaal één wp.

Ik heb nog een protocol van die jury liggen uit de B: 180 pt. Slaat allemaal nergens op.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:57

OemmiejO schreef:
Ik vind juist dat er minder winst gereden word.. Vaak in de 160, dat was eerst (grofweg) in de 130 en dat werd niet zomaar gereden.

Ik heb er hier weinig van gemerkt maar hoe wordt er gereden dan? Is het niet gewoon terecht gejureerd?

Melanie15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:42

Hier worden er ook minder punten gegeven

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:28

Als er terecht gejureerd wordt zou met geen verschilmerken lijkt mij

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 15:33

Mistral, dat heb ik ook zelf ervaren en ook gehoord van andere wedstrijden bij ons in de omgeving. Heel veel combinaties eindigen zo tussen de 150 en 165 punten.

Ik kwam daar ook terecht vorige week terwijl ik niet echt slecht had gereden. Dat zou dus bij de vorige proeven zo tussen de 130-140 punten zijn terwijl ik daarvoor bij de oude proeven als allerlaagste ooit 147 heb gehaald.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:09

Onder de 150 is nu verlies toch?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:13

Klopt 149 is verlies.

Nu heb ik al van heel wat combinaties gehoord dat ze daar toch angstig dicht bij in de buurt kwamen. Bij de oude proeven was het echt een stuk lastiger om rond de 50% (130 punten) te scoren.