Vraagje over ex-aequo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

elise01

Vraagje over ex-aequo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-06 19:42

Ik weet niet of dit al X gevraagt is maar ik probeer het gewoon hier even

Mijn vader vroeg het af en ik nu eigenlijk ook wel..

Vorig jaar had je bepaalde punten waarna je moest kijken bij ex-aequo regeling maar nu kunnen we dat nergens vinden, wel dat iedereen dan de prijs samen moet delen is dit zo? weet iemand hier antwoord op?

justahorse

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:53

Dat ik pas hoorde was het geloof ik dat ze keken naar 2 punten en wie het hoogste heeft die heeft dan de prijs maar als ze van beide personen even hoog zijn dan moet je kiezen.

Dat ik hoorde hoor, maar ikw eet zo ook nie naar welke punten er precies word gekeken

chelsea82

Re: Vraagje over ex-aequo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:32

die regel is nog steeds zoals hij was.Alleen door de nieuwe proeven wordt er naar 2 andere onderdelen gekeken.
Staat allemaal in de reglementen omschreven

Ziiggy__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 21:36

jaa, klopt te gaan gewoon weer van onder naar boven kijken wie als eerste een hoger punt heeft..

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 07:06

Ik snap het nog niet helemaal kan iemand het duidelijker uitleggen en welke onderdelen kijken ze na in het regelement konden we alleen vinden dat ze de prijs dan moeten delen!!

Anieke89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:40

In het proevenboekje zie ik ook niks over ex-aequo staan :S

elise01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 14:54

Nee ik ook niet daarom vroeg ik er maar even naar

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 18:38

Het staat wel degelijk in het reglement omschreven hoor.

Wanneer er twee of meer deelnemers met een gelijk puntentotaal / percentage eindigen worden de betreffende combinaties ex aequo geklasseerd en moeten zij de voor hen gezamenlijk bestemde prijzen gelijk onder elkaar verdelen, tenzij in het vraagprogramma anders wordt bepaald.Indien het voorwerpen betreft, moet er worden geloot.

De plaatsing kan, voor zover het vraagprogramma dat aangeeft, door de wedstrijdorganiserende vereniging, indien zich een ex aequo klassering voordoet, tot en met de klasse Z2 desgewenst bepaald worden zoals hieronder omschreven;

alle klasses

eerst op grond van onderdeel : het rechtgerichte,ontspannen en in aanleuning gaande paard
vervolgens op grond van onderdeel : rijvaardigheid en het effect van de hulpen.

dus eerst onderdeel 27 en dan onderdeel 29

Z2 pony's
eerst op grond van onderdeel : lichtheid,harmonie.
vervolgens op grond van onderdeel : regelmaat van de gangen en losheid van de beweging gehoorzaamheid.

Stel Pietje en Klaasje staan allebei eerste met 190 punten.
Dan wordt eer eerst naar onderdeel 27 gekeken.
Heeft Pietje daar een 7 voor en Klaasje een 6 dan is Pietje eerste en Klaasje tweede.
Hebben ze nu allebei voor onderdeel 27 een 6 dan wordt er naar onderdeel 29 gekeken.Wie daar het hoogste cijfer voor heeft die is dan 1e.
Hebben ze bij allebei de onderdelen hetzelfde cijfer dan zijn ze samen eerste en wordt de prijs gedeeld.Vaak is er dan geen 2e prijs maar gaat het klassement verder met de 3e prijs

elise01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 18:46

chelsea82 schreef:
Het staat wel degelijk in het reglement omschreven hoor.

Wanneer er twee of meer deelnemers met een gelijk puntentotaal / percentage eindigen worden de betreffende combinaties ex aequo geklasseerd en moeten zij de voor hen gezamenlijk bestemde prijzen gelijk onder elkaar verdelen, tenzij in het vraagprogramma anders wordt bepaald.Indien het voorwerpen betreft, moet er worden geloot.

De plaatsing kan, voor zover het vraagprogramma dat aangeeft, door de wedstrijdorganiserende vereniging, indien zich een ex aequo klassering voordoet, tot en met de klasse Z2 desgewenst bepaald worden zoals hieronder omschreven;

alle klasses

eerst op grond van onderdeel : het rechtgerichte,ontspannen en in aanleuning gaande paard
vervolgens op grond van onderdeel : rijvaardigheid en het effect van de hulpen.

dus eerst onderdeel 27 en dan onderdeel 29

Z2 pony's
eerst op grond van onderdeel : lichtheid,harmonie.
vervolgens op grond van onderdeel : regelmaat van de gangen en losheid van de beweging gehoorzaamheid.

Stel Pietje en Klaasje staan allebei eerste met 190 punten.
Dan wordt eer eerst naar onderdeel 27 gekeken.
Heeft Pietje daar een 7 voor en Klaasje een 6 dan is Pietje eerste en Klaasje tweede.
Hebben ze nu allebei voor onderdeel 27 een 6 dan wordt er naar onderdeel 29 gekeken.Wie daar het hoogste cijfer voor heeft die is dan 1e.
Hebben ze bij allebei de onderdelen hetzelfde cijfer dan zijn ze samen eerste en wordt de prijs gedeeld.Vaak is er dan geen 2e prijs maar gaat het klassement verder met de 3e prijs

Dankje

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 19:22

Alleen is het rechtgerichte, ontspannen en in de aanleuning gaande paard punt 28. Eerst punt 28 dan punt 29. Gisteren toevallig opgezocht toen ik het wedstrijdsecretariaat deed.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:17

in de b en l onderdeel 27.
in de m onderdeel 28.
in de z onderdeel 32.

chelsea82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:19

hierboven wat betreft het onderdeel rechtgericht enz.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:12

ok, ik had een ex eaquo in de M, vandaar de verwarring. Had nog niet verder gekeken