Wij hebben volgende week concours, neem maar het zekere voor het onzekere en heb er gewoon acht per uur ingedeeld. Als het iets sneller gaat, heeft de jury gewoon wat langer pauze tussendoor. De ringmeesters moeten er ook nog aan wennen, dus ik denk dat we niet echt veel tijd gaan winnen. Misschien vanaf volgende keer.
Door het afgroeten en direct de deur opengooien en de volgende naar binnen te sturen levert denk ik wel enorm veel tijd op!
Ik ga zo de wedstrijd van april indelen, maar ik zit er wel over te denken om er inderdaad iets meer in te delen maar weet nog niet precies hoe ik dat ga doen. Als ik zes minuten neem, ben ik bang er aan te kort te komen en dan lopen we gruwelijk uit. Misschien veilig op 7 minuten gaan zitten......
Ik neem inderdaad zeven minuten maar loop nu tegen iets anders aan. Doordat alles flink opschuift heb ik eigenlijk ruimte om meer mensen te laten starten maar.....ik hou altijd aan maximaal 15 combi's voor een jury, dus dat is 30 starts. Loop je nu niet het risico dat verenigingen eerder tegen de 40 starts aan zitten??? Daar worden jury's denk ik niet vrolijk van......
Secretariaat kan ook tellen.....als de schrijfster in tijdnood komt, doen wij het op het secretariaat gewoon! Ik verwacht in ieder geval wel een paar schrijvers die er niet één twee drie uitkomen.......
Er wordt gemiddeld 5.5 minuut per proef incl. wissel gerekend. Dus dat is dan 60:5.5=10.90 net geen 11 combinaties in een uur. Dus er van uitgaand 10 combinaties in een uur dan ben je iig nooit te laat
Kijk dat dacht ik al. zaterdag heb ik concour en is er nog gewoon 8 in een uur geteld maar ik weet dat je daar niet op je starttijd mag starten als ze toch inlopen.
zou inplaast van 8 naar 11 combi in een uur in de m2 al snel dik een half uur eerder moeten starten dan de starttijd nu ...
Maar in de M2 staat als tijd 6 minuten aangegeven, dus dan wordt het als je de berekening wendely al weer anders. Bovendien moet je er ook nog rekening mee houden dat die 6 minuten alleen de proef zelfs is. In de B en de L nemen de ruiters even de tijd om de ring te verkennen. En dan hangt het nog erg van de ringmeester en jury af hoe snel alles gaat. Ik neem bij de voorgeschreven tijd zeker 1,5 minuut extra per proef om dit soort dingen op te vangen. dus bij de B en L 5,5 + 1,5= 7 minuten. 60/7= 8,6. voorlopig houdt ik het gewoon op 8 proeven per uur dus!
Hm ik had afgelopen zaterdag een M1 proef. Ik was mooi op tijd, waren het de oude proeven geweest, maar nu lagen ze meer als een half uur voor op schema, en moest ik dus ook gelijk de ring in... Ik moest als 1 van de laatsten starten, en had er even geen rekening mee gehouden..