Eigenlijk geloof ik hier nix van, aangezien dat toch iets voor jezelf is lijkt mij.
Wie weet of dit klopt?
En dan niet, ik denk.. maar iemand die het echt zeker weet
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Maar niet mogen lijkt me zo uit de lucht getrokken
Staat ook nergens en je mag er dus ook niet voor worden afgestraft, natuurlijk wel als je voorlezer tips en trucs aan het vertellen is, maar hoe vaak je een bepaald onderdeel voorleest zal ze een rotzorg moeten wezen 
) Anoniem schreef:Staat nergens in de regelementen en mag dus gewoon....
Gisteren heb ik heel wat mensen horen voorlezen (waaronder ik zelf) die het allemaal 2 keer zeiden, is niks over gezegd of vermeld!
Tequiro schreef:Het mag inderdaad niet meer dan 1x worden voorgelezen sinds de invoering van de nieuwe proeven.
dat moet je dan allemaal onthouden
dan ga ik zeker mn proeven 100x doornemen
Tequiro schreef:Artikel 101 - dressuurproeven
De officiële dressuurproeven worden jaarlijks aangeduid door de Algemene Vergadering. De deelnemer mag zijn persoonlijke voorlezer hebben, maar is het is wel te verstaan dat alleen de woorden van de officiële proef mogen gebruikt worden. Het voorlezen is een hulp, de ruiter wordt verondersteld zijn proef te kennen. Elke rubriek mag slechts éénmaal worden gelezen.
.
.
J0sef1entje schreef:Ik heb afgelopen weekend geschreven op een onderlinge wedstrijd, met de nieuwe proeven (kheb er nòg een lam klauwtje van) En de jury vertelde mij dat twee keer voorlezen niet meer gewenst was. Waarschijnlijk vanwege de snelle opeenvolging van de verschillende oefeningen, want dat geeft idd een heel onrustig effect.