1 = oranje
2 = rood
3 = wit
4 = blauw
5 = groen
En dan? 6 = bruin en 7 = paars, of juist 6 = paars en 7 = bruin?
Er is vast wel iemand die het me kan vertellen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
En 7 ook roze...
laartjuh schreef:Das un btje fout groen is zowiezo laatste, staat in mijn ruiterbewijs boek zal ff opzoeken

hihi lol

)
)
En dan zal ik het de volgende keer gewoon gemakkelijk maken en na groen stoppen!
KNHS schreef:HOOFDSTUK 19 - PRIJZEN / PLAATSINGSROZETTEN
Artikel 37 - Plaatsingsrozetten
1. De klassering van prijswinnaars wordt door middel van plaatsingsrozetten als volgt aangeduid:
a. Kampioensprijs: plaatsingsrozet in de nationale driekleur
b. Eerste plaats: oranje plaatsingsrozet
c. Tweede plaats: rode plaatsingsrozet
d. Derde plaats: witte plaatsingsrozet
e. Vierde plaats: blauwe plaatsingsrozet
f. Vijfde plaats: groene plaatsingsrozet
g. Zesde en volgende plaats(en): roze plaatsingsrozet
2. Een plaatsingsrozet in de nationale driekleur mag uitsluitend worden uitgereikt aan combinaties, die een kringkampioenschap, een regiokampioenschap, een KNHS-kampioenschap of een Nederlands kampioenschap hebben behaald.
3. Indien plaatsingsrozetten worden uitgereikt, zijn de kleuren voor de eerste t/m vijfde plaats bindend.
4. Plaatsingsrozetten mogen uitsluitend door de jury worden toegekend.
Herinneringsrozetten, die door een wedstrijdgevende organisatie worden uitgereikt, dienen uit tenminste twee kleuren te zijn samengesteld.
5. Tijdens een rubriek mogen paarden niet getooid zijn met plaatsingsrozetten, die in een andere rubriek behaald zijn, tenzij daarvan door de KNHS of de Federatievertegenwoordiger dispensatie wordt verleend.
6. Bij alle disciplines dient per rubriek tenminste één prijs en rozet per vier gestarte deelnemers of een gedeelte daarvan te worden toegekend. Voor rubrieken met aangespannen paarden dient het prijzenschema te worden gehanteerd, zoals aangegeven in het desbetreffende disciplinereglement.
Lielle schreef:van oudsher is het
oranje
rood
wit
blauw
groen
bruin
paars
roze
maar bruin (en paars) zie je volgens mij vrijwel niet meer.
Odin schreef:Dus jij zegt eerst bruin en dan paars Lielle?

Lielle schreef:zo lees ik het niet Karin. De 6e en volgende prijs is gewoon roze.
KNHS schreef:
3. Indien plaatsingsrozetten worden uitgereikt, zijn de kleuren voor de eerste t/m vijfde plaats bindend.