Kur op muziek stukken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Kur op muziek stukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-06 17:12

ik moet volgende week een Kur rijden,maar het is een beetje kortdag omdat ik het nogal druk heb,heeft iemand een paar leuke stukken om in een kur te plaatsen?
Ik rijd de kur op l1/l2 niveau,en waarschijnlijk op de muziek van james bond.(die van anky)
Alles is welkom

Anieke89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:42

Je kunt niet zomaar stukken van een ander in je kur plakke :S
de meeste mensen zoeken muziek uit die bij het ritme van het paard past, misschien past dat wel niet bij de bewegingen van die van jou. Ik kan je er in ieder geval niet mee helpen, maar zal de volgende keer als ik jou was iets eer der beginnen

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 13:11

ik ben net geplaatst hoor,dat heb ik net gehoord,en je kan wel degelijk een paar stukken van een ander overnemen,die kan je dan weer aanpassen op je eigen paard,daar ben ik heel handig in
ik heb nog wel een paar kurs,maar niet geschikt voor dit paard qua klasse

RUBYWHITE

Re: Kur op muziek stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:22

Wat leuk dat je een kur op muziek gaat rijden, wij zijn voor een Z1 combinatie al een paar maand bezig met een kur in elkaar aan het zetten...maar hij wordt dan ook wel aardig professioneel al zeg ik het zelf.

Ga eerst eens kijken wat het ritme is van je paard in draf en galop, je moet geen muziek nemen met een drafritme wat boven of onder jou paard ligt...als je nl tijdens het rijden een rustige draf hebt en je zet er een hitsig stuk onder kun je daardoor zelf er ook onrustig tegen aan rijden en dat is niet de bedoeling

Heb je de kur al klaar op papier? Dat je weet hoe je hem moet gaan rijden? Wij hebben het nl eerst op video opgenomen, de gehele kur zonder muziek natuurlijk. Daarna gekeken wat qua muziek en ritme bij het paard past en vervolgens de muziekstukken zo uitgezocht dat deze bij elkaar passen. Het goed mixen is een hele klus, ook omdat het vrij op tijd aankomt etc.

Ik heb wel wat opties qua muziek voor je:

Als binnenkomer bijv het beginstuk van: Limp Bizkit - Mission Impossible (ii theme)...

Als je paard een vrij rustige draf heeft, is bijv. het muziekale nummer van Candy Dulfer - lily was here, heel erg mooi.

Wat ook goed doet, bij een wat vlottere draf: ELO (Electric Light Orchestra) fifth of beethoven

In stap kun je van alles wel gebruiken....Kijk gewoon naar wat jij mooi vind, wat bij je paard past en probeer orgineel te zijn...

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 11:12

dank je wel voor de tips!
ik heb de muziek even gedownload.
Ik heb mn kur al wel zo'n beetje op papier gezet,mn instructrice is er verder ook mee bezig.
Dat van mij hoeft niet zo super perfectionistisch te worden,ik rij namelijk mee in een show,dus niet een belangrijke wedstrijd
ik zaleens kijken wat ik met deze muziek kan en succes met jouw kur

campari

Re: Kur op muziek stukken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 12:28

copcobana van barry manilow en muziek van donna summer is altijd een voltreffer!!!!!

Lianne007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-06 14:52

bedankt!