Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

shrOnatje schreef:sporen verplicht? dat is toch niet zo, je moet toch zelf bepalen en weten als je ze gebruikt. starks heb je zon supergevoelig paard, en je moet met sporen rijden. lekker dan. dan loop je lekker te racen, als je de sporen echt niet nodig heb. ik rijd wel met sporen. omdat ik ze nodig heb. en ik het fijner vind

Kangaroo_Syl schreef:mensen die denken dat je met sporen gaat vliegen: Je moet ze niet gebruiken om aan te drijven maar ter verfijning van je hulpen, dus je zult zachter moeten wezen met je benen en meer aandrijven met je kuiten.
Ik rijd mijn draver (heethoofd, ziet er niet uit als draver) ook gewoon met sporen, zolang ik er niet mee schop of hard prik is er niets aan de hand.
shrOnatje schreef:sporen verplicht? dat is toch niet zo, je moet toch zelf bepalen en weten als je ze gebruikt. starks heb je zon supergevoelig paard, en je moet met sporen rijden. lekker dan. dan loop je lekker te racen, als je de sporen echt niet nodig heb. ik rijd wel met sporen. omdat ik ze nodig heb. en ik het fijner vind