MAg je 2 dressuurproeven en 2 springparcourtjes op een dag

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

MAg je 2 dressuurproeven en 2 springparcourtjes op een dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:50

Op 2 verschillende plaatsen? MAg dit?

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 17:57

Geen idee of het mag, maar het lijkt me niet echt lekker voor je pony? De paarden die ik ken zijn allemaal na een wedstrijd bekaf en kunnen wel een lekker stalletje gebruiken

alexandra15

Woonplaats: Zeist (vlakbij Utrecht). Spullen daar op te halen, of in Delft, Leiden, Arnhem,Velp, Den Haag, R'dam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 18:00

ja maar de mijne is altijd superfit en ik rijd nooit zo heel lang in. Normala rijd ik een uur, op een dressuurwedstrijd 10 minuutjes los en 2x 6 minuten proef (en dit is op onze stal zelf) en ik rijd ook vaak maar 10 a 15 minuten los voor ene parcourtje en dan 2x een parcourtje van 1 minuut, vindt hij alleen maar leuk ;P
Hij heeft wel heel vaak onder 2 ruiters op een dag 4 dressuurproeven gelopen, maar vroegm e af of dit mocht. En dan krijgt hij trouwens MAandag een lekker rustig dagje met een gezellig wandelingetje en gras:)

Ilsje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:01

is 10 15 minuten inrijden niet wat slecht... je moet zowizo 10 minuten rustig aan doen... en je moet denk ik toch ook wat inspringen

Vonnie84

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 18:04

Als ik het goed heb, mag je niet op 2 verschillende plaatsen officieel starten op 1 dag. Maar kijk de regelementen er anders even op na?

alexandra15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 18:06

nou, 15 minuten losrijden en daarvoor altijd losstappen dan he. En ik heb een heeel fit paard haha.

radje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:21

Je mag niet op twee plaatsen starten op 1 dag.

Ik vind dit trouwens ook niet echt eerlijk tegenover je paard.

alexandra15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 21:43

Nou mijn paard vindt alles een groot feest
En ik wil het eenmalig doen.
Laatst bijgewerkt door alexandra15 op 06-04-06 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

radje

Re: MAg je 2 dressuurproeven en 2 springparcourtjes op een d

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 21:45

Je hebt inderdaad paarden die maar blijven gaan.

Radje heeft het wel gehad na twee proeven.

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 23:12

4 proeven mag 1 en hetzelfde paard/pony ook niet starten op een dag...

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 00:34

Je mag niet op twee verschillende concoursen starten, maar volgens mij mag je wel op een concours 2 keer dressuur rijden en twee keer springen.
In mijn ponytijd was het iig altijd zo dat ze maximaal 4 keer op een dag mochten lopen. 1 keer viertal en dan moest ik altijd kiezen of ik 1 keer ging springen en twee keer dressuur of omgekeerd.
Kan nu best veranderd zijn, maar voorheen mocht dat altijd gewoon

Een paard mag op een wedstrijddag, al dan niet door dezelfde ruiter, maximaal vier keer worden gestart, waarvan met maximaal een ruiter in het springen. Uitzondering hierop vormt de klasse B-pony's waarin een pony door twee ruiters uitgebracht mag worden.

Het is dus nog steeds zo

MJ_

Re: MAg je 2 dressuurproeven en 2 springparcourtjes op een d

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 06:00

Ja, ik heb dat ook gehad zoals gomir, op 1 concours 4 dingen doen. En als je dan 4-tal deed, moest je 1 dressuurproef of springparcours laten vallen. Vroeger was het ook vrij normaal om 4 dingen te doen, omdat de mensen nog overal aan mee deden. Nu zie je het bijna niet meer, omdat iedereen of dressuurt of springt.

Maar ach, een cross bestaat uit 3 dingen op 1 dag, waarvan de cross net iets pittiger is, dus 2 proeven en 2 parcourtjes kan geen kwaad hoor. Doe je de dag(en) erna toch wat rustiger zodat je pony weer kan uitrusten?

alexandra15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 09:21

Ik heb net gebeld, het mag niet op 2 verschillende wedstrijden.

__Marije__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 09:57

Nou, ik vind het goed dat het niet mag eigenlijk... paard wordt vanuit stla in trailer geladen, hup naar wedstrijd, snel inrijden, snel proefje rijden anders ben je niet op tijd, hup de trailer weer in, vervolgens de trailer weer uit HYEEE weer op een andere plaats, zadel er weer op, 10 minuten inrijden , snel proefje en weer terug..
Het klinkt mij niet aardig in de oren

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 11:15

Dat kun je op een gewoon outdoorconcours ook weleens treffen MissPromiss. Ik heb ook weleens gehad dat ik om 9 uur moest springen, 9.20 dressuur. Half tien parcours lopen en 9.50 dressuur en dan tien uur springen.
Is waardeloos, maar kan een keer gebeuren

Dat het op twee verschillende concoursen rijden niet mag is vnl ingesteld omdat mensen anders ook 4 dressuurproeven op een dag zouden kunnen rijden volgens mij

Waarom wil je zonodig op twee verschillende wedstrijden rijden Alexandra? er zijn straks weer zat outdoorconcoursen waar je kunt springen en dressuur rijden

alexandra15

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 11:36

omdat 1 hier op de club is, en de ander is de laatste outdoor die ik kan doen. De eerste wedstrijd is dus bij mij op stal.

Jiske_Nilis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 07:09

MiEpPrInZ schreef:
4 proeven mag 1 en hetzelfde paard/pony ook niet starten op een dag...

Wel onder verschillende ruiters dacht ik toch?
Dat het paard bij iedere ruiter gewoon 2 proefjes rijd, op de zelfde wedstrijd..

More

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 07:20

Ik geloof dat het ook niet mag!!
Vind het ook wat sneu, dat heen en weer gesleep met je paard.

AL_A

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:56

Ja klopt. Je mag wel 4 dingen doen op 1 wedstrijd. Maar je mag gewoon niet op de wedstrijden starten.

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 18:22

Toch kun je hier dispensatie voor aanvragen. Een reden kan bijvoorbeeld zijn dat er op dezelfde dag 2 selectiewedstrijden binnen de kring gehouden worden (springen en dressuur bijvoorbeeld). Je kunt dan bij de bond daarvoor dispensatie aanvragen. Ik ken genoeg mensen die dat gedaan hebben en ook toestemming gekregen hebben.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 22:38

Klopt, maar dat zijn uitzonderingen.

Vanuit het oogpunt van het paard gezien ben ik blij dat het geen standaard optie is, twee wedstrijden op één dag. Stel je voor dat je als paard een zeer ambitieuze ruiter hebt die je om maar zoveel mogelijk punten te halen ieder weekend (= twee dagen) naar vier verschillende wedstrijden sleept - want in theorie is dat dan mogelijk. Het rijden zelf is tot daar aan toe, op een SGW rijd je tenslotte ook meerdere onderdelen. Het tussendoor van hot naar her gesleept worden moet je echter niet onderschatten. Dat het een keertje voorkomt bij selectiewedstrijden lijkt me geen probleem. Maar voor de rest vind ik het een prima regel.